Vrijwilligerswerk Latijns-Amerika

Hoi hoi,

Ik ben op het moment aan het zoeken voor een reis naar latijns-amerika waarbij ik zowel spaans kan leren als vrijwillgerswerk (het liefst voorlichting) kan doen. De bedoeling is om vanaf Januari tot en met Maart 2013 weg te zijn en mijn voorkeur ligt bij grotere steden zoals San Jose/ Buenos Aires. Nu merk ik dat er veel aanbod is maar dat er ook veel dure reizen zijn (rond 2000 euro exclusief reis). Weet hier iemand wat betaalbaars? Overigens zou ik het heel fijn vinden om in een studentenhuis te wonen in plaats van bij een gastgezin, waar bij veel organisatie wel sprake van is.

Alvast bedankt!

Liefs,
Eline

Hola Eline,

Lijkt Peru je ook wat? Proyecto Peru biedt vrijwilligerswerk, erkende Spaans cursussen en het wonen in een studentenhuis in de stad Cusco. Cusco is geen hele grote stad (427000 inwoners) maar wel heel internationaal en gezellig. Vrijwilligerswerk op het gebied van voorlichting is wel mogelijk, maar die voorlichting gaat dan wel in het Spaans natuurlijk dus je Spaans moet dan wel van een heel goed niveau zijn. Maar er zijn nog veel meer mogelijkheden. Kijk even op onze website voor meer informatie.

GrDonny
Proyecto Peru Spaans en vrijwilligerswerk

www.workaway.info

Hoi Eline,
Tinku kan je helpen. Wil jij met ons contact nemen? info@tinku.nl
Voor meer informatie kun jij onze website kijken
www.tinku.nl
Groeten
Mari

Hoi Eline,

Ikzelf ga eind deze maand naar Bolivia. Dat is een van de goedkoopste landen in Zuid-Amerika. Ik verblijf in Sucre en ga daar eerst Spaanse les volgen en daarna vrijwilligerswerk doen en dan nog wat reizen. Zin om mee te gaan?

Hoi Mipaparazzi,

Ik heb er toch voor gekozen om naar Mexico (puerto escondido) te gaan omdat ik daar een leuk project heb gevonden. Heel veel plezier in ieder geval in Sucre en ik hoop dat het je bevalt!

Groetjes,
Eline

Hoi Eline,
Wat voor achtergrond heb je als ik vragen mag?
Stichting WereldOuders heeft in negen landen in Midden- en Zuid-Amerika familiehuizen waar verweesde kinderen onderdak krijgen maar ook medische verzorging, aandacht en een opleiding. Hiermee biedt WereldOuders ze structurele hulp, gericht op hun toekomst. De huizen worden gerund door lokaal personeel dat wordt ondersteund door vrijwilligers uit de fondsenwervende landen waaronder Nederland. Onze vrijwilligers hebben doorgaans een goede opleiding achter de rug en solliciteren op een functie als onderwijzer, remedial teacher, volunteer coordinator, nurse, fysiotherpeut, creatief therapeut enz enz. Er zijn vele mogelijkheden. Wij vragen van onze vrijwilligers een minimale beschikbaarheid van een jaar (begin in juli of januari), minimum leeftijd 21 jaar en kennis van de Spaanse taal of dit willen leren. Bij ons ben je geen inschrijfgeld of iets dergelijks verschuldigd. In het familiehuis woon je in een vrijwilligershuis met de andere vrijwilligers uit andere landen en krijg je een kleine onkostenvergoeding per maand (ca 50 dollar) en onderdak.

Hartelijke groet,

Margreet Gehrels
Volunteer Coordinator
WereldOuders

Kijk voor informatie op www.wereldouders.nl
margreet@wereldouders.nl