vrijwilligerswerk Zuid-Amerika

Hoi,

Ik ben van plan om een half jaar of evt. langer naar Zuid-Amerika te gaan.
De bedoeling is om daar wat vrijwilligerwerk te doen en rond te gaan reizen en evt. werken voor wat inkomsten. Ik zie eerlijk gezegd door de bomen het bos niet meer, want er zijn zoveel organisaties die dit kunnen regelen, alleen ik wil niet een planning hebben die al voor elke dag uitgestippeld is. Als ik het ergens naar mijn zin heb, wil ik er ook wat langer kunnen blijven.
En vindt het ook nogal prijzig om via bepaalde organisatie te gaan en vraag me af, of dit niet goedkoper kan.

De landen waar ik aan denk zijn Peru, Equador, Chili, Argentinie. Ik vroeg me af of het mogelijk is om terplekke te bekijken waar ik vrijwilligerswerk kan doen of evt. werk, of is het verstandig om hier alles te regelen, zodat je onverzorgd op reis kan gaan? En als iemand tips heeft voor sites of organisaties of sowieso tips wat leuk is om te doen. Alles is welkom :wereld:.

En als er mensen zijn die dit ook leuk lijkt, kunnen we wellicht samen reizen.

Alvast bedankt.

Steve

Hoi Steve,

Voor vrijwilligerswerk in Peru kun je terecht bij Proyecto Peru. Proyecto Peru is een lokale organisatie in Cusco en daarom erg goedkoop. Je kunt het het beste van tevoren al regelen, maar ook ter plekke is mogelijk als je flexibel bent met in welk project je wilt meewerken. Loop dan gewoon langs de Spaanse school van Proyecto Peru in het centrum van Cusco.

GrDonny
Proyecto Peru Spaanse les en vrijwilligerswerk

ps: stel je bij het werken voor extra inkomsten niet te veel voor in Zuid Amerika. De lonen zijn zo laag dat je al blij mag zijn als je daar je overnachting van kan betalen.

Hi Steve,

Go Local is wel wat voor jou!
Zij bieden precies de vrijheid die je zoekt. Vrijwilligerswerk gecombineerd met reizen zoals jij dat wil plannen. Op de site hebben ze de projecten staan voor vrijwilligerswerk maar wanneer je specifieke vragen hebt kan je het altijd overleggen. De tarieven zijn zeer gunstig en je betaald alleen voor de reis. De vrijwilligersprojecten zijn alleen tegen kost en inwoning.
www.golocal-travel.org