GEZOCHT !! Vrijwilligers werk in Latijns Amerika

Hoi iedereen,

Ik ben net afgestudeerd als Sociaal Cultureel Werker aan de Erasmus hogeschool te Brussel. Graag wil ik volgend jaar men horizon verbreden door vrijwilligerswerk te gaan doen in Latijns Amerika

Ondertussen heb ik al heel veel opzoekingswerk gedaan, en enkele interessante organisaties gevonden, maar meer info is natuurlijk altijd welkom.

Vandaar de vraag of hier nog mensen zijn die nog interessante organisaties kennen.

Groetjes
Beppie

Hoi Beppie,

Wat leuk om te horen dat je bent afgestudeerd en graag je steentje zou willen bijdragen door middel van het doen van vrijwilligerswerk!

Met jouw achtergrond en ervaring pas je hoogstwaarschijnlijk goed binnen een van de projecten voor professionals, ook wel Projects Abroad Pro genoemd. Dit zijn projecten waarbij je je als vrijwilliger richt op het overbrengen van jouw kennis en vaardigheden aan de lokale bevolking. Daarnaast help je eventueel minder ervaren vrijwilligers zodat ook zij meer kunnen betekenen.

Jij kunt met jouw opgedane kennis tijdens je opleiding veel betekenen op ons sociale project in Bolivia! Kijk op onze websitevoor meer informatie.

Wil jij niet als professional aan de slag dan zijn er ook heel veel mogelijkheden op onze reguliere sociale projecten.

Heb je vragen neem dan gerust contact met ons op via: [EMAIL=“info@projects-abroad.nl”]info@projects-abroad.nl

Groetjes,

Jeske
Projects Abroad

Hoi Beppie,

Leuk dat je vrijwilligerswerk wilt doen in Latijns Amerika, een plek waar je als sociaal cultureel werker veel kunt betekenen voor de mensen. Wij zijn een school in het dorp Posorja in Ecuador. Een vergeten plek waar je met jou opleiding zeker een bijdrage kunt leveren.

We zijn benieuwd naar jou ideeen wat jij voor onze school zou kunnen betekenen.

Kijk voor meer informatie op onze website: www.vrijwilligersecuador.nl.

Ben je Geïntereseerd, maar heb je nog vragen, dan kun je je vragen stellen via [EMAIL=“info@vrijwilligersecuador.nl”]info@vrijwilligersecuador.nl en we zullen je vragen zo goed mogelijk beantwoorden. Hopelijk kunnen we je noteren als toekomstige deelnemer aan ons vrijwilligersprogramma.

Met vriendelijke groet,
Ivonne

Beste Beppie,

Heb je al eens een kijkje genomen op www.mijnbestemmingperu.nl? Wij werken samen met verschillende projecten in Peru die jouw hulp en kennis goed kunnen gebruiken. Ik zou graag eens met je e-mailen over je ideeen en plannen. Wij bieden vrijwilligerswerk gratis aan, wat betekent dat je alleen betaald voor Spaanse les en verblijf in een gastgezin of een appartement. Er zijn geen extra kosten verbonden aan het doen van vrijwilligerswerk. We introduceren je graag bij een van onze projecten in Cusco!

Voor vragen kun je mailen met info@mijnbestemmingperu.nl

Groetjes,
Marit
Mijn Bestemming Peru

Zin in Colombia? Bij de Nederlands-Colombiaanse stichting Mijn Huis in Ipauratu (www.ipauratu.org) zoeken ze nog vrijwilligers. Met je achtergrond kan je ontzettend veel goeds doen voor de mensen in dit dorp, maar dit hangt wel af van je kennis van de Spaanse taal (dit geldt overigens voor alle projecten in Latijns Amerika waarbij je met arme mensen werkt). Leer bijvoorbeeld een volwassen vrouw lezen en schrijven; help kinderen met een leerachterstand terug op hun leeftijdsniveau te komen; geef maatschappijleer (zedenleer in het Vlaams geloof ik). Alles waarmee je mensen hun levensgeluk of toekomstkansen kan vergroten is welkom.

Met vriendelijke groeten, Alexander

Hallo,

Momenteel ben ik al een maandje in Buenos Aires om Spaanse les te volgen. Dit doe ik nu 2weken en heb een cursus van 5 weken. Ik verblijf hier tot eind december.
Na mijn cursus van 5 weken wil ik graag wat gaan doen in Buenos Aires zelf.
Zelf heb ik al een aantal organisaties benaderd om iets te kunnen gaan doen. Ook al een gesprek gehad hier met een organisatie maar bij elke organisatie moet ik belachelijk veel betalen om ĂĽberhaupt iets te kunnen betekenen.
Mijn vraag dus ook:
Weet iemand een organisatie of een hulpmiddel hoe ik hier toch iets kan gaan doen zonder dat ik al te veel moet betalen of niet hoef te betalen??

Alle informatie is meer dan welkom.

Alvast bedankt,

Niels Visser,
Buenos Aires.

Hoi Niels,
Als je vrijwilligerswerk wil gaan doen in Zuid Amerika wil ik je graag wijzen op de mogelijkheid een toelage te ontvangen voor jouw inzet. Als je via een van de organisaties die zijn aangesloten bij het World Supporter Fund vrijwilligerswerk gaat doen kan je in aanmerking komen voor een MillenniumDoen! toelage uit dit fonds. Deze toelage is bedoelt voor jongeren die actief bijdragen aan de wereld om zich heen en andere jongeren willen inspireren om ook actief te worden.

Als je er meer over wil weten kijk dan eens op www.wereldsupporter.nl. Kom je er niet uit of heb je nog vragen dan kan je even mailen info@wereldsupporter.nl of skypen met het World Supporter Cafe (http://www.wereldsupporter.nl/wereldsupporter/event/1501-bezoek-het-worldsupporter-cafe)

Succes met het vinden van een passend project!

Vriendelijke groet,

Thomas Karsdorp

coordinator World Supporter Fund

1 like

Hoi,

Bedankt voor de reacties! Momenteel ben ik volop aan het uitzoeken met welke organisaties ik graag wil gaan. Want net als Niels ben ik ook op zoek naar een niet te dure organisatie aangezien dat helemaal niet gaat voor mijn budget !!

De tips zijn alvast heel handig !!

Hooi Bepz,

Zelf heb ik een organisatie gevonden waar je niks hoef te betalen.
Het is een organisatie in het Spaans. Doen weinig in het Engels.
Kijk een op de website van Techo:

Misschien heb je er iets aan. Is een hele leuke en gave organisatie.
doen ook veel in andere landen. Niet alleen Argentinie…

Gr.
Niels

Hoi Beppe!

Vorig jaar ben ik naar een dorpje in Bolivia geweest, ik was de eerste vrijwilliger daar en 2 vriendinnen zijn later ook naar dit dorp geweest. Inmiddels is er een vrijwilligersproject opgestart rond dat dorpje. Kijk maar op www.hooglandindianen.nl Waarschijnlijk hoef je niet veel te betalen, misschien 1 euro per dag voor eten :wink: Hoop dat je er iets aan hebt!

Groetjes Sophie