Half februari wil ik mijn reis (3/4 maanden) beginnen in Cuzco, Peru. Daar wil ik eerst een week of 2 mijn Spaans verbeteren op een talenschool. Na o.a Machu Pichu gezien te hebben wil ik doorreizen naar Bolivia, Noord-Chili en vervolgens weer door Peru naar Ecuador.
Het is natuurlijk allemaal erg spannend om alleen te gaan en daarom ben ik benieuwd of er mensen zijn met ongeveer dezelfde reisplannen, en weet iemand een taalschool aan te bevelen in Cuzco?
Heey, ik ga dezelfde reis ongeveer maken, maar dan andersom. Ik vlieg 15 maart naar Quito om een maandje Spaans te leren, dan heb ik ongeveer 3 weken de tijd om naar Ayacucho (Peru) te gaan om vrijwilligerswerk te doen en dan heb ik nog een maandje over om rond te trekken. Misschien kruisen we elkaar wel ergens! Ik ben iig heel erg benieuwd naar de ervaringen en tips :).
Ik wil ergens vanaf maart door Peru en Ecuador (eventueel) gaan reizen en zou dit graag met iemand samen doen. Ik weet niet of jullie al iemand hebben gevonden, maar is er iemand van jullie die nog interesse heeft om te kijken of we eventueel iets samen zouden kunnen doen?
Ik ben een vrouw van 23 jaar en Latijns-Amerika freak
In de periode van maart tm juli ben ik ook te vinden in deze landen. Ik begin in Quito, ga 3 weekjes werken in de amazone bij Campo Cocha, in de buurt van Tena
(via www.ecuadorreizen.nl). Daarna heb ik nog dik 3 maanden om naar Santa Cruz - Bolivia te reizen. Wat in die tussentijd gebeurd zie ik dan wel… zoveel mooie routes te verzinnen!
iig een goede reis toegewenst! en misschien tot daar.
Ik vroeg me af of er iemand toevalling de 21e naar Peru vertrekt? of in die week in Lima is.
Ik vertrek namelijk de 21e heel alleen voor een maandje en vind het nu allemaal nog een beetje beangstigend. Ik ga er heen voor een vrijwilligersproject, maar dit moet ik daar nog allemaal regelen.
Als ik jou was zou ik zo snel als je kan weggaan uit Lima. In Cusco zit een mooi project: Aldea Yanapay, een naschoolse opvang voor kinderen die psychisch/lichamelijk misbruikt worden. Er zit ook een restaurant bij waarvan alle winst naar het project gaat. Zoek het eens op via google en neem contact met ze op!
Veel succes in ieder geval!
De website ziet er goed uit. Moet je hier snel bij zijn om als vrijwilliger aan de slag te gaan, of kan dit ook ter plekke, last minute (ook voor wat betreft Aldea Yanapay House)?
Als vrijwilliger kun je volgens mij meteen aan de slag. Ik heb mensen gesproken die dat allemaal ter plekke hadden geregeld.
Ik ben er zelf nog niet geweest, alleen met ze gemaild en een meisje uit Utrecht gesproken die daar is geweest. Zij heeft daar samen met een vriendin engelse les gegeven en ze is heel positief!
Het enige wat ze van vrijwilligers vragen, is toewijding en liefde voor de kinderen.
Hoe het met het huis zit, kan ik zo niet zeggen. In de mail vertelden ze dat ze ongeveer 7-12 vrijwilligers per maand hebben, dus dat zal niet heel snel vol zitten (ik weet natuurlijk niet hoe het zit met andere reizigers). Ik zou voor de zekerheid even mailen, ze reageren vrij snel en je bent nergens toe verplicht.
Wanneer ga jij weg dan?
Ik vertrek 4 april en kom 9 april aan in Cusco. Weet nog niet honderd procent zeker of ik daar ga helpen. Ben benieuwd wat jou plannen zijn!
Ik ga als het goed is eind augustus en ben dan pas in november in Cuzco denk ik. Mijn oorspronkelijke plan was zeven maanden (reizen, Spaanse les en op verschillende plekken vrijwilligerswerk) en dan beginnen in Ecuador, maar de plannen veranderen met de week: hoe meer ik me inlees, hoe meer gave mogelijkheden en hoe meer routes en dergelijke… Ik neig er nu overigens naar de reis in twee (of drie) delen op te splitsen i.v.m. financiën. Eerst drie á vier maanden, dan terug om te werken en vooral te sparen en weer op reis.
Als ik het zo moet aanpakken, zal mijn eerste deel waarschijnlijk als volgt zijn: vliegen op Rio, vanuit daar naar Iguazu falls, via Salta (Noorden van Argentinië) naar Tupiza in Bolivia, dan Salar de Uyuni-La Paz, weekje pampas en jungle in Rurre, door naar Sucre: Spaans en vrijw. werk (ook nog paar weken vrijw werk met dieren in de jungle), doorreizen naar Cuzco: Spaans en vrijw. werk en via Arequipa naar Lima + naar huis.
Deel twee zodra het kan: Panama - Ecuador - Noord-Peru - Noord-Chili - Argentinië/Chili (Patagonië) + eindigen in Buenos Aires. Ik hoop zo dat het allemaal gaat lukken!!!
Ik zal zeker jouw tip serieus overwegen en overigens zagen de projecten van Het andere Reizen er ook goed uit. Ik wil alleen niet zoveel vastleggen…
Hoe lang ga jij? En alleen Cuzco of reis je nog verder?