Ik ben Simone en ben van plan vanaf oktober 2012 voor 4 maanden door Latijns Amerika te trekken.
Ik wil beginnen met een aantal weken een Spaans cursus te volgen. Daarnaast wil ik in deze periode ook graag voor een aantal weken vrijwilligerswerk doen.
Ik ben afgestudeerd richting Gezondheidsvoorlichting (Communicatiewetenschap) en zou graag voorlichtingen geven. Of op een andere manier een educatieve bijdrage leveren aan de bevolking daar (geen voorkeur voor land).
Nederlandse stichtingen vragen vaak een hoge vergoeding om vrijwilligerswerk uit te kunnen voeren. Mijn vraag is of iemand lokale stichtingen in Zuid/Midden-Amerika kent?
Ik ben al zo’n 3 jaar werkzaam voor de Fundación Abuelitos de la Calle (grootouders van de straat) een centrum voor ouderen in Quito, Ecuador.
Van maandag tot vrijdag komen er totaal ca 500 ouderen, de meeste van hen hebben geen enkel inkomen of verzekering. Op het centrum krijgen ze ontbijt, warme lunch, er zijn activiteiten, dokter, fysiotherapeut
geregeld zijn er buitenlandse vrijwilligers, de meesten hebben dat georganiseerd via een organisatie maar dat hoeft niet, je kunt je ook rechtstreeks aanmelden
Er wordt slechts een eenmalige donatie van $25 gevraagd
De ouderen spreken alleen spaans dus die 4 weken spaanse les heb je zeker nodig www.abuelitosdelacalle.org
Als je meer wilt weten kan je altijd contact met me opnemen
Bedankt voor je reactie. Ik ga het zeker in overweging nemen. Ik heb morgen weer een afspraak bij het reisbureau dus zodra ik meer concrete plannen heb, kan ik kijken of dit daar in zou passen:)
Lijkt Peru je wat? Proyecto Peru zit in de prachtige stad Cusco in het Andes gebergte, ook uitvalsbasis voor een bezoek aan Machu Picchu. Proyecto Peru is een Spaanse taalschool en vrijwilligersorganisatie. Je kunt bij ons dus een (geaccrediteerde!) Spaans cursus volgen en vrijwilligerswerk doen (daar rekenen wij geen kosten voor). Als je voorlichting wilt geven dan zal jouw Spaans niveau gevorderd moeten zijn. Maar wij hebben ook opties voor vrijwilligerswerk als jouw Spaans niveau basis of intermediate is. Kijk even op onze website en stuur me een mailtje voor meer informatie over de mogelijkheden.
Bedankt voor je bericht.Lijkt me super!
Maar mijn plannen zijn gewijzigd en ticket inmiddels geboekt.
Ik wil in Guatemala voor 4 weken vrijwilligerswerk doen. (december-januari)Dus mocht iemand daar stichtingen kennen, hoor ik het heel graag!
Ik zit zelf ook in de oriënterende fase en te denken aan Latijns Amerika. Een vriendin van mij, Romy, heeft 2x door Guatemala gereisd en heeft ervaring met veel projecten en stichtingen daar. Vervolgens heeft ze zelf Het Vrijwilligersnetwerk Muses opgericht, je moet maar even kijken op hetvrijwilligersnetwerk.nl, bij Guatemala zie je informatie over allerlei topics en ook projecten die worden aangeraden. Denk dat ze het heel leuk vindt als je haar benadert voor extra informatie en tips (romy@muses.nl).
Haar organisatie geeft trouwens ook trainingen aan vrijwilligers waarin ze hen beter voorbereiden op hun projecten zodat ze alles uit hun vrijwilligerswerk kunnen halen. Denk dat ik voor ik weg ga hier wel heen wil. Romy kan je hier vast meer over vertellen.
Hoop dat je hier iets aan hebt!
Argentina Exchange is een totaal aanbieder in Buenos Aires op stages, vrijwilligerswerk, cultureel en huisvesting. Het bedrijf heeft een groot aanbod vrijwilligers werk waar je direct kan instappen!
Ik heb zelf in de shanty towns (krottenwijken van Buenos Aires) vrijwilligerswerk gedaan en het was een prachtige ervaring om die mensen te helpen!
Leuke plannen om door Latijns Amerika te trekken. Wellicht kun je tijdens je reis ook ons project in Ecuador bezoeken. Bij ons kun je kostenloos vrijwilligerswerk doen. Wel moet je je eigen verblijfskosten betalen. kijk op www.vrijwilligersecuador.nl voor meer informatie.
Ben je Geïntereseerd, maar heb je nog vragen, dan kun je je vragen stellen via [EMAIL=“info@vrijwilligersecuador.nl”]info@vrijwilligersecuador.nl en we zullen je vragen zo goed mogelijk beantwoorden. Hopelijk kunnen we je noteren als toekomstige deelnemer aan ons vrijwilligersprogramma.
Ik zal hier nog stage lopen tot eind juni, en in Xela blijven tot eind juli.
Succes met het boeken van het ticket, en ik hoop zeker wat van je te horen.
Je mag altijd even mailen: ellenpunte@hotmail.com of rechtstreeks naar onze talenschool: info@spanishschoolsollatino.com, waar Rineke (international coordinator van Sol Latino), Nederlands en al ruim 9 jaar woonachtig in Guatemala je graag helpt met al je vragen of het verstrekken van verdere informatie.
Ik zal hier nog stage lopen tot eind juni, en in Xela blijven tot eind juli.
Succes met het boeken van het ticket, en ik hoop zeker wat van je te horen.
Je mag altijd even mailen: ellenpunte@hotmail.com of rechtstreeks naar onze talenschool: info@spanishschoolsollatino.com, waar Rineke (international coordinator van Sol Latino), Nederlands en al ruim 9 jaar woonachtig in Guatemala je graag helpt met al je vragen of het verstrekken van verdere informatie.