Ik wil al heel lang vrijwilligerswerk doen en van de zomer gaat dit waarschijnlijk gebeuren! Ik heb er erg veel zin in, maar ik ben me nog een beetje aan het orienteren via welke organisatie. Ik heb informatie opgevraagd bij www.siw.nl. Ik kreeg op neen persoonlijke manier informatie terug gemailt, wat ik erg fijn vindt. Binnenkort vind er bij SIW een voorbereidingsweekend plaats en daarna kan je beslissen of je het doet. Op die manier kan je van tevoren al wat mensen leren kennen, wat natuurlijk ook prettig is!
Ik vroeg me af of meer mensen van plan zijn om vrijwilligerswerk te gaan doen in midden- of zuid-amerika? En of er nog mensen zijn die organisaties weten die niet zo commercieel zijn ingesteld?(commercieel zijn in mijn ogen Activity International en Travel Ative bijv.) Ik wil best betalen, maar wel een redelijke prijs
Kijk ook eens op www.volunteersouthamerica.net, speciaal voor niet commerciële mogelijkheden. Zelf fungeer ik als contactpersoon voor “Fraternidad Cristiana de Personas Enfermas y con Discapacidad”.
Een andere manier is gewoon naar een land gaan waar je naartoe zou willen en daar ter plekke je keuzes maken… en je laten begeleiden door andere vrijwilligers of scholen die je daar tegenkomt.
Mocht je kiezen voor Centraal-Amerika, in Guatemala kan ik je allerlei soorten adressen (vrijwillgerswerk, gastgezinnen) geven en je in alle richtingen begeleiden zonder dat daar een ActivityInternational of ActiveTravel tussen zit.
Hoi,
Ik en mijn vriend gaan dit jaar ook vrijwilligerswerk doen + spaans leren + reizen. De planning is om al te vertrekken in april (voor 3 maanden), dus dat is al aardig snel. We zitten nu nog te twijfelen tussen SIW of om alles zelf te regelen. Anders moet je eens kijken bij spaanse taalscholen. Goede site is www.spaansincusco.nl, bijvoorbeeld de San Blas school (www.spanishschoolperu.com), heel helder uitgelegd allemaal. Wij willen namelijk ook niet met een erg commerciele organisatie gaan.
Tevens een vraag: heeft iemand ervaringen met de San Blas talenschool in Cusco?
Groetjes
Leuk om te lezen dat er zo veel mensen geïnteresseerd zijn in vrijwilligerswerk. Zelf ben ik een paar jaar geleden naar Argentinië verhuisd, en heb hier een Spaanse school opgezet. Onze school http://www.lamontana.com biedt diverse vrijwilligersprojecten aan. Wij vragen hier een kleine vergoeding voor, om de kosten van het organiseren van de vrijwilligersprojecten te dekken. Indien er in een maand onverhoopt meer inkomsten dan uitgaven zijn, wordt dit verschil gebruikt om extra dingen te organiseren voor de projecten.
Voor meer informatie over de diverse projecten die wij organiseren: http://http://www.lamontana.com/?a=volunteer_work
Zou leuk zijn als er meer Nederlanders/Belgen zijn, die ons willen helpen op 1 van de projecten.
Neem ook eens een kijkje op de website van stichting kinderen van ecuador. www.kinderenvanecuador.nl
[EMAIL=“ecuamel@kinderenvanecuador.nl”]ecuamel@kinderenvanecuador.nl
wat mij betreft kun je het beste contact op nemen met een talenschool waar dan ook in Zuid-Amerika met vrijwilligersprogramma. Je steunt dan lokale ondernemers en hoeft vaak niet te betalen voor vrijwilligerswerk (alleen voor de contacten) Ik zelf heb hele goede ervaringen met Cusco Spanish School in Cusco Peru. website:info@cuscospanishschool.com