Op Naar Zuid-amerika: Wie Wat Waar?

Hallo mensen,

ik ben van plan begin 2005 voor een paar maanden, zeg een maand of drie, naar Zuid- of Midden-Amerika te gaan. Ik heb nog geen idee hoe ik 't in ga vullen, wel eerst een maand een taalcursus bijvoorbeeld, maar dan; vakantie of vrijwilligerswerk, Brazilie of Spaanstalige landen (Argentinie, Ecuador/Bolivia/Peru, midden-Amerika). Ik ben dus nu nog een beetje in de orienteerfase en kan dus wel wat handige feitjes of enthousiaste verhalen gebruiken. Dus heb je al eens in die contreien rondgereisd, gewerkt, Spaans of Portugees hebt geleerd, of misschien ben je van plan ook te gaan of wat dan ook, zijn alle tips, ervaringen, plannen enzovoort meer dan welkom, al heeft het er maar in de verste verte iets mee te maken. Dus schroom niet, en laat gewoon een berichtje achter met wat je ook te vertellen hebt. Hartstikke bedankt alvast!

Geertjan

Hallo Geertjan,
Wat gaaf dat je naar Midden- of Zuid Amerika wilt gaan.
Wijzelf zijn dit jaar naar (Zuid) Peru geweest en hebben daar individueel rondgereisd. Echt een fantastisch land!! Mooie natuur, interessante geschiedenis en vriendelijke mensen. Als je geinteresseerd bent in onze Peru foto’s, reisverslag, kostenoverzicht etc. , zie onze site 2Discover.net
Misschien heb je er wat aan.

Succes met de voorbereidingen en veel plezier straks in Zuid Amerika!
groetjes Petra

Hoi,

Ik ben een tijd in Cusco geweest waar ik Spaans heb gestudeerd en vrijwiligerswerk heb gedaan, georganiseerd via AMAUTA (www.amautaspanishschool.org). De aanmelding enzo kon allemaal in het Nederlands via hun website. ik heb er een te gekke tijd gehad, kan het je echt aanraden!

margarita

Hola Geert Jan!

Voor vrijwilligerswerk kan ik je de ‘SIW Internationale Vrijwilligersprojecten’ aanraden. Zie www.siw.nl. Deze stichting is niet commercieel en dus niet winstgericht!! Je betaalt daarom alleen de kosten die nodig zijn voor de bemiddeling met een project. Ze bieden projecten aan over de hele wereld, waaronder tientallen projecten in Latijns-Amerika. Dit zijn sociale, natuur- en constructieprojecten.
Succes met alle voorbereidingen!

Groetjes, Sterre B)

Hee Geeronimo,

Zoals 1 van de Lonely Planet gidsen zo mooi omschrijft: ‘Psyching up for the trip (some call it planning) is half the fun’ …oftewel ook ik ben me aan t oriënteren op een verblijf van 3 à 4 maanden in Zuid-Amerika (Peru, Ecuador, Bolivia…) Mijn plan is om taalcursus te doen, rond te reizen en vrijwilligerswerk te doen…heb me nu net ingeschreven bij JoHo.nl voor hun abroad services…weer n stappie verder :-))

Adíos,
Ellen

Hoi !
Afgelopen jaar heb ik gedurende 6 maanden door zuid amerika (ecuador, peru en bolivia) gereisd. in ecuador heb ik vrijwilligerswerk gedaan, wat ik geregeld had vanuit NL met Activity International. Ik zou hen niet per se willen aanraden, ik vond de kosten achteraf erg hoog en tijdens het werk niet echt het idee dat ik een groot verschil maakte. Heb ook talencursus gehad, en zou ik zeker aanraden om te doen. vooral als je nog niets spreekt. Een beetje spaans is wel erg fijn, engels spreken ze niet. Voor info kun je op mn site kijken (www.boerenkool.tk) of een mailtje sturen. … .
veel plezier !!!