Werken In Peru

Wie heeft er goede tips om een leuke (liefst betaalde) baan in Peru te vinden? Ook vrijwilligerswerk tegen kost en inwoning spreekt mij erg aan. Ik spreek spaans en wil liever geen premie betalen aan een bemiddelingsorganisatie (zoals bv joho). Het lijkt mij gewoon geweldig om (nogmaals) Latijns-Amerika te bezoeken en mijn handen uit de mouwen te steken voor een goed doel. Ik ben erg benieuwd of jullie tips en ideeën hebben en ben ook erg geïnteresseerd in ervaringen en resiverhalen uit peru. :slight_smile:

Groetjes, Rianne

Hallo Rianne,

Kijk eens op de volgende pagina: http://www.stichtingweeskind.nl/vrijwillig…rzieningen.html,
wellicht is dit projekt in Peru voor jou interessant.

Op de pagina http://www.spaans.startbewijs.nl , tweede kolom, laatste rubriek, vind je nog een aantal links naar vrijwilligerswerk gecombinaard met spaans studeren.
Veel succes,
piet meijers

Bedankt voor je tips! Ik zal de sites zeker uitpluizen. Helaas kost dat project in Huaraz (bij de nonnen) 1900 euro (zonder vlucht) en hoewel ik het project erg interessant vind, kan ik dat niet betalen. Ik vindhet heel jammer dat je zelf zoveel moet betalen, terwijl ik het idee heb, dat ik ook zelf best wat te bieden heb op sociaal en educatief gebied. Ik ga in ieder geval vrolijk door met zoeken.

Hola Rianne!

Voor vrijwilligerswerk kan ik je de de ‘SIW Internationale Vrijwilligersprojecten’ aanraden. Zie www.siw.nl. Deze stichting is niet commercieel en dus niet winstgericht!! Je betaalt daarom alleen de kosten die nodig zijn voor de bemiddeling met een project. Ze bieden projecten aan over de hele wereld, waaronder ook tientallen projecten in Latijns-Amerika. Dit zijn sociale, natuur- en constructieprojecten.

Groetjes, Sterre :slight_smile:

lokaal reisbureau in Peru bemiddelt in o.a. vrijwilligerswerk. Zie website: www.aitraveltours.com. groetjes, Saskia

Ik heb vrijwilligerswerk gedaan in Peru en ook nog een tijdje tegen kost en inwoning op een reisburau gewerkt, neem eens contact op met AMAUTA in Cusco, Peru, dat kan in het Nederlands want de vrwijilligerscoordinator is nederlandse en zij heet Liesbeth. ik heb echt een te gekke tijd gehad.
M.

Voor iedereen die dit forum bezoekt zal het duidelijk zijn dat er commerciële belangen en ideële belangen worden gemeld; met name waar het gaat om vrijwilligerswerk.

Sommige talenscholen zie je dus ook veelvuldig terugkomen; terwijl zeker ook de meningen over vrijwilligerswerk soms ver uit elkaar liggen. Tip van mij: de meest voorkomende postings hier zijn het hardst op zoek naar klanten; terwijl een goede taalschool nauwelijks reklame hoeft te maken.

In reactie op een eerdere post (Piet, dank voor de promotie): inderdaad vragen wij als stichtingweeskind.nl een bijdrage van 1900,= simpelweg omdat we een aantal zaken faciliteren en verzorgen (huisvesting, eten, spaanse les, begeleiding ter plekke) maar ook omdat een deel van de bijdrage een directe inkomstenbron is die ten goede komt aan ons project. En dus durven wij de concurrentie aan met commerciële organisaties.

Wij hebben geen grachtenpand in A’dam, dure mailingcampagnes, glossy drukwerk en wat nog meer. Declaratieformulieren en onkostenvergoedingen kennen we niet en willen we ook niet kennen. Nee, een handvol hardwerkende mensen met een rechtvaardigheidsgevoel zetten zich in voor het wel en wee van een twintigtal kinderen en een grote gaarkeuken. Ideëel? Jazeker! Haalbaar? Sure! Continuiteit??? Alleen als we voldoende fondsen weten te werven zodat de meiden die nu 4 zijn over 10 jaat hun school ook werkelijk af kunnen maken. Dankbaar werk? Kijk zelf maar.

We hebben een aantal zeer bewuste keuzes gemaakt in o.a. de termijn dat we vrijwilligers kunnen en willen plaatsen: het belang van de kinderen staat voorop en niet het financiële gewin.

Kijk maar op Stichting Wees Kind en mail direct de betrokkenen als je meer wilt weten.

Groeten,

Luc Houben