Tips vrijwilligerswerk Latijns-Amerika gevraagd

Beste allemaal,

Ik wil in oktober naar Zuid-Amerika gaan om te reizen en vrijwilligerswerk met dieren te doen. Nu zie ik in Nederland veel organisaties die dit regelen, maar hoor ook veel verhalen over reizigers die dat ter plaatse zelf hebben geregeld. Hebben jullie hier ervaring mee? Ik hoor het graag!

Als jullie tips hebben over projecten waar jullie zijn geweest zijn die ook heel erg welkom.
Alvast bedankt!

Groetjes,
Hester

Beste Hester, Ik werk in Peru met een goede taalschool samen die ook heel veel verschillende vrijwilligersprojecten heeft. Wanneer je eerst 4 weken een Spaanse cursus bij hen volgt, en het niveau van je Spaans goed genoeg is, dan kan je via hen starten met een project wat jou interessant lijkt. Je hoeft niet extra te betalen voor het vrijwilligerswerk, behalve je onderdak en maaltijden. Het onderdak wordt ook goed geregeld door de school (in een hostel, of bij een gastgezin).
Je kan contact met mij opnemen wanneer je meer je nog meer wil weten…
Groet,
Heleen Pelle
:wereld:www.bureaubuitenland.nl:wereld:

1 like

Hoi Hester, de allereerste keer dat ik in het buitenland vrijwilligerswerk deed heb ik het in Nederland geregeld via een organisatie maar daarna heb ik het inderdaad direct met de organisatie zelf geregeld, dat scheelt een boel bemiddelingskosten. Via een taalschool zoals hier boven wordt gezegd is inderdaad een goeie optie, verder gebruik ik vooral www.idealist.org om iets te zoeken. Bij mijn links (Links – weg) staan nog wat websites die je zou kunnen gebruiken. In Panama ben ik korte tijd bij een schildpaddenproject in Malena geweest, ik weet niet of dat er nu nog is, zou je bij www.facebook.com/heliconia.inn kunnen navragen. En mocht Tobago in je reisplan zitten dan kan ik SOS Tobago (schildpadden) erg aanraden :slight_smile:

groet,
Susan

1 like

Hoi Hester,

Ik, Valérie, werk samen met een vriendin aan de Peruaanse NGO Oye LENA, een onderwijsproject in Curahuasi, op 2u30 van Cusco in Peru.
In de voormiddag helpen wij samen met vrijwilligers uit Europa in een school voor buitengewoon onderwijs en in de namiddag komen er kleuters van 3 tot 5 jaar naar ons eigen naschools project!
Naast onderwijs heeft het project sinds kort ook een boerderijtje die uiteraard wel wat hulp kan gebruiken! Ook werden fruitbomen gepland en is het de bedoeling dat er binnenkort een moestuin komt!
Heb je hier interesse in? Stuur ons dan gerust een mailtje!

Vriendelijke groetjes,