Zuid-Amerika

hoihoi allemaal, ik ben 18 en hoop dit jaar voor mijn Havo examen te slagen. Daarna wil ik heel graag naar Zuid-Amerika voor 8 maanden. ik heb al een organisatie gevonden, Teaching and projects abroad, maar kan iemand mij vertellen of deze organisatie een beetje goed is, en zo nee welke dan wel? en nog iets, hoe kom ik aan zoveel geld? ??? hoe regelen anderen dat? alvast heel erg bedankt, :-* Karin!!

He Karin (en alle andere geintereseerden :),

Ik hoop ook dit jaar te slagen voor mijn examen HAVO.
Ik weet al zeker dat ik journalistiek wil gaan studeren, maar het lijkt me leuk om eerst wat te reizen. Zuid-Amerika dus. Daar een cursus Spaans volgen (Bolivia of Peru), want dat moet ik toch echt eerst leren en dan daar werken (vrijwilligerswerk of betaald werk, maar dat is lastig daar). Misschien moet je eens Travel Active proberen, schijnt ook een goede organisatie te zijn. Ik ben er zelf nog niet uit, iemand tips?

Liefs, Josine.

Hoi,

houd onze pagina eens in de gaten. We zijn bezig met het opzetten van een project waarbij we ook graag vrijwilligers in willen schakelen. We zijn GEEN commerciele organisatie!

Kijk op www.stichtingweeskind.nl of mail me terug.

Groeten,
Luc

hoe kom ik aan geld? nou je wordt 18 dus kan je aan medicijntesten meedoen

www.pbr.nl

dat schuift aardig en anders… misschien uitzendbureau’s… ik woon in zwolle (holee, echt heel erg tof, vooral als je er zo lang woont :S) en heb me overal ingeschreven en dat bellen ze wel aardig hoor.

succes

groet bart

Hallo Karin en anderen…

Er zijn nog al wat mensen die graag een tijdje vrijwilligerswerk willen doen, en daar maken organisaties zoals die op internet een hoop adverteren gebruik van om belachelijke bedragen te vragen om vrijwilligerswerk te MOGEN doen… Wij Nederlanders (en andere Europeanen en Noord-Amerikanen ook trouwens) willen graag alles vooraf duidelijk hebben, alles plannen, en daar maken deze organisaties gebruik van.

Ook zijn er reizigers die “eventjes een weekje” vrijwilligerswerk willen doen. Stel je voor, denk je dat ze in Nederland geïnteresseerd zouden zijn als iemand voor “een weekje” vrijwilligerswerk in bv een bejaardentehuis zou willen doen? Echt niet, zeker niet als die persoon nog geen of slecht Nederlands spreekt. In Latijns Amerika is het net zo:

Voor de duidelijkheid: net zoals in Nederland zijn er in Zuid-Amerika (en waarschijnlijk ook in Afrika maar dat ken ik niet persoonlijk) DUIZENDEN organisaties die je graag voor nop een paar maandjes willen laten meewerken. Varierend van hulp bij kinderopvang, ziekenhuizen, dierentuinen of muziekscholen, om maar eens wat te noemen. Om ze te vinden moet je gewoon op reis gaan, dan kom je ze vanzelf tegen. Wees niet bang om een paar week of eventueel maand niets te vinden, doe het rustig aan, en je komt vanzelf iets of iemand tegen die je denkt dat de moeite waard is.

Dus als je serieus bent over je vrijwilligerswerk, als je je goed wilt voorbereiden (Spaans of Portugees wilt leren om te beginnen) en je bereid bent voor minstens een maand de handen uit de mouwen te steken, dan hoef je echt niet te betalen om vrijwilligerswerk te “mogen” doen.

Dus:
BETAAL NIET VOOR VRIJWILLIGERSWERK. Ga op reis, kijk om je heen, leer Spaans of Portugees, en wees niet bang als je in de eerste week niets vind.

Groetjes en als je meer vragen hebt: [EMAIL=“aprendalo_ya@hotmail.com”]aprendalo_ya@hotmail.com

(Ik ben 12 jaar geleden begonnen met werken in Bolivia. Zonder contacten vooraf, zonder werkervaring, maar ook vooral zonder spaargeld op de bank. Inmiddels ben ik een Spaanse school begonnen in Patagonië. Je bent welkom om m´n website: www.sinfronteras.buildtolearn.net)

Hoi Karin,

Heb via via gehoord dat teaching and projects abroad nogal duur is… Ik ben zelf met zoeken begonnen via de JoHo Company, zij hebben heel veel informatie. Via hun ben ik toen terecht gekomen bij Ecole Travel in Ecuador en daar was alles goed geregeld. Tuurlijk je betaald wat meer, maar sommige mensen willen toch graag vanaf alles goed geregeld hebben en niet zo maar op de bonnefooi vertrekken. Ze hebben ook een eigen talenschool, erg mooi en ze helpen je heel goed met het zoeken van een project en steunen de projecten ook. Een aanrader voor mensen die wel vooraf iets willen regelen, maar niet willen kiezen voor de allerduurste optie. Ik geloof dat dat website ecoletravel-ecuador.com is, maar zo niet dan moet je even zoeken. Mocht je vragen hebben kun je me altijd mailen! [EMAIL=“lnd_vogel@yahoo.co.uk”]lnd_vogel@yahoo.co.uk

Groetjes Linda,

:cool: **HOI LINDA **


** Ik ga 10 oktober voor 3 maanden naar Z_A !**
Ga eerst naar Peru [voor spaanse les en lekker rond trekken ] . Vlieg daarna door naar Ecuador ! Daarna wil ik nog naar de Galpagos eilanden & Colombia !
**In Ecuador ga ik vrijwilligerswerk doen via ECOLE-TRAVEL !!! **
Dit heb ik een maandje terug ongeveer geregeld via internet.
Ik heb de afgelopen 2 weken véél contact met ze gehad en ik denk dat deze organisatie goed,betrouwbaar & goedkoop is.
Als ik vragen had en ik ze een mail had verstuurd,kreeg ik binnen een paar uur [niet langer dan 1 dag] alweer antwoord op mijn vragen.
**In iedergeval betaal niet teveel voor vrijwilligerswerk, als ik jou was zou ik ff op hun site gaan kijken. **
**En wanneer ik terug ben in Nederland [ net voor oud en nieuw] kan je me altijd ff vragen/mailen ze echt zo goed zijn als dat het lijkt :smiley: Ik geloof er wel in. **
** GROETJES Annabel **

welke zot gaat er betalen om vrijwilligerswerk te doen???
daar trap je toch niet in. mensen die zeggen, nou voor 1000 euro mag je ons wel helpen. wat een gr83490i&*# onzin. het liefst zitten jullie zeker in een nederlands gastgezin omdat het anders zo anders is als thuis.

Waarom zit jij iedereen zo af te zeiken? Heb je geen sociaal leven ofzo en verveel je je daarom?

Vrijwilligersprojecten zijn er om bepaalde projecten (zoals straatkinderen, weesjes, milieu-projecten) financieel te steunen en veel backpackers helpen hieraan mee. Je zou zulke projecten juist moeten steunen i.p.v. zo dom te zitten brabbelen.

heb je gelijk in, maar neemt niet weg dat je heel goed uit moet kijken dat er van dat sociale gevoel van de westerling geen misbruik gemaakt wordt. Dat je geld en inzet ook bij de noodlastigen, waar je het voor wilt doen lijkt me, terechtkomt. Maar jammer genoeg is t veelal zo dat jij nu meehelpt om een huis te bouwen,de slimme organisator bouwt zonder dat t hem wat kost de huizen en als t huis klaar is krijgt deze ook nog eens levenslang maandelijks inkomen aan huren (ook al wordt jou wat anders verteld natuurlijk)… Florissant zaakje zo!