Vrijwilligerswerk Zuid/Midden-Amerika

Hallo!

Ik ben op zoek naar organisaties in Zuid/Midden-Amerika (Guatemala, Honduras, Mexico, Costa Rica, Ecuador, Venezuela) die vrijwilligers zoeken vanaf februari 2014.
Ik wil graag vrijwilligerswerk doen bij sociale projecten (weeshuizen, scholen, community work, women empowerment,…) en tegelijk ook Spaans leren.
Het zou de bedoeling zijn om via EVS te gaan, dus ik ben eigenlijk op zoek naar een gastorganisatie.
Op internet vond ik al heel wat, maar het zou leuk zijn om iets te vinden waar iemand al een goede ervaring mee had.
Iemand ervaring met ‘Children of the Street’, ‘Dare 2 go’ of ‘international volunteer HQ’?
Ook andere suggesties zijn zeker welkom!

Alvast heel erg bedankt!

Hey Britt,

Vergeet ook zeker niet een kijkje te nemen bij Projects Abroad. Wij bieden verschillende sociale projecten aan in Mexico, Costa Rica en Ecuador. Je kan werken in weeshuizen, opvangcentra voor gehandicapte jongeren of straatkinderen, in kleuter- en basisscholen, etc. Naast je project kan je ook een taalcursus Spaans volgen en je woont in een gastgezin, wat je Spaans ook snel zal verbeteren.

Neem zeker een kijkje op onze website en/of meld je aan voor een van onze infodagen. Veel plezier en succes!

ecuador 1.jpgecuador 2.jpgmexico 1.JPGmexico 2.jpgcosta rica 1.jpg

Hola Britt,

Neem eens een kijkje op www.localdreamers.nl. Wij organiseren vrijwilligersprojecten en een Spaanse cursus in Ecuador, een kwetsbaar, maar waanzinnig mooi en divers land in Zuid-Amerika. Wat Nederlandse jongeren vaak aanspreekt is dat we zowel in Nederland als Ecuador met een Nederlands team werken en in vergelijking met andere (grotere) organisaties goedkoper en veel persoonlijker zijn.

In Ecuador dragen de vrijwilligers, onze helden, met kennis, talenten, passies en ervaringen bij aan lokale projecten. Die projecten zijn zeer gevarieerd. Van het geven van Engelse les tot het begeleiden van straatkinderen, van het opzetten van kleine ondernemingen tot het doen van milieukundig onderzoek. In overeenstemming met jou bepalen we wat je het meest aanspreekt en wat het beste bij je past.

Wellicht heb je inmiddels al iets gevonden, maar bij ons ben je in ieder geval hartelijk welkom! Je mag ons ook mailen naar info@localdreamers.nl. We reageren altijd binnen een dag.

Wie weet hasta pronto!

De Local Dreamers