Ik zoek vrijwilligerswerk in Zuid-Amerika!

Hallo,

Ik ben op wereldreis en morgen vertrekt mijn vliegtuig >>> vanaf Nieuw-Zeeland naar Chili (Zuid-Amerika), daar reizen we (ik en vriend) voor een half jaar door Argentinie, Bolivia, Peru, Equador, Suriname en misschien nog andere landen. In 1 van die landen zou ik graag vrijwilligerswerk willen doen met kinderen, voor ongeveer 2 weken (misschien langer?). Mijn enige voorwaarde is dat ik er geen geld voor hoef te betalen om vrijwilligerswerk te kunnen doen!

Groetjes Caroline :zon02:

Hallo Caroline,

Hartstikke leuk dat je van plan bent om vrijwilligerswerk te gaan doen in Zuid Amerika, en ook goed dat je niet wilt betalen voor vrijwilligerswerk, want veel organisaties maken winst met het ´verkopen´ van vrijwilligerswerk in projecten in derde wereldlanden en zo zou het niet moeten zijn. Wij bieden gratis vrijwilligerswerk aan, je hoeft geen vrijwilligers fee te betalen. Het enige wat je betaalt is je accommodatie in een appartement of een gastfamilie, je kunt samen met je vriend een appartement huren of in een gastfamilie verblijven.

De meeste projecten vragen een minimale periode van een maand of zelfs 2 maanden, maar afhankelijk van de datum en wat voor werk je zou willen doen, kunnen we misschien ook wel een project voor je uitzoeken voor 2 of 3 weken. Voor informatie over onze vrijwilligersprojecten kun je een kijkje nemen op onze website: Mijn Bestemming Peru - Vrijwilligersprojecten

Groetjes,

Marit - Mijn Bestemming Peru

1 like

Hoi Caroline,

Wij hebben ontzettend interessante projecten in en rond Cusco in Peru, zeker voor het werken met kinderen bijvoorbeeld in een weeshuis, een kinderopvang of een openbare peuterschool. Je hoeft hier ook niet voor te betalen. Je betaalt natuurlijk wel voor accommodatie of Spaanse les.

Je hulp wordt erg op prijs gesteld, maar…je moet wel (minimaal) 4 weken aaneengesloten aan de slag gaan. Het is namelijk voor de leiding van het project een hoop werk als ze elke 2 weken een nieuw iemand moeten inwerken en het is voor de kinderen ook zeker niet goed als er steeds weer nieuwe gezichten voor hen staan. Kinderen hebben behoefte aan meer stabiliteit in hun omgeving en dat is in hun situatie al heel lastig… Bedenk dus ajb of dit iets is dat je ECHT wilt en neem er dan ook de tijd voor. Je zult zien dat dit niet alleen beter is voor de kinderen, maar dat je ook zelf met meer voldoening het werk zult doen.

Groeten,
Donny Spoel
www.proyectoperucentre.org
[EMAIL=“info@proyectoperucentre.org”]info@proyectoperucentre.org

1 like