Vrijwilligerswerk Zuid-Amerika?

Ik ben Hanneke (18 jaar). Ik ben op zoek naar vrijwilligerswerk voor de zomer van 2010. Ik zit dan al drie weken in Cuba en wil daarna nog vijf weken vrijwilligerswerk gaan doen in Zuid/midden Amerika.

Ik probeer dit te doen zonder organisatie omdat dit te duur is.
Kan iemand mij helpen, heeft iemand werk of andere info?

Bedankt,

Hanneke

laat me raden, nhtv tourmanager? :stuck_out_tongue:

Goh in 1 keer goed!
Al wat gevonden of ideeën over wat je wil gaan doen?

ja heb al wat projecten gevonden in costa rica enzo, weet niet wat jij prcies wilt doen? Misschien heb je hier wat aan?

Hallo,
als jullie toch met een organisatie achter je, vrijwilligerswerk willen gaan doen in Zuid-Amerika, is dit ook mogelijk. We hebben projecten in Peru, Brazilie en Suriname. Voor meer informatie over onze organisatie en projecten kan je een kijkje nemen op onze website: www.vrijwilligwereldwijd.nl

In Brazilie en Suriname hebben we Nederlandstalige contactpersonen die je begeleiden gedurende je verblijf.

We hopen dat jullie in ieder geval vinden, wat jullie zoeken en wensen jullie hier veel succes mee.

Vriendelijke groet,
Team van Vrijwillig Wereldwijd
(oud-student Tourmanager NHTV)
[EMAIL=“info@vrijwilligwereldwijd”]info@vrijwilligwereldwijd

hallo,

Niet duur een een mooie ervaring omdat de projecten zijn opgezet door de plaatselijke bevolking zelf: www.vrijwilligerswerkincostarica.nl

groet,

Wouter

Hee hoi,

Stichting Wees Kind is geen reisorganisatie, maar biedt wel een heel leuk vrijwilligersprogramma aan in Peru, met Spaans leren inbegrepen. Het is werken met kinderen en wonen in het Andesgebergte. Je moet lekker zelfstandig zijn om dit werk te kunnen doen en zo te horen ben jij dit.
Zie www.stichtingweeskind.nl voor meer info.

Het is niet makkelijk om zomaar ergens vrijwilligerswerk te willen doen, of je moet gewoon ergens heenreizen en onderweg maar zien wat je tegenkomt. Elke organisatie vraagt imiddels een vergoeding en logisch ook, de kosten die erbij komen kijken om vrijwilligersprojecten te runnen mogen natuurlijk niet van de ontwikkelingshulp afgaan.

Succes met je zoektocht!

Hoi Hanneke,

Ik ben benieuwd of je inmiddels iets gevonden hebt. Ben zelf namelijk ook opzoek naar vrijwilligerswerk. Het liefst regel ik het daar terplekke maar probeer toch het één en ander uit te zoeken.

Groet Bjorn

Hoi Hanneke, Bjorn,

Als je geinteresseerd bent in vrijwilligerswerk in Cusco, Peru dan heb ik een hele goede organisatie voor jullie die verschillende soorten werk en projecten aanbiedt, Proyecto Peru. Kijk even op www.proyectoperucentre.org voor meer info. Je kunt dit vooraf regelen en dat heeft natuurlijk de voorkeur. Dan ben je er namelijk zeker van dat er een leuke plek beschikbaar is, want dit is niet altijd het geval in de zomer. Maar je kunt ook in Cusco langskomen en het ter plekke bekijken. De enige eis van de projecten is dat je minimaal 4 weken beschikbaar bent!

Groetjes,
Donny

Stichting TESS Unlimited heeft hele goede projecten in Guatemala!
Kijk gauw op www.tessunlimited.nl

Hallo,
Vrijwilligerswerk moet inderdaad niet duur zijn, wanneer iemand bereid is om vrijwilligerswerk te doen moet je daar niet ook nog voor betalen. Onze organisatie biedt gratis vrijwilligerswerk, je betaalt alleen voor een appartement of een gastgezin. We hebben programma´s met Spaanse les, maar je kunt ook alleen vrijwilligerswerk doen als je al Spaans spreekt. We hebben een lijst met projecten die we binnenkort op de website gaan zetten, maar als je ons mailt kunnen we je een lijst van projecten opsturen.
Onze organisatie heet Mijn Bestemming Peru en we zijn een Nederlands-Peruaanse organisatie, neem een kijkje op onze website: www.mijnbestemmingperu.nl en mail ons als je vragen hebt: info@mijnbestemmingperu.nl

Groetjes,
Marit- Mijn Bestemming Peru