Vrijwilligerswerk in Peru

Hallo!
In september vertrek ik met een vriendin naar Peru en we zijn op zoek naar een project waar we kunnen helpen. Graag iets met geneeskunde, kinderen of muziek, maar vooral een plek waar we kost en inwoon krijgen. We kunnen Spaans.
Als iemand iets weet of iemand kent waar we terecht kunnen: let me know! :slight_smile:
Annelien

Kijk eens naar www.volunteersouthamerica.net, waar onder meer te vinden zijn www.otracosa.nl en www.piscosinfronteras.org
Als je bedoelt helemaal gratis kost en inwoning, wel dat lijkt me moeilijk. Maar misschien vind je iets.
http://people.zeelandnet.nl/vaneijs/

Hoi Annelien,

SIW Internationale vrijwilligersprojecten heeft verschillende projecten in Peru. Op de website www.siw.nl vind je meer informatie.

Heb zelf verschillende projecten met SIW gedaan en dat is altijd goed bevallen; goede voorbereiding, geen commerciele tarieven en veel mogelijkheden.

groet,
Frank

Hallo Annelien,

Kijk eens op www.expandperu.org

Groetjes,
Eva

Beste Annelien,

Wij werken met een aantal verschillende projecten met kinderen en in de geneeskunde. Een project met geestelijk gehandicapte kinderen en een project met lichamelijk gehandicapte kinderen hebben nog een gebrek aan vrijwilligers. Ook andere projecten op onze website zijn nog op zoek naar vrijwilligers om de kinderen in het project een goed programma te kunnen bieden. We rekenen wel kosten voor de inwoning, maar deze kosten zijn laag en we rekenen geen kosten voor het organiseren van jullie vrijwilligerswerk in een project.

Neem eens een kijkje bij Mijn Bestemming Peru en mail ons. Ik hoop dat we jullie kunnen helpen!

Groetjes, Marit

Hallo Annelien

Ik vertrek 22 september naar Cusco voor een 11weeks vrijwilligersproject. Ik start met een cursus Spaans waarna ik 7 weken vrijwilligerswerk ga doen.

Via www.hetanderereizen.nl kun je veel verschillende projecten vinden. Zij ondersteunen je hier goed bij en de prijzen vallen erg mee.
Ik verblijf de eerste 4 weken in een gastgezin met kost en inwoning. Misschien is deze site wat voor jou?

Groetjes Jeroen

hoi hoi.
ik heb net www.mijnbestemmingperu.nl al gevonden waar ik zeer geinteresseerd in ben. misschien ook wat voor jullie?
succes
groetjes

Hoi, kijk ook even op de website van Proyecto Peru. Proyecto Peru is een lokale Peruaanse organisatie die gratis vrijwilligerswerk aanbiedt. Je betaalt alleen voor het verblijf (in een appartment met andere vrijwilligers samen of bij een lokale gastfamilie) en je Spaanse lessen. Zo blijft het goedkoop en alles is super geregeld!

GrDonny

Hola,

Ik heb zelf vorig jaar in Cusco op een naschools programma gewerkt (Programa Colíbri) voor kinderen uit arme gezinnen via de Amerikaanse organisatie A Broader View ( www.abroaderview.org ). Is me erg goed bevallen en ik zat in een leuk gastgezin waarmee ik nog steeds contact heb (en nu ook wel eens op bezoek ga gezien ik weer in Peru werk).
A Broader View is relatief gemakkelijk in de werkdata, of je nu (bij wijze van) 2 dagen of 12 maanden wilt werken.

Saludos!
Mike