Hoi iedereen,
Ik ben mariet, 22 en ben van plan begin juli 2006 naar zuid-amerika te gaan voor ongeveer 3 maanden. Ik kan al redelijk spaans dus een spaanse cursus is voor mij niet nodig. Ik zou eventueel 1 maand vrijwilligerswerk willen doen of gewoon 3 maanden reizen. Peru en equador hebben mijn voorkeur maar wil eigenlijk heel zuid-amerika wel willen zien.
Ik zoek iemand die zin heeft om mee te gaan
en ik zoek iemand die leuke vrijwilligersprojecten kent waar ze ook daadwerkelijk mensen nodig hebben en niet een commercieel project die eigenlijk al genoeg geld heeft
Heeft iemand dezelfde ideeen? dan hoor ik het graag
Ik ga in mei naar Ecuador voor 6 weken, meer tijd heb ik niet.
Maar hier een organisatie in Ecuador waar je vrijwilligerswerk kunt doen. Ik heb al mailcontact met ze gehad en ze zijn echt behulpzaam. En daarnaast hoef je er niet verplicht een taalcursus te volgen en zijn de kosten heel schappelijk, tov andere grote organisaties.
Zonde van het geld…waarom je hiervoor laten bemiddelen? Kijk zelf op internet en je vindt organisaties die - als ze al behoefte hebben aan vrijwilligers - liever rechstreeks contact hebben.
gaaf joh, lekker naar Zuid-Amerika. Ik zou zo weer terug gaan als ik het geld had, maar jah…helaas…
Vrijwilligerswerk is er genoeg, maar waar geef jij je voorkeur aan, sociaal project of natuur project? Er zijn heel veel projecten voor straatkinderen en weesjes en die hebben alle hulp nodig. Het beste kan je informeren bij taalscholen in bijv. Quito of Cusco en die willen je wel aan adressen helpen.
Ik zou een rondreis door heel Zuid-Amerika afraden, want daar heb je simpelweg niet genoeg tijd voor. Je moet er wel van genieten natuurlijk en als je gaat rushen kan je niet genieten. Bolivia is wel een aanrader, geweldig mooi land en in Vila Tunari kan je in een dieren-opvangpark vrijwilligerswerk doen. Heb ik ook gedaan en is zeker een aanrader. Het kost niet veel geld en je helpt de dieren er zeker mee.
Ik denk dat het zelf regelen misschien toch de beste stap is, kan iemand bij concrete organisaties noemen waar ze ervaring mee hebben??
Een sociaal project heeft toch mijn voorkeur maar natuurprojecten sluit ik niet uit.
Via scholen zijn ook projecten?? ik wil alleen geen spaanse les volgen…
Hoi Mariet,
Kijk eens op http://www.colonialspanishschool.com/volunteer.html. Ik heb zelf geen ervaring met de projecten zelf, maar heb daar wel spaanse les gevolgd en heb op die wijze de eigenaar, Diego, leren kennen. Succes!
Anacondor
ik heb nog wel een adres in Lima voor je waar je hoogstwaarschijnlijk wel terecht kunt als je wilt. Ik heb er zelf 6 maanden gewerkt, op fondsenwerving en ook geholpen in de klassen, het is een school voor arme fysiek gehandicapte kinderen,die echt onwijs leuk zijn! je zou daar bijvoorbeeld in een klaslokaal de lerares kunnen helpen, in terapie een handje helpen, helpen tijdens de lunchpauze etc.
er komen wel meer mensen voor een korte tijd helpen, vaak via connecties, er is helaas geen onderdak meer, dus je zou in een hostel kunnen gaan wonen of misschien bij iemand van de 100 Peruaanse vrijwilligers (allemaal wat oudere vrouwen met gezinnetje).
Je kunt me schrijven als je wilt. Ik weet natuurlijk niet wat je zoekt.
IK ben kleuterleidster, maar wil deze zomer , juli en augustus weg! Ik wil graag spaans vlotter leren,en vrijwillgerswerk doen, met straatkinderen ofzo! In ieder geval iets in de sociale sector!Ik wil dat land ontdekken en de culturen, maar liefst weinig geld opdoen!Wie heeft er ideetjes, adresjes, of wie wil er mee? liefs julie xxx