Mogelijkheden vrijwilligerswerk in Peru

Gratis vrijwilligerswerk in Peru, met keuze uit 15 projecten in Cusco

Mijn Bestemming Peru is een kleinschalige organisatie die in 2009 is opgericht door Marit en Enrique vanuit de wens om gratis vrijwilligerswerk aan te bieden in combinatie met betaalbare accommodatie en Spaanse les in Peru.

Op basis van opleiding, ervaring en talent matchen we onze vrijwilligers met de behoeftes van de projecten waar we mee samenwerken. Op deze manier ontvangen de projecten de juiste hulp van gekwalificeerde vrijwilligers en kun je als vrijwilliger je hulp maximaal inzetten.
project3.jpg beurs.jpg project4.jpg
Onze projecten liggen allemaal in en rondom Cusco, maximaal 45 minuten reizen per bus vanaf het centrum. Al onze vrijwilligers wonen gedurende hun cursus Spaans en vrijwilligerswerk in Cusco en reizen heen en weer naar hun vrijwilligersproject.

Het is een grote meerwaarde om met elkaar in een stad te wonen gedurende je vrijwilligerswerk omdat je daarmee de mogelijkheid hebt om je ervaringen te delen met andere vrijwilligers en samen met anderen de lokale cultuur te leren kennen. Je zult gemakkelijk gelijkgestemden ontmoeten in Cusco wat jouw reis onvergetelijk maakt.

Je kunt tijdens je vrijwilligerswerk in een appartement of in een gastgezin verblijven. Gastgezinnen zijn families met interesse in andere culturen en landen, die graag hun eigen cultuur, gewoontes en tradities willen delen met reizigers die vrijwillig komen helpen in hun land. Als kleinschalige half Peruaanse organisatie hebben we via vrienden en familie kennis gemaakt met deze gezinnen. Tijdelijk wonen in een gastgezin heeft als voordeel dat je veel oefent met de Spaanse taal en dat je van binnen uit de lokale cultuur leert kennen. Zo maak je kennis met de Peruaanse keuken, klaargemaakt door je gastmoeder.

projectchaska.jpg
Mijn Bestemming Peru organiseert in samenwerking met een lokale Spaanse school de dagelijkse lessen in de Spaanse taal. De school ligt in het centrum van Cusco. Als organisatie vinden wij het belangrijk dat onze vrijwilligers goed voorbereid starten met vrijwilligerswerk, wat onder andere betekent dat zij eerst een basis niveau Spaans behalen voordat zij starten met werken.

Vanaf je aankomst in Cusco is onze vrijwilligerscoordinator voor je beschikbaar voor hulp en begeleiding. De coordinator van Mijn Bestemming Peru zal je een introductie tour geven door de stad en nodigt je uit voor de wekelijkse vrijwilligers bijeenkomsten, zodat je ervaringen kunt uitwisselen met je mede-vrijwilligers.

In de weekenden heb je tijd om de omgeving van Cusco te ontdekken en kun je bijvoorbeeld oude Inca tempels bezoeken of een mountainbike trip maken door de bergen. Mijn Bestemming Peru organiseert gave dagtripjes en meerdaagse tours.
school1.jpg Puertotour2dag.jpg