Vrijwilligerswerk Midden-Amerika

Hallo,

Ik wil graag 3 maanden vrijwilligerswerk gaan doen in Midden-Amerika gecombineerd met een cursus Spaans. Ongeveer vanaf eind Maart tot eind Juni.
Het liefst iets met mogelijkheid tot zelfontplooiing en iets waar ik mijn kennis en vaardigheden kwijt kan. Een voetbalschool met mogelijkheden voor mij om zelf dingen te organiseren bijvoorbeeld. Ik ben 19 en eind vorig jaar gestopt met mijn opleiding aan de TU Delft. Ik wil liever niet een natuurproject of simpelweg een soort speelkameraad zijn voor kleine kinderen. Ik wil mensen helpen in Midden-Amerika maar daarbij niet alleen uitvoerend bezig zijn maar dus ook meedenkend.
Nu zijn er heel veel organisaties die dingen aanbieden in Midden-Amerika en de prijzen verschillen ook behoorlijk.
Misschien heeft iemand een ervaring met zoiets dergelijks of tips waar dit voordelig kan.

Bij voorbaat dank,

Michiel

Hallo Michiel,

Kijk is op www.vrijwilligersecuador.nl. het is wel niet helemaal midden-amerika maar het komt heel dicht in de buurt.

Met vriendelijke groet,
Stichting Vrijwilligers Ecuador

Beste Michiel,

Travel Active biedt vele mogelijkheden om een Spaanse taalcursus te combineren met vrijwilligerswerk. In Midden Amerika bieden wij mogelijkheden in Costa Rica, Guatemala, Nicaragua en Mexico. Onze programma’s bestaan uit een 1, 2, 3 of 4-weekse taalcursus, gevolgd door minimaal 4 weken vrijwilligerswerk. Op onze website kun je meer lezen over de inhoud van deze programma’s.

Mocht je graag meer informatie willen ontvangen dan kun je altijd mailen naar [EMAIL=“vrijwilligerswerk@travelactive.nl”]vrijwilligerswerk@travelactive.nl of bellen naar 0478-551900. We helpen je graag verder!

Groetjes,
Vrijwilligerswerk Team
Travel Active

Hi Michel,

Wat leuk dat je plannen hebt om naar het buitenland te gaan!
Ik ben zelf een half jaar in Latijns-Amerika geweest en vond het echt een super ervaring! Zeker doen, als je de kans ervoor hebt dus.

Ik ben toen met Activity International deels gegaan. In Chili heb ik een maand taalcursus + maand vrijwilligerswerk met gehandicapten gedaan en later (na wat rondreizen) in Costa Rica een weekje taalcursus + maand vrijwilligerswerk in natuurpark en een zeeschildpaddenproject.

Altijd goed contact gehad met Activity voor, tijdens en na mijn reis want ik loop er nu zelfs stage! Ik weet dat Activity een groot aanbod heeft van verschillende landen in Latijns-Amerika; Peru, Argentinië, Ecuador, Brazilië, Suriname, Venezuela, Mexico, Costa Rica, Guatemala, Nicaragua. Per continent is er een programmacoördinator waar je altijd vrijblijvend contact mag opnemen. Dus als je gewoon een keer wilt kijken wat je mogelijkheden zijn en wat aansluit op jouw ideale plannen, kun je Manon (programmacoördinator Latijns-Amerika) altijd bellen of mailen. Zij is te bereiken op het nummer 053-4831041 of manon@activityinternational.nl

Heel veel succes met je buitenland plannen! En alvast veel plezier!

Groetjes,
Yasmin