Vrijwilligerswerk (kosteloos) in Latijns Amerika

Hoi,

Vanaf oktober 2012 wil ik voor ongeveer 4 maanden door Latijns Amerika gaan trekken. Argentinie en Cuba staan sowieso op het lijstje en verder heb ik alle opties nog open.
Ik wil beginnen met een Spaans cursus en ben ook aan het kijken naar vrijwilligerswerk. Nu zie ik met name Nederlandse stichtingen die veel geld vragen. Wie kent er stichtingen in Latijns Amerika (land maakt niet veel uit) die niet of weinig geld vragen? Vrijwilligerswerk het liefst in de richting van educatie/voorlichting.

Het zou super zijn als iemand goede tips of ideeen voor me heeft.

Groeten,

Simone

Hoi Simone,

De meeste reisorganisaties vragen idd een behoorlijk bedrag om vrijwilligerswerk te doen. Als ik jou was zou ik een kijkje nemen bij http://codex-international.org/. Ik heb via hun twee hele gave trainingen gevolgd in Hongarije en in Amsterdam. Maar je kunt via hun ook vrijwilligerswerk doen. Wat vooral interessant is, is dat zij bijna alles voor je betalen. Misschien dat je een kleine bijdrage moet betalen aan je ticket, volgens mij maar 10%. Volgens mij moet je wel minimaal 5 maanden vrijwilligerswerk doen. Maar hoe langer je gaat, hoe meer je écht kunt betekenen voor de lokale bevolking. Ik zou je met ze in contact kunnen brengen, je kunt ze ook zelf mailen natuurlijk!

Groetjes, Romy

Hoi Romy,

Bedankt voor je reactie. Ik ga zeker even contact met hun opnemen om te kijken wat de mogelijkheden zijn. Volgens mij zitten ze met name in Europa, maar wie weet…:slight_smile:

Bedankt iig!

Groetjes,

Simone

Hoi Simone,

Ze hebben ook projecten in Europa ja. Maar ze zijn op dit moment op zoek naar vrijwilligers in Ghana, Ecuador, Honduras en India…

Groetjes, Romy

Hallo Simone,
Heb je al iets gevonden wat jou geschikt lijkt? Jou plannen lijken namelijk erg veel op de mijne, maar ik kan eigenlijk ook niks vinden. Misschien heb je ondertussen goede ideeën opgedaan?
Groetjes,
J.T

Hoi J.T.,

Ik heb een goede website voor je: www.entremundos.org

Groetjes,

Simone

Hola Simone en J.T,

Na ruim 7 jaar ervaring in reizen en vrijwilligerswerk in met name Zuid-Amerika ben ik het helaas met jullie eens dat er veel organisaties zijn die van vrijwilligers proberen te profiteren :frowning: Simone, als een van de weinige echt betrouwbare organisaties die het dichtst bij jouw wensen ligt kan ik Skip Peru warm aanraden: www.skipperu.org Ik ken hen nu een jaar en durf mijn handen voor deze organisatie in het vuur te steken. Als jullie andere vragen over vrijwilligerwerk in Zuid-Amerika hebben, laat maar horen en misschien kan ik helpen. Oja, ga NIET met Otra Cosa Network in zee. Alvast veel plezier gewensd! Martijn

ik heb 6 maanden stage gelopen bij fundacion marijn in Nicaragua. Heel gaaf en dankbaar werk. De baas in Nederlandse. Je hoeft niks te betalen, alleen voor de kamer etc daar.

www.stichtingmarijn.nl

Dit is ook een betrouwbare start via de European Commission:
http://ec.europa.eu/youth/youth-in-action-programme/european-voluntary-service_en.htm

Heej Simone,

Heb je ondertussen al wat gevonden?
Ik ga zelf in september en oktober vrijwilligerswerk doen in Peru en wil daar ook wat gaan rondreizen. Ik ga met de organisatie vrijwilligerswerkperu.com.
Ik ben nog op zoek naar iemand die dit (voor een gedeelte) samen met mij wil doen…
Mocht je nog interesse hebben, dan hoor ik het graag!

Groetjes Lianne

Hoi Simone,

Ik ga zelf van september tot en met november vrijwilligerswerk doen in Suriname, bij de organisatie Vrijwillig Wereldwijd. Dit is ook best goedkoop tegenover andere organisaties en alles is tot in de puntjes goed geregeld.
http://www.vrijwilligwereldwijd.nl/index.html

Hoop dat je al wat hebt gevonden, tussen alle organisaties.
grs Jamie

1 like

Hoi Jamie!
Bedankt voor je reactie. Mijn plannen zijn een beetje gewijzigd en ik ga per 1 november naar Midden-Amerika. Ga eerst een Spaans cursus doen en vrijwilligerswerk als optie houden. Fijne reis alvast!

Groetjes,

Simone

Hola Lianne,

vrijwilligerswerkperu.com van Wimmie en Raymi is een betrouwbare organisatie :slight_smile: Alvast veel plezier gewensd!
Martijn

Hallo lezers,

Voor wie geinteresseerd is in vrijwilligerswerk in Peru waarbij je alleen betaald voor de kosten van Spaanse les en verblijf in een gastgezin of appartement, neem eens een kijkje op www.mijnbestemmingperu.nl
Wij zijn een Nederlands-Peruaanse organisatie die gratis vrijwilligerswerk aanbiedt en die zich focust op een persoonlijke touch in Nederland en in Peru. Dit kunnen we bieden doordat we in Cusco aanwezig zijn en zelf je programma organiseren.

Voor vragen, neem contact met ons op via info@mijnbestemmingperu.nl

Groetjes,
Marit
Mijn Bestemming Peru

http://codex-international.org/2012/08/16/volunteer-in-south-africa-or-costa-rica-dutch-residents-only/

Ik zou iedereen die vrijwilligerswerk wil gaan doen in een ontwikkelingsland even willen wijzen op de mogelijkheid een toelage te ontvangen voor zijn inzet.
Als je via een organisatie die is aangesloten bij het World Supporter Fund vrijwilligerswerk gaat doen kan je in aanmerking komen voor een MillenniumDoen! toelage uit het fonds. Deze toelage is bedoelt voor jongeren die actief bijdragen aan de wereld om zich heen en andere jongeren willen inspireren om ook actief te worden.

Als je meer wilt weten kijk dan eens op www.wereldsupporter.nl. Kom je er niet uit of heb je nog vragen dan kun je iedere donderdag bellen 088-3214567, je kan even mailen info@wereldsupporter.nl of kom langs in het World Supporter Cafe (http://www.wereldsupporter.nl/wereldsupporter/event/1501-bezoek-het-worldsupporter-cafe)

Succes met het vinden van een passend project!

Vriendelijke groet,

Thomas Karsdorp

coordinator World Supporter Fund

Misschien is dit wat?