Hallo,
Ik ben me aan het oriënteren op vrijwilligerswerk in Midden of Zuid-Amerika. Graag zou ik eerst vier weken spaanse les willen nemen en daarna vier weken vrijwilligerswerk. Geen specifieke voorkeur voor soort vrijwilligerswerk, ik ben bijna klaar met mijn opleiding gezondheidswetenschappen aan de Vrije Universiteit. Zou leuk zijn als ik daar wat mee kan doen.
Iemand nog tips voor leuk vrijwilligerswerk, voor niet al te veel geld?
Groetjes,
Eva
Beste Eva,
Leuk dat je een poosje vrijwilligerswerk wilt gaan doen in Latijns-Amerika!
Ik kan je onze projecten in Mexico van harte aanraden. Mexico is een prachtig land en er zijn vele mooie steden waar je een talencursus kunt doen. Ik kan me voorstellen dat je je afvraagt of Mexico wel veilig is, maar als je de juiste voorzorgsmaatregelen neemt, kun je er prima reizen en vrijwilligerswerk doen.
Onze projecten vinden grotendeels plaats in en rond San Cristóbal de las Casas, in het Zuiden van Mexico. We hebben korte groepsprojecten (2 tot 3 weken) en langere individuele projecten. Deze zijn in principe vanaf 2 maanden, maar voor sommige projecten is een maand ook bespreekbaar.
Je kunt ze allemaal vinden op onze website, Domein Gereserveerd - Mijndomein.nl.
De kosten voor een maand vrijwilligerswerk liggen, afhankelijk van het project, tussen EUR 380 en 480. Dit is voor bemiddeling, voorbereiding, onderdak en, bij de goepsprojecten, ook maaltijden.
Ik hoor het graag als je nog vragen hebt. Veel succes met het vinden van een leuk project!
Aukje de Boer
Voluntá
Hoi Eva!
Leuk dat je er over zit te denken om naar Latijns Amerika te gaan! Ik werk zelf bij de organisatie Activity International, wij organiseren in verschillende landen in Latijns Amerika programma’s waarbij je 4 weken Spaanse lessen volgt en daarna 4 weken vrijwilligerswerk doet. Er zijn verschillende uiteenlopende projectmogelijkheden, er is altijd wel een project dat aansluit bij je achtergrond. Mocht je vragen hebben, stuur me gerust een mailtje! ([EMAIL=“manon@activityinternational.nl”]manon@activityinternational.nl)
Veel succes met je leuke plannen!
Groetjes Manon
Beste Manon,
Ik ben net klaar met vrijwilligerswerk in Colombia en zou dit zeker willen aanraden. Het is een kleine Nederlands-Colombiaanse stichting en alleen kosten voor kost en inwoning (8 euro per dag). Je hebt zelf ruimte om te kiezen waar je je tijd aan besteed zolang je je positief en actief inzet voor het dorp (bv Engelse les, algemene bijles en/of spelen met de kinderen). Niemand spreekt hier Engels, dus na je Spaanse les kan je hier zeker oefenen.
Voor meer info kijk op www.ipauratu.org
Taalles is misschien leuk in Taganga aan de Caribische kust in een klein maar levendig plaatsje, Cartagena is groter en heeft meer keuze voor taalles.
groetjes,
Alexander
1 like
Hoi Eva,
Leuk om te horen over je plannen! Guatemala is een land met heel veel mogelijkheden voor vrijwilligerswerk, en natuurlijk Spaanse taalcursussen! Ik run een bedrijfje, en we werven vrijwilligers uit het buitenland voor de lokale projecten en organisaties, en er zijn heel veel mogelijkheden.
Op onze website kun je alles bekijken, er zijn ook een aantal projecten die werken in de lokale gezondheidszorg.
We kunnen ook accommodatie voor je regelen, in een leuk guesthouse of in een lokaal gastgezin, waar je je Spaans kunt oefenen! Je hebt daar een eigen slaapkamer, en 3 maaltijden per dag inbegrepen.
We vragen een kleine bijdrage voor het vrijwilligerswerk ($149), maar hiervoor krijg je een gratis pickup service vanaf het vliegveld, een uitgebreid welkomstpakket, en een donatie voor het vrijwilligersproject van jouw keuze!
Dit is de website: Volunteering – Do Guatemala
En stuur me maar een berichtje via dit forum, of via de email info@do-guatemala.com als je meer vragen hebt, ik help je graag!
Hola Eva,
heb je al eens over Ecuador nagedacht ? We hebben nog wat plaatsen vrij en wellicht kun je je in onze filosofie vinden 
Hoi Eva!
Ikzelf heb Spaanse lessen genomen bij AMAUTA Spanish Schools in Cusco, prijs/kwaliteit ongetwijfeld de besten, en ze liggen op 2 minuten van de Plaza de Armas. Je kan er groepslessen, privélessen of een combinatie van de twee nemen!
Verder worden er gratis naschoolse activiteiten aangeboden!
Je kan er voor kiezen om bij een familie te slapen, in een studentenappartement of in de studentenresidentie.
Een échte aanrader! Voor meer informatie kan je terecht op volgende website: http://www.amautaspanish.com
Verder heeft de school ook een eigen touroperator, waar je allerlei kortingen kan krijgen!
Veel plezier!!