Graag zou ik dit najaar naar zuid of midden amerika gaan om eerst een paar weken bij een talenschool spaans te leren en om vervolgens ongeveer 8 weken vrijwilligerswerk te gaan doen. Heeft iemand tips voor een plaats of organisatie waar zowel sociale projecten als bv. bouwprojecten gedaan kunnen worden?
Hi medereiziger,
Kijk even op www.lamontana.com (ook in nederlands)
Erg leuke school en erg leuk plaats.
Echte aanrader, ben net terug na een verblijf van 7 maanden aldaar.
Gr
Hallo Dominique!
Voor vrijwilligerswerk kan ik je de de ‘SIW Internationale Vrijwilligersprojecten’ aanraden. Zie www.siw.nl. Deze stichting is niet commercieel en dus niet winstgericht. Je betaalt daarom alleen de kosten die nodig zijn voor de bemiddeling met een project. Ze bieden projecten aan over de hele wereld, waaronder ook tientallen projecten in Latijns-Amerika. Dit zijn sociale, ecologische en constructieprojecten. Weliswaar regelen zij geen talencursussen, maar de correspondenten van de landen (ervaringsdeskundigen) kunnen je daarbij ook zeker op weg helpen.
Veel plezier met het voorbereiden van je reis!
Groetjes,
Sterre
Kijk eens bij WWOOF… World working on organica farms.
Hier kun je lid worden en dan krijg je adresgegevens van zowel boerderijen als opvangtehuizen in Zuid Amerika. In alle landen zijn er wel een paar. Je betaalt per jaar aan de organisatie ongeveer 40 euro. Je krijgt bij het gezin onderdak en eten… Succes
Mijn tip is om je niet van te voren vast te leggen aan vrijwilligerswerk! Ga lekker naar het land van je keuze en boek eventueel je talencursus vooraf. Maar kijk toch echt zelf rond terplaatse wat je aanspreekt en wat niet! In de meeste landen is het niet moeilijk om vrijwilligerswerk te vinden (ik spreekuit ervaring!!!)
Ik zou het organiseren via amauta in cusco, dat heb ik gedaan en ik heb een te gekke tijd gehad. zij zitten in cusco wat een fantastische stad is.
veel plezier,
M.
Je moet goed weten dat er vele organisaties zijn die op commerciële wijze vrijwililgerswerk promoten terwijl in werkelijkheid maar een fractie ($ 50 of zo) naar het project gaat.
Kijk eens op www.stichtingweeskind.nl waar het uitgangspunt vrijwilligerswerk is, en de voorwaarde spaans (leren) spreken.
Mail naar vrijwilliger@stichtingweeskind.nl en je krijgt antwoord op al je vragen.
Groeten,
Luc Houben
Originally posted by Dominique1@07-06-2004, 17:34:20
** Graag zou ik dit najaar naar zuid of midden amerika gaan om eerst een paar weken bij een talenschool spaans te leren en om vervolgens ongeveer 8 weken vrijwilligerswerk te gaan doen. Heeft iemand tips voor een plaats of organisatie waar zowel sociale projecten als bv. bouwprojecten gedaan kunnen worden? **
Guatemala heeft een aparte pagina met een groot deel van de organisaties.
Hier moet je wel wat kunnen vinden. Ik kan Guatemala aanraden. Een zeer mooi en relaxt land met een mix van de oude maya cultuur en de ladino cultuur. Wat wel een aanrader is om spaans te leren, als je de taal nog niet machtig bent. Een aanrader is Utatlan Spanish school in Quetzaltenango. Info is te vinden op www.xelapages.com/utatlan.
Veel plezier, hoop dat je vindt wat je zoekt, Ab.