Een aantal dingen heb ik vaststaan:
-ik wil sowieso naar Midden-of Zuid-Amerika
-voor ongeveer 8-12 weken
-Spaanse lessen volgen
-veel van het land zien
-vrijwilligerswerk doen zowel 2 weken wildlife als overige
in medische klinieken
Alleen … ik heb geen idee welke landen ik goed aan doe,
aangezien alles zo mooi is.
Momenteel zit ik te denken aan Ecuador, Peru en Bolivia, alleen is dat misschien iets te veel van het goede in zo’n korte tijd en is het misschien te duur qua reiskosten binnen het continent.
Hoi Me,
Ik heb in Ecuador, in Cuenca (mooi stad in de Andes), bij talenschool Simon Bolivar spaans geleerd. Je krijgt dan priveles van een goede kwaliteit. Daarnaast kun je via hen in een gastgezin verblijven. Voor vrijwilligerswerk was ik onlangs 3 maanden in Iquitos, Peru. Vlak bij de Amazonerivier en de jungle. Het betreft een educatief project (www.elmanguare.nl) en wordt door 2 Nederlandse vrouwen geleid. Bolivia heeft op mij veel indruk gemaakt. Een prachtige natuur. Wel een stuk armer dan Peru.
Goede reis!
Marita
Hoi! Ik heb vorig jaar 5 maanden gereisd. Van Guatemala naar Bolivia (en beetje Brazilië). In Guatemala heb ik een maand in een gastgezin gezeten en daar spaans geleerd. Daarna in twee maanden naar Peru gereisd (klinkt heel kort, was het ook wel, maar met alle hoogtepunten en lekker doorreizen, viel het mee hoe snel we moesten doorreizen). We (m’n vriendin en ik) zijn dus door midden amerika, colombia, ecuador (toen gevlogen naar peru), in Peru vrijwilligerswerk gedaan in een kliniek (wat me tegenviel, omdat ik er niet veel kon betekenen) een maand, en daarna nog paar weken boliva en brazilie (met carneval). Het vrijwilligerswerk en de spaanse les had ik geregeld via Activity International. Zij maakten dan weer contact met spaanse scholen in Guatemala en Peru. In Peru was volgens mij Amauta. Vrijwilligerswerk kun je ook direct bij hun organiseren, er is daar in Cusco een Nederlandse vrouw die het allemaal regelt.
Mij is ecuador niet zo goed bevallen, maar dat komt vooral doordat dat het enige land was waar ik me niet zo veilig voelde en ben overvallen. In Colombia, Peru en Ecuador heb ik daar helemaal geen last van gehad. Midden-Amerika heeft een hele leuke, relaxte sfeer, echt een leuke tijd gehad daar.
Hoop dat je daar wat aan hebt!
Groetjes Linda
Peru is een heel mooi land om te reizen, Spaans te leren en vrijwilligerswerk te doen. Maar er zijn natuurlijk veel geweldige plekken in Zuid Amerika… Proyecto Peru is een Spaanse talenschool en vrijwilligersorganisatie in Cusco, Peru. Het is een lokale organisatie en levert goede kwaliteit tegen een uitstekende prijs. De talenschool is erkend en biedt je ook de mogelijkheid om vrijwilligerswerk te doen in een medische kliniek en dat kost je niets extra. Ook kun je in een gastgezin verblijven of een appartement delen voor je accomodatie. Kijk eens op onze website voor de mogelijkheden: http://nl.proyectoperucentre.org of stuur me een mailtje op [EMAIL=“donny@proyectoperucentre.org”]donny@proyectoperucentre.org
Ik ben van plan om 4 weken taal curcus en vrijwilligers werk in antigua te doen in Guatemala. Ik denk dat ik half april 2011 wil vertrekken. Maar ik wil daarna nog 4 weken door reizen nu heb ik een site gevonden.
waar je een bus ticket kan kopen om van antigua naar san jose te reizen. Heeft iemand ervaring met deze organisatie ?