ik ga half januari naar Peru om eerst een maand spaans te leren, vervolgens vrijwilligerswerk te doen (allebei in Cuzco) en daarna te reizen. Voor dat reizen trek ik zo’n anderhalve maand uit. Is er in alleen Peru genoeg te zien om anderhalve maand door te brengen, of raad je me aan om ook een buurland te bezoeken?
Zoja, welk land?
Welke highlights (steden, natuurgebieden, etc.) raad je me aan?
Alvast bedankt!
Esther
PS. weet iemand hoelang men bezig is met het schoonmaken en renoveren van de Inca Trail? alleen in februari of duurt het langer?
zijn er mensen die rond die tijd naar Peru, bij voorkeur Cuzco, gaan?
je kan wel een jaar rondtrekken in Peru en je geen moment vervelen. Daar hoef je je echt geen zorgen om te maken. Als je toch wilt uitwijken zou ik Bolivia of Ecuador proberen. Allebei erg leuk, veel variatie mogelijk. Voor onafhankelijke reisinfo over Ecuador, www.ecuadorreizen.nl.
Ik ga in maart naar Peru om te beginnen met talencursus en vrijwilligerswerk en daarna nog min. 2 maanden rond reizen. Op dit moment ben ik hard op zoek naar vrijwilligerswerk! Ik wil namelijk tegelijkertijd Spaanse les volgen (bv. 's ochtends) en vrijwilligerswerk ('s middags) doen. Als iemand nog suggesties heeft, zijn die van harte welkom!
Esther, heb jij je vrijwilligerswerk al geregeld?
Het schoonmaken van de Inca Trail is volgens mij alleen in februari…
leuk dat je ook naar peru gaat! ik heb alles al geregeld, behalve het reizen.
ik ga met de organisatie Het Andere Reizen naar Peru. Zij regelen de talencursus en tegelijkertijd het vrijwilligersproject voor me. Dit is het straatkinderenproject Remar, je moet maar eens op de site kijken voor meer informatie. (www.hetanderereizen.nl)
Ik denk trouwens dat je beter eerst een paar weken Spaans kunt leren voordat je aan een project begint, vooral als het een sociaal project is. Het is toch vrij handig om een kleine basis te hebben en ik denk dat je ook meer kunt beteken voor de mensen als je hun taal spreekt. Ook heb ik gehoord dat het vrijwilligerswerk behoorlijk intensief is, dus allebei tegelijk is misschien wat veel (?) Misschien kun je wel eerst 2 weken Spaans leren en het daarna allebei tegelijk doen (?)
Oja, ik ga vier weken Spaans leren en in die laatste week kan ik alvast een kijkje nemen in mijn project en met wat dingetjes helpen, om het project al een beetje te leren kennen.
In Peru alleen is genoeg te zien om tijden door te brengen. Breng dus ook een bezoek aan het prachtige en minder bekende noorden (rondom Chachapoyas) en aan de schitterende jungle; zie andere posts op dit forum. De Incatrail is idd slechts in februari gesloten.
Genoeg te zien, ik sluit me bij de rest aan! Hoewel het natuurlijk wel aan je interesses ligt. Ook ik kan je de Noord-route aanraden. Kijk eens op www.celendinperu.com als het je interesseert. En mocht je die kant op gaan, kom dan zeker even een kopje koffie bij me drinken!
Hai Orange,
Ik lees dat jij je in het Noorden bevind. Ik ben hard op zoek naar vrijwilligerswerk, maar dan het liefst ergens in het Noorden of de Amazone? Heb jij misschien tips of contacten voor me?
Ik sta open voor alle mogelijkheden en vind het ook een grote uitdaging om mee te helpen iets nieuws op te zetten.
Groetjes Marthe