Ik zou na mijn studie, die ik in november hoop af te ronden,
een tijdje naar Zuid-Amerika willen om vrijwilligerswerk te doen.
Daarnaast een cursus spaans volgen.
Wie heeft er tips voor organisaties die dit verzorgen.
Wie heeft hier ervaring mee en wie kan mij een indicatie geven van de kosten, bijvoorbeeld voor 4 weken.
Waar wil je precies heen?
Ik zelf ben na een rondreis, vrijwilligerswerk en een cursus spaans in Guatemala blijven hangen en woon hier inmiddels al weer een jaar.
Ik zelf ben destijds via Activity International hier gekomen maar ondanks dat het best een goede organisatie is zou ik het nooit meer op die manier doen.
Het kost je zeker het dubbele aan kosten en je kan alles hier ter plekke zelf goed regelen.
Ik woon in Antigua, de place to be om spaans te leren en vrijwilligerswerk te doen.
Je wordt hier dood gegooid met spaanse scholen, mijn advies is om hier op eigen houtje heen te komen, een paar dagen relaxen en één van de 60 scholen binnen stappen, die helpen je weer verder met vrijwilligerswerk en verblijf in gastfamilies.
Via een organisatie moet je betalen om als vrijwilliger te werken en hier ter plekke hangen overal oproepen om gratis te kunnen werken wat ook wel zo redelijk is natuurlijk!
Wil je voor 4 weken komen dan betaal je gemiddeld $90 per week voor spaanse les (4 uur per dag, 5 dagen per week)
En $60 voor een gastfamilie (7 dagen verblijf, 3 maaltijden per dag behalve op zondag)
Sommige scholen hebben ook gigantische aanbiedingen!
Ik wil je zelfs wel helpen als je hier op eigen houtje heenkomt, ik kan je zo aan scholen en projecten helpen!
Voor vrijwilligerswerk kan ik je de de ‘SIW Internationale Vrijwilligersprojecten’ aanraden. Zie www.siw.nl. Deze stichting is niet commercieel en dus niet winstgericht. Je betaalt daarom alleen de kosten die nodig zijn voor de bemiddeling met een project. Ze bieden projecten aan over de hele wereld, waaronder ook tientallen projecten in Latijns-Amerika. Dit zijn sociale, natuur- en constructieprojecten. Weliswaar regelen zij geen talencursussen, maar de correspondenten van de landen (ervaringsdeskundigen) kunnen je daarbij zeker op weg helpen.
Veel plezier met het voorbereiden van je reis!
Hallo Birgit,
ik ben erg enthousiast over jouw mail die is gestuurd aan Natalie, maar waarschijnlijk geen probleem als ik reageer op je aanbod?
Ik wil namelijk erg graag rond november 2004 voor een half jaar richting Quatamala / Mexico. Ik wil daar eerst een maand een Spaanse curcus volgen en dan daarna voor 5 maanden werken voor een project, waarbij ik denk aan bijvoorbeeld straatkinderen… ? (Dit ivm met mijn stage voor de opleiding Maatchappelijk werk / Pedagogiek.)
Ik heb zelf al een beetje bedacht en besloten om de dingen inderdaad daar te regelen, maar ik zou het wel een prettig en / of rustgevend idee vinden om daar ter plekke een beetje geholpen te kunnen worden met het vinden van een weggetje…?
Groetjes Femke
Neem ook eens een kijkje op www.kinderenvanecuador.nl
Ook hiermee kun je vrijwilligerswerk gaan doen. Dit is dan wel alleen in Ecuador. Neem maar eens een kijkje en stuur een mailtje wanneer je vragen hebt.