Ik ben een 23 jarige studente en ben van plan ongeveer per 1 september 2010 voor een half jaar naar Zuid-Amerika te vertrekken. Ik wil graag de eerste 3 maanden een taalcursus en vrijwilligerswerk doen en ben momenteel druk op zoek naar een goede en eerlijke organisatie die me hier een handje bij kan helpen…
Momenteel ben ik vooral geïnteresseerd geraakt door mijnbestemmingperu.nl en vroeg mij af of iemand al ervaring heeft met deze organisatie? Of misschien een andere organisatie aanraadt? Of zelfs aanraadt de gehele reis zelf te plannen?
Kijk ook eens bij Proyecto Peru, www.proyectoperucentre.org Dit is een hele goede Spaanse talenschool en organiseren ook gratis vrijwilligersprojecten in en rond Cusco.
En om op je andere vraag terug te komen: ja, je kunt ook eenvoudig je reis zelf plannen, dat doet de meerderheid van de mensen. Het is eenvoudig om in Peru rond te reizen.
Hey Charlotte, wat leuk dat je ook geinteresseerd bent geraakt in mijnbestemmingperu. Ik ben vorig jaar met die org. naar Peru geweest en heb vrijwilligerswerk gedaan in een centrum voor jonge ondervoede kinderen. Ik vond het echt super leuk in Cusco en Enrique is een aardige vent die je goed helpt bij alles wat je nodig hebt. Ik denk dat je je reis ook wel zelf kan regelen, maar dan ben je waarschijnlijk wel wat tijd kwijt aan het zoeken van een leuke school en een vrijwilligersproject. En ik weet niet zo goed hoe je zonder organisatie die projecten zou kunnen vinden.