Vrijwilligerswerk en misschien reisgenootje?

Hoi!
Ik wil graag voor een paar maanden vrijwilligerswerk doen in Peru. Ik wil het liefs vertrekken vanaf oktober 2013. Heeft iemand nog ideeën of suggesties?
Alvast bedankt!

Kijk eens naar de website van Volunteer South America (http://volunteersouthamerica.net).
http://www.hostellima.nl

Hoi Lotte!
Leuk dat je naar Peru wilt gaan! Als je vrijwilligerswerk wilt doen in Cusco zijn er veel opties. Heb je een idee wat voor werk je zou willen doen daar? Als je interesse hebt in sociaal werk zoals vrijwilligerswerk in een weeshuis, kliniek, opvang voor straatkinderen, opvang voor tienermoeders etc, dan kun je eens een kijkje nemen op onze website. In Cusco is het vrij makkelijk om anderen te ontmoeten, zoals op de Spaanse school of in je vrijwilligersproject. De meeste vrijwilligers komen alleen naar Cusco, dus dat is geen enkel probleem.
Als je vragen hebt over Peru, dan kun je me altijd mailen op info@mijnbestemmingperu.nl

Groetjes, Marit

Hey Lotte,

Ook met Projects Abroad heb je de mogelijkheid om vrijwilligerswerk te doen in Peru. En je hebt echt heel erg veel keuze. Zo kan je kiezen om Engelse les te geven, mee te helpen in weeshuizen of opvangcentra voor gehandicapte kinderen, of om sportlessen te geven aan schoolkinderen en middelbare scholieren. Maar er is ook een gezondheidszorgproject, waarop je meedraait in een lokaal ziekenhuis, en een voedingsproject. Bij die laatste bezoek je arme dorpen om voorlichting te geven over ondervoeding en hoe dat te voorkomen. Ben je eerder een natuur- of dierenliefhebber, dan kan je aan de slag op ons natuurbehoudproject in het Amazonegebied. En dan is er ook nog het Incaproject; meer archeologisch geïnspireerd en vooral gericht op het ontdekken van de echte Peruviaanse geschiedenis en cultuur.

Al deze projecten kan je combineren met een taalcursus Spaans en/of Quechua. Als je geïnteresseerd bent moet je zeker eens een kijkje nemen op onze website, een mailtje sturen naar [EMAIL=“info@projects-abroad.nl”]info@projects-abroad.nl en/of je aanmelden voor een van onze volgende infodagen!

Alvast veel plezier,

Hanna

peru 1.jpgperu 2.jpgperu 3.jpgperu 4.jpgperu 5.jpgperu 6.jpgperu 7.jpgperu 8.jpg

Hoi Hoi,

Misschien vind je het leuk om hierbij te helpen?
In het algemeen kunnen hun altijd met hulp gebruiken.

Groetjes

Hoi Lotte.
Zelf ben ik ook nog op zoek naar een reisgenoot voor quasi dezelfde periode, misschien iets later.
Hoe staat het met uw plannen?
Groeten!

hoi,
ik ben zelf net terug van 2 maanden Cuzco,peru. Ik ben ook alleen heen gegaan en heb me geen moment alleen gevoeld. Ik ben via het andere reizen gegaan en zat de eerste maand op school, waardoor je meteen al aansluiting hebt met je klasgenoten en me 2de maand zat in het appartement van de school en zat ik daar met 12 andere mensen. Erg gezellig en Cuzco is een echte aanrader.
Weet je al wat voor vrijwilligers werk je zoekt?>

Ik wil in januari naar peru gaan maar voor langere periode… alleen zoek ik wel iets betaald want anders heb ik geen idee hoe ik het moet doen met verblijf etc. etc. !! weet er iemand hoe heet zit met hotels in lima… of die snel buitenlanders aannemen… of ik beter voordat ik vertrek een baan zoek of juist persoonlijk erheen gaan?

Hai, wat leuk dat je ook vrijwilligerswerk in Peru wil doen. Ik ga zelf half december naar Peru om 2 maanden vrijwilligerswerk te doen in een weeshuis voor straatarme kinderen. Via de organisatie Commundo ben ik bij dit project gekomen. Prima organisatie en niet zo verschrikkelijk duur. Super veel zin in en ook wel heel spannend. Ik ga na die 2 maanden nog 3 maanden reizen. Naar Ecuador, Panama, Costa Rica en Nicaragua. Dus bij deze… Nog iemand hier die die kant op gaat rond die tijd of toevallig ook bij Commundo een project heeft gedaan of nog gaat doen? Alles is welkom!