ik ben van plan om in september/ oktobernaar ZAmerika te gaan. Ik wil daar graag vrijwilligerswerk gaan doen in combinatie met talencursus.
Hebben jullie misschien tips via welke organisaties dit betaalbaar kan, ik heb nl nu alleen maar dure reisorganisaties kunnen vinden.:disgust:
Ik heb mijn diploma als HBO-Verpleegkunde gehaald, dus vrijwilligerswerk richting ontwikkelingshulp, kinderen, verslavingszorg enz lijkt me heel leuk
thanks voor de tips alvast!
Zelf ben ik van maart tot en met augustus 2006 in Zuid-Amerika geweest. Ik ben begonnen in Ecuador waar ik via de stichting kinderen van Ecuador een maand een cursus Spaans heb gedaan en een maand vrijwilligerswerk. Daarna ben ik verder gereisd naar Peru en Bolivia. Allemaal erg aan te raden en via deze stichting is het erg betaalbaar.
Ik ga half juni naar Ecuador en heb via www.ecotrackers.com mijn vrijwilligerswerk (in een kinderziekenhuis) geregeld en overnachting in het apartement van de organisatie. Ze hebben ook Spaanse lessen. En dit is er ook nog eentje: www.ecuadorvolunteers.org. En dan heb je ook nog www.hetanderereizen.nl/ecuador.htm, dan wordt alles vanuit hier geregeld. Je hebt er nog veel meer, maar dit zijn er een paar waar ik het meeste naar heb gekeken zelf.
Heel veel succes met het regelen!! Kan het je aanraden, ik moet nog een kleine 8 weken wachten, maar heb enorm veel zin! :biggrin:
Ik woon in Noord-Peru en ben sinds kort begonnen met het aanbieden van vrijwilligerswerk. De eerste vrijwilligster is nu aan de slag en heeft het naar haar zin. We zijn op het moment ook bezig met de selectie van leraren om Spaanse les te kunnen bieden. We vragen voor de bemiddeling alleen een kleine onkostenvergoeding. Voor meer info, kijk op www.celendinperu.com, of neem contact met me op via [EMAIL=“info@celendinperu.com”]info@celendinperu.com. Ik kan je ook in contact brengen met de huidige vrijwilligster, zodat je haar ervaringen kunt horen.
Groetjes, Susan
Je kan ook eens contact opnemen met een weeshuis in Ayacucho in Peru. Zij zijn altijd blij als er mensen een paar maanden willen komen helpen. Zij zijn één van de weinige weeshuizen daar die gehandicapte kindjes opvangen dus je kan het al raden … alle kindjes met beperkingen worden naar hen gebracht. Ze doen het met hart en ziel maar soms verdrinken ze gewoon in hun werk! Jij met je opleiding verpleegkunde zal daar zeker nuttig werk kunnen doen en ze zullen je zeker kunnen helpen met je Spaans!
Er Zijn nog een hoop andere projecten in Ecuador die je hulp goed kunnen gebruiken. Zelf woon ik in Ecuador en help vrijwilligers gratis aan vrijwilligerswerk dat het beste bij hun past. De kosten via vrijwilligersorganisaties in Ecuador zijn veel lager dan de Nederlandse die vaak dezelfde projecten aanbieden. Houdt dit in de gaten!
Mocht je geintresseerd zijn om vrijwilligerswerk te doen in Honduras, dan kan ik je zeker verder helpen. Wij zijn een weeshuis net buiten San Pedro Sula en kunnen de hulp van vrijwilligers zeker goed gebruiken. Mocht je intresse hebben dan kun je een mailtje sturen naar [EMAIL=“volunteeremanuel@yahoo.com”]volunteeremanuel@yahoo.com voor meer informatie.
Hallo Suzanne, hoe staat het met je plannen voor Z-Amerika?? Al iets gevonden? Zelf ga ik sept/okt naar Cusco, Peru om vrijwilligerswerk met ouderen te doen via hetanderereizen.nl Vindt het leuk om te horen wat anderen doen en evt contact te leggen. Hoop van je te horen, in ieder geval succes, janine
Susan (Orange),
Ik heb wel oren naar jouw project! Ik heb je al gemaild een paar weken geleden, maar geen reactie. Misschien komt ie niet over??
Groetjes, Manon
Hoi! Vanaf januari 2008 ga ik met mijn vriend 6,5 maand reizen door Midden- en Zuid-Amerika en ook wij zijn op zoek naar vrijwilligerswerk. Wij zijn op zoek naar projecten waarbij we bijvoorbeeld tegen kost- en inwoning werk kunnen verrichten of voor slechts een kleine vergoeding terecht kunnen. Projecten waar bvb 500 euro gevraagd wordt om een paar weken te komen werken passen niet echt binnen ons budget. Ook zijn wij niet op zoek naar organisaties die all-in reizen regelen met cursussen Spaans (doen wij in Nederland) en vliegtickets (hebben we al geregeld). We zoeken wat kleinschaligere projecten waar we een aantal weken terecht kunnen. Ik heb al contact opgenomen met het project in Celendin (zie hierboven). Heb je tips over soortgelijke projecten dan hoor ik het graag!
Groetjes, Danielle
Sinds september 2006 ben ik samen met mijn vriend werkzaam voor Bruce Peru Lima.
Volgens mij passen wij in jullie plaatje. Als je zelf je onderdak regelt vragen we meer een kleine onkosten vergoeding. We proberen straatkinderen weer terug in school te krijgen door ze 6 maanden in onze schooltjes m.b.v. Peruaanse leerkrachten te onderwijzen. Daarna volgen we ze nog twee jaar in hun doen en laten. Op josdennis.nl kun je onze persoonlijke ervaringen lezen. Je bent in ieder geval van harte welkom!
Ik ben nu bezig met een organisatie om vanuit Nederland een vrijwilligersproject te regelen, maar… de kosten hiervoor liggen rond de 300 euro. Is dit het waard om vanuit Nederland zeker te zijn van een vrijwilligersproject of zou ik ook gewoon een ticket naar Zuid-Amerika kunnen boeken en daar een project en een taalcursus op zoeken? Heeft iemand hier ervaring mee en is een project goed te vinden? Dan zou ik ook graag willen weten hoeveel je ongeveer betaald voor een verblijf van een maand op een vrijwilligersproject. Ik heb echt geen idee wat gangbaar is. Even ter info. ik vlieg in februari naar Bolivia of Peru. De plaats hangt dus af van het project. Ik hoop dat iemand mij daar een antwoord op kan geven!
Groetz, Angela
Ik ben in contact gekomen met “Los Gorriones” in Ayacucho, Peru. Het is een weeshuis, en wordt gerund door Belgen. Het kost niets om daar te weken, en je krijgt een slaapplaats aangeboden in een vrijwilligershuis. Het project spreekt me aan, omdat alles erg basis is, en “in the middle of nowhere”. Ik ben nog aan het zoeken of er nog andere projecten zijn, maar voorlopig wordt het deze.
Dat lijkt me inderdaad een heel goed project! Ik heb me inmiddels aangemeld bij SIW. Het koste wel wat, maar het project spreekt me heel erg aan en het is in Bolivia. Ik vertrek begin februari en blijf tot begin augustus in Zuid-Amerika. Waarschijnlijk 4 maanden op het project en 2 maanden door Peru en Ecuador. Heb jij ook plannen om te gaan reizen?
Hoi, ik heb zeker plannen om te gaan reizen. Van mijn talencursus wil ik in drie weken gaan reizen naar het vrijwilligerswerk. Als ik daar klaar ben, rond eind mei, heb ik nog 4 weken over
Het is een heel divers project voor onder andere kinderen die uit de arme wijken komen en les krijgen. Er is een medisch centrum, een psycholoog, een school en ze zijn nu bezig om een middelbare school op het terrein te krijgen. Ik ga me vooral bezig houden met de traumatische ervaringen die kinderen hebben opgelopen. Ik heb zelf psychologie gestudeerd, dus ik hoop dat dat van pas komt, maar ik ben nog niet zeker van mijn Spaans. Dat ga ik eerst even opkrikken als ik in Bolivia ben met een taalcursus! Ben je al druk bezig met de voorbereidingen?
Welke landen of organisaties zijn echt goed om een spaanse taalcursus te volgen? En is dit het beste klassikaal of individueel met een persoonlijke leraar te doen? Daarnaast ben ik ook benieuwd of het mogelijk is om ter plekke in Z-amerika vrijwilligerswerk te regelen…of moet dit echt vantevoren gedaan worden?
Hoi,
Ik ga in Ecuador Spaans leren, maar ik weet nog niet op welke school. Ik vond Colonial Spanish School er wel goed uitzien op de site (www.colonialspanishschool.com). Daarbij heb ik op dit forum al een reactie gehad van iemand die het daar naar zijn zin heeft gehad.
Ik ga iig boeken bij een taalschool zelf, en niet via een grote organisatie, omdat het dan altijd duurder uitvalt.
Vrijwilligerswerk kan je vast ter plekke regelen, maar ik vind het prettiger om dat in Nederland al vast te hebben staan :).