Hallo allemaal!!
Sinds een tijdje ben ik opzoek naar vrijwilligerswerk in de kinderopvang, en inmiddels heb ik besloten een soort combi reis te willen gaan doen van 1 of evt 2 maanden. Zelf werk ik momenteel ook al zo’n 2,5 jaar in de Kinderopvang in Tilburg en ik ben trouwens 22 jaar jong.
Onder andere heb ik nu contact met Hetanderereizen.nl en via hun kan ik dit bijv in Peru doen.
Ook lijkt het mij leuk samen met iemand te kunnen reizen,of iemand die dezelfde trip zou willen doen van te voren te ontmoeten!
Nu leek deze website mij ideaal eens met wat andere mensen te praten over alle vele mogelijkheden.
Dus,misschien spreek ik je!
Groetjes, Ita
Hey Ita,
Ik heb afgelopen jaar vrijwilligerswerk gedaan in Cusco vanuit een Amerikaanse organisatie (A Broader View) en heb gewerkt op een na-schools programma voor kinderen uit arme gezinnen (Programa Colibrí).
Ik weet dat ze vanuit A Broader View de Spaans lessen erbij doen (vrije keus) en je krijgt genoeg info over excursies etc. Dit bedrijf heb ik toen gekozen omdat het heel flexibel is en je nooit vastzit aan bepaalde data. Je kunt gewoon zelf opgeven, dus als je bijv. 3,5 week wilt i.p.v. 3 of 4 dan kan dat ook gewoon.
Eind April vertrek ik ook weer naar Peru, deze keer om 5mnd te werken voor een Peruaans bedrijf als Tour Manager.
Wanneer ga je of denk je ongeveer te gaan?
Mike
(23, Breda)
Beste Mike,
Bedankt voor je reactie. Ik denk in de maand Mei te gaan, wat houd je tour manager werk in? Moet je excursies organiseren ofzo? Leuk zeg!
En ik ga een kijkje nemen op de website van de organisatie waar je over schrijft.
Groetjes, Ita
Hey Ita,
De maand Mei is goed te doen hoor, dat is het droge seizoen (helaas staat dit ook bekend als winter…) De temperaturen in Cusco zijn overdag zeer goed te doen, elke dag zon is bijna wel te garanderen, maar het koelt 's avonds heel snel af van aangename temperatuur in de zon naar behoorlijk steenkoud. Vergeet dus niet ook dikke kleding mee te nemen!
Tour Manager is een beetje een veredelde naam voor een reisleider. Je hebt wat meer “managementkwaliteiten” maar uiteindelijk doe je gewoon rondreisbegeleiding.
Succes en als je nog vragen hebt, mailen mag altijd.
Groeten, Mike
Winter??? Oh,dat kon ik nergens op internet vinden…jammer! Ik dacht dat het zo’n 25 graden zou zijn in Mei… dat leek mij perfect!
En, je gaat dus verschillende tripjes en excursies begeleiden?
Momenteel heb ik contact met een organisatie die mij het volgende bieden:
2 weken spaans in Cuzco+ verblijf gastgezin
2 weken vrijwilligerswerk uurtje buiten Cuzco+ verblijf op deze locatie
- excursies in de weekenden etc. Ze hebben verder nog geen aanmeldingen voor deze periode,maar zeggen dat de excursies bijv naar macchu picchu etc dan samen met andere organisaties en/of andere groepsreizen gaan.
Ook zit ik eraan te denken eventueel zonder organisatie te gaan en het allemaal los van elkaar zelf te regelen… Zou jij dit aanraden?
Bedankt alvast!! Groetjes, Ita
Wat ik heb gedaan is:
ongeveer 3 weken gewerkt bij Programa Colibri in Cusco. Ik verbleef daar bij een gastgezin. Erg goed bevallen, ontzettend lieve “madre peruana” en 4 Amerikaanse zusjes. Cusco is een leuke stad, niet al te groot, en je kunt er gezellig stappen.
De trips die ik gemaakt heb heb ik voornamelijk met 2 van m’n huisgenootjes gedaan, en die trips hebben we gewoon in Cusco zelf geboekt bij een van de vele reisbureautjes. Vlakbij het Plaza de Armas zit er een die voor ons, naar tevredenheid, de reis naar Machu Picchu geregeld heeft.
Bij Plaza de Armas tussen de kathedraal en “la compania” rechtsaf slaan en een stukje doorlopen tot je bij een heel klein pleintje (met fontein) komt (de straat heet Arequipa). Daar zit ie aan je linkerhand.
Zelf de tripjes regelen is dus heel goed mogelijk, en ik zou je zeker een gastgezin aanraden. Je “ouders” weten heel veel over de stad en over busmaatschappijen etc. En je hebt ook nog eens kans dat je leuke nieuwe broers en/of zussen erbij krijgt.
Groetjes,
Mike