Begin november ga ik voor een periode van circa 8 maanden reizen van middenamerika naar zuid amerika. Het reizen wil ik combineren met vrijwilligerswerk in Guatemala, Costa Rica en Peru. Ik heb echter zoveel informatie gelezen over alle landen, tickets en mogelijkheden dat ik het overzicht een beetje kwijt ben geraakt. Aangezien ik het voortraject aan een grote reis bijna net zo leuk vindt als het reizen zelf is het misschien leuk om de voorbereiding van andere reizigers die ongeveer dezelfde plannen hebben met elkaar te vergelijken en elkaar wellicht op deze manier met elkaars creativiteit te verrijken. Mijn steekwoorden: duiken, vrijwilligerswerk, colombia, spaanse taal, fiesta etc. Graag hoor ik jullie plannen en ideeen.
Hoi Michel,
Ben nu zelf een beetje aan het kijken wat ik allemaal precies wil en hoe. Maar mijn plan voor nu is: vertrekken rond januari 2007 naar Guatemala, daar 4 weken Spaans leren. Dan via Honduras en Nicaragua naar Costa rica, om daar 4 weken vrijwilligerswerk te doen. Dan heb ik ook nog het plan om een surfcursus te gaan volgen in Costa rica, waar ik ook nog rond wil reizen.
Omdat ik waarschijnlijk alleen ga ben ik aan het kijken of ik met een organisatie kan gaan. De organisatie die ik nu op het oog heb is Activity international waarmee ik dan de talencursus wil gaan volgen en het vrijwilligerswerk ga doen.
Jaja, een heleboel plannen. Ben me nu nog aan het orienteren, daarom zijn alle tips en ideeen ook voor mij van harte welkom.
Succes en veel plezier met de voorbereiding!
Groetjes Lotte (22)
(En natuurlijk heel veel plezier op reis…!!)
Thanx voor je reactie. Ik zie dat je buiten het tijdsaspect ongeveer dezelfde plannen hebt als ik. Gaaf dat je ook helemaal alleen gaat! Denk dat dat ook de beste manier is om te reizen en te doen wat je graag wilt doen. In eerste instantie had ik eigenlijk exact dezelfde planning is jou. Ga nu echter nog vrienden opzoeken die toevallig in januari in Belize zitten (heb gehoort dat je daar ontzettend mooie duiken kunt maken…eerst pady halen :)) Ik ga misschien ook met activityinternational, ik heb nu echter een andere organisatie gevonden die veel meer spaanse lessen aanbieden (30 per week) en daarnaast ook nog allemaal activiteiten (excursies en salsa etc) voor minder geld (circa 80%). Ik ben per ongeluk het adres kwijt geraakt maar had ze al gemailed voor informatie. Indien ik wat van ze hoor laat ik het je weten. Het is een wat kleiner schooltje, zag er leuk uit. En de lessen zijn ook nog eens 1 op 1! Voor de groepslessen betaal je nog minder, alleen moet jezelf een groep samenstellen begreep ik. Tof ook dat je een surfcursus gaat doen, lijkt me ook ontzettend gaaf, wanneer heb je die in de planning? Een vriendin van mij heeft 20 jaar in Costa Rica gewoont en het schijnt een van de mooiste landen ter wereld te zijn. Waar ik nog steeds een beetje mee zit te rommelen is mijn ticket (geldigheid en visumvoorwaarden). Ga jij ook langer dan 90 dagen, en zo ja heb jij al in kaart hoe je dat gaat doen?
Groetjes Michel
Las hier net pas jullie berichten, vandaar zo’n late reactie:).
Zijn jullie inmiddels al ergens in Midden Amerika?
Ik vertrek 6 februari naar Guatemala! Afgelopen voorjaar ben ik daar 3,5e maand geweest (waarvan 5 weken gereisd door Mexico, Cuba en Belize) en dat was zo’n superervaring, dat ik terug wilde!
Ik ben ook met AI geweest, en, ook al was dat best prijzig, ik heb er geen spijt van gehad. De privélessen waren goed, en 4 u per dag les was écht genoeg,…! Het gastgezin was zó geweldig! Ik ga zelfs terug naar hen, zijn een soort 2e familie geworden:).
Maar goed, mochten jullie tussen februari en april in Guatemala zijn, laat 't maar weten! (Ik zit in Antigua, en ben van plan om iig een paar weken, waarsch. vanaf begin/half maart, richting Costa Rica te reizen.)
Have a great time!