Op zoek naar vrijwilligerswerk in Z-Amerika

Hallo allemaal,

Vanaf begin september ga ik voor 3 maanden naar Zuid Amerika.

Het plan is om Argentinie, Bolivia en Peru te bezoeken. Graag zou ik tijdens mijn reis ook mijn handen uit de mouwen willen steken en zit te denken om 4 tot 6 weken vrijwilligerswerk te doen.

Ik ben 29 en vind veel dingen leuk: werken met kinderen (lesgeven, weeshuis, ziekenhuis oid) maar iets anders b.v. in een B&B werken lijkt me ook leuk.

Wanneer je werk, tips en adviezen hebt, laat het me graag weten.

groetjes, Irene:wereld:

Hallo Irene,
je kan via ons op diverse projecten in Cusco, Peru worden geplaatst.
Je kan op onze website hier meer informatie over vinden: www.vrijwilligwereldwijd.nl

We hopen dat je vindt wat je zoekt en wensen je alvast een prettige reis toe.

Groeten,
Team van Vrijwillig Wereldwijd

Hoi Irene,

Ik ben zelf ook een beetje aan het snuffelen in de mogelijkheden, misschien Brazilie of Ecuador. Hier staat een enorm overzicht met projecten (ook wat kortere o.a in natuurbeheer op de galapagos).

groeten,

Caat

Hallo Irene,

Op dit moment ben ik in Lima, Peru om zelf vrijwilligerswerk te doen bij een organisatie genaamd Light and Leadership. Het is een organisatie gericht op onderwijs voor vrouwen en kinderen. Ze zijn hard op zoek naar nog meer vrijwilligers, dus je bent hier altijd van harte welkom. Kijk anders even op hun site: www.lightandleadership.org
Ik ga ook nog een bericht in het forum plaatsen met meer informatie over wat we precies doen en wat voor soort mensen we zoeken. Daar kun je dus ook terecht voor verdere details.

Saludos,
Nadja

hallo, ik ben me aan het orrienteren om voor 3 maanden in een weeshuis te gaan werken.
Ik ben kraamverzorgende en zou dan ook het liefst met de kleine kinderen willen werken.
Waar: mexico, guatamala of peru. En het liefst tegen kost en inwoning.
Ik ben een vrouw van 47 jaar. Heeft iemand een leuk idee?
groet, florentina

Hoi!!

Neem eens een kijkje op : http://www.vrijwilligerswerkinhetbuitenland.nl/
Deze organisatie heeft veel partners zitten over heel de wereld en een ruim aanbod aan vrijwilligerswerk.

Ook helpen zij je bij het regelen van een ticket, visum en niet te vergeten de verzekering! ( op je NL reisverzekering mag je geen vrijwiliigerswerk in het buitenland doen en vaak ook niet langer dan 90 dagen in het buitenland zijn.) Zelf ben ik ook met deze organisatie afgelopen winter weggeweest en ik heb weer plannen om in februari weg te gaan.
Ook naar Zuid-Amerika :smiley:

Succes verder,

groetjes