Ik wil in de zomer van 2010 heel graag vrijwilligerswerk doen in het buitenland, graag in Zuid Amerika.
Het liefst in de sociale zorg en met kinderen als doelgroep. Is er iemand die dit ook erg leuk lijkt? Dan kunnen we misschien contacten en samen een interessant project opzoeken.
Reisgezelschap kan ik je niet bieden, want ik ben er al, maar als je (gratis!) vrijwilligerswerk wilt doen in Peru kijk dan op www.proyectoperucentre.org of mail naar [EMAIL=“info@proyectoperucentre.org”]info@proyectoperucentre.org. We hebben diverse (sociale) projecten met kinderen in en rond de stad Cusco. Dit zijn weeshuizen, kleuterscholen, werken gehandicapte kinderen, na-schoolse opvang en scholen. Er zijn op die projecten ook altijd andere vrijwilligers aanwezig, zeker in het hoogseizoen/de zomer dus alleen zul je zeker niet zijn!
Ik zit al in Cusco sinds oud-en-nieuw! En het bevalt me nog steeds erg goed hier.
Mijn ticket was dus al van eind december en dat was met Avianca (= Colombiaans). Het koste me toen geloof ik ruim 400 euro, erg goedkoop dus, maar wel Madrid > Bogota > Lima. Met een budgetmaatschappij dus nog NL > Madrid en Lima > Cusco moeten kopen maar in totaal voor minder dan 600 euro. Ik heb net even snel gekeken, maar die aanbieding van Avianca hebben ze momenteel niet meer…
Komende zomer/voorjaar wil ik ook graag rondreizen + vrijwilligers werk doen in Latijns amerika!
De landen Peru en Bolivia wil ik graag zien, en daar zijn ook vele projecten waar je kan gaan werken. Als het goed is ben ik half april klaar met mijn bachelor sociale geografie, dan moet ik nog even gaan werken en kan ik hopelijk eind mei/begin juni op reis.
Wanneer was jij van plan om te vertrekken? En heb je al een ‘gratis’ project gevonden. Ik ben niet van plan om 2000e te betalen voor alleen ergens te zijn namelijk
Hoi Garahnce, wat een mooie naam zeg.
Leuk dat je reageert op m’n topic! Peru zou ik ook graag willen zien, maar ik ben voornamelijk benieuwd naar Buenos Aires, die stad lijkt me zo mooi!
Maar ik heb nog geen ‘gratis’ of goedkoop project gevonden, ik ben wel heel hard op zoek! Want ik ben ook zeker niet van plan om al mijn spaargeld uit te geven, ik ben ook maar een student.
Ik ben van plan om te kijken naar juni/juli, want ik moet nog wel gewoon naar school en weet niet wanneer ik mijn laatste tentamens heb.
Ik ben trouwens 20. Misschien kan je iets over jezelf vertellen?
Ik ben vandaag ook allemaal aan het zoeken voor vrijwilligerswerk en taalcursus in latijns-amerika. Lijkt mij echt geweldig daar! Ik heb tot nu toe 3 sites gevonden; travelactive, donquijote en activity international.
Ik zou ook nog wel salsa willen leren haha! Ik weet niet hoe lang jij ongeveer zou willen, maar ik kan denk ik maar een maandje in de zomervakantie i.v.m. studie. Ik ben trouwens ook bijna 20.
Ik hoor nog van je of je nog iemand zoekt!
Hoi Nikki, leuk dat je reageert. Ik zelf wil ook ongeveer een maandje omdat ik ook met mn studie zit. En salsa lijkt mij ook heel vet (of tangodansen) je mag me wel even toevoegen op msn, als je dat hebt
[EMAIL=“jolienleussink@hotmail.com”]jolienleussink@hotmail.com
Als je maar een maand de tijd hebt, dan is de zomercursus van Proyecto Peru wellicht een leuk idee! Dit is een programma van 1 maand waarin je elke dag 4 uur Spaanse les hebt (80 uur in totaal) en het andere dagdeel op een sociaal project vrijwilligerswerk doet. Je verblijft bij een lokale gastfamilie waar ook voor al je maaltijden wordt gezorgd. In de weekenden zijn er excursies (Machu Picchu, heilige vallei, tour naar de ruines rond Cusco en een excursie naar het Titicacameer!). Kijk op http://nl.proyectoperucentre.org/spaan/zomercursus.html voor uitgebreide info. Ohja, er worden ook verschillende activiteiten georganiseerd dus salsa zul je er zeker leren!
Hoi Donny, bedankt voor je reactie. Ontzettend handig, ik ga de informatie zeker bestuderen! En mocht het iets worden dan laten we het je weten.
Groetjes Jolien