Zijn er mensen die zo rond eind jan./begin feb. 2009 op reis gaan naar Peru en/of Ecuador?
Mijn plan is om eerst een paar weken spaans te gaan leren en vrijwilligerswerk te doen, daarna op reis te gaan. Ik heb me al wel wat verdiept in organisaties maar zie hier op wereldwijzer dat je eigenlijk net zo goed daar een talenschool binnen kunt stappen om het ter plekke te regelen en zo flink wat geld te besparen. Dit lijkt me echt wel een goed plan, maar niet heel relaxed om als meisje alleen te ondernemen…
Als er mensen zijn die een soortgelijk plan hebben en het leuk lijken de voorbereidingen samen te doen en daar (de eerste tijd) elkaar een beetje op gang te helpen,
let me know!
Hoi!
ik ben rond die tijd ook in ecuador, peru en bolivia.
Ik ga eerst naar midden amerika vanaf november…en trek dan door naar het zuiden.
Zou ongeveer rond dezelfde tijd in quito en lager kunnen zijn.
Je kan mijn reis volgen op: marleenstavenuiter.waarbenjij.nu
of een mailtje sturen tegen de tijd dat je gaat! mstavenuiter@gmail.com
Groetjes,
Marleen
Hoi lawo!
23 januari vertrek ik naar Cusco (Peru) om daar 4 weken spaans te leren en daarna naar het oosten te reizen (eind mei vlieg ik terug vanuit Rio de Janeiro). Ik ben ook een meisje alleen en het lijkt me heel leuk om met iemand in contact te komen die iets soortgelijks doet.
Waar woon je? Hoe oud ben je?
Groetjes, Elfi
Hee!
Ik ga ook begin januari naar Ecuador om daar eerst een week een taalcursus te volgen en 8 weken vrijwilligerswerk te doen. Daarna wil ik ook graag rondreizen door Ecuador en/of Peru! Ik zou dus vanaf half maart gaan reizen, maar wil dat ook liever niet alleen doen.
Groetjes, Paulien
Wat grappig, ik ben ook tegen die tijd in Ecuador! Ik vertrek 27 februari naar Quito en ga eerst twee weken mijn Spaans, dat al aardig is, beetje bijspijkeren. Daarna wil ik naar het zuiden afzakken om een maand of vijf later vanaf Buenos Aires terug te vliegen. Tussendoor doe ik wat zo’n beetje op mijn pad komt. Heb paar dingen in mijn hoofd die ik wil zien en verder alles lekker rustig aanpakken. Wat zijn jouw plannen?
Ik wil graag vanaf half maart gaan reizen tot half april. Ik zou ook heel erg graag Machu Picchu bezoeken in Peru. Maar ik weet niet zeker of ik aan 3 a 4 week genoeg heb om en Ecuador te zien en ook nog Peru te bezoeken. Maar jij gaat nog wel wat meer landen doen als je vanuit Argentinie terugvliegt? Waar wil jij allemaal heen? En heb je je vliegticket al geboekt? Want ik ben nu een beetje op internet aan het rondkijken naar de goedkopere opties.
Ik vertrek op 1 januari naar Peru voor 3 maanden. Mijn planning is als volgt:
-eerste 2 weken talencursus in Cuzco
-dan 8 weken vrijwilligerswerk in Cuzco
-begin maart loop ik de Inca Trail
-daarna wil ik een jungle tour doen vanuit Cuzco
Daarna wil ik per bus vanuit Cuzco via Arequipa weer richting Lima reizen. Hier wil ik zo’n twee weken over doen en vanalles bezoeken.
1 April reis ik weer terug naar Amsterdam vanuiit Lima.
het zou gezellig zijn om in ieder geval een maatje te hebben voor een jungle tour en de reis van Cuzco-Arequipa-Lima. Mij is trouwens verteld dat je daar ook snel mensen ontmoet met wie je samen kan reizen.
Ik denk dat een week of vier ook wel kort is ja. Zeker als je kijkt naar de grote afstanden die je in de landen moet afleggen en de uren dat dat kost per bus…Machu Picchu staat, logischerwijs, ook op mijn lijstje. Ik ga inderdaad nog meer landen doen ja. Ecuador, Peru, Bolivia, wellicht stukje Chili, Paraguay, Brazilië, Argentinië en Uruguay…Das beetje het idee. Ik heb mijn ticket al geboekt ja, via killroytravels. Kleine 1200 euro en kan mijn terugreis nog zelf bepalen, die ligt nog niet vast…Is ook een goede organisatie, ze helpen je daar goed! Wat voor vrijwilligerswerk ga je er doen en spreek je al beetje Spaans?
Poeh, dat zijn flink wat landen ja, maar jij gaat natuurlijk ook een stuk langer. Ik heb ook net bij killroytravels gekeken naar vliegtickets. Het valt me wel op dat als je je terugkomstdatum een maand later dan je vertrekdatum invult ipv 3 maanden later, je veel minder betaald. Maar ik ging er ook al wel vanuit zo’n 1200 euro kwijt te zijn. Vrijwilligerswerk ga ik waarschijnlijk in Manta (Aan de kust van Ecuador) doen, in een opvangtehuis voor mishandelde of verwaarloosde kinderen, maar dat is nog niet helemaal rond daar hoor ik volgende week meer van. De basics van Spaans ken ik nu, maar ik ga er de komende 2 maanden toch nog even hard aan werken om het niveau iets hoger te krijgen.
Maar eigenlijk hoop ik idd, wat Chantal al zei, vooral ook daar mensen tegen te komen waarmee ik kan reizen. Dan ben je ook een stuk flexibeler in wat je nog kan doen. Het lijkt me leuker om een land gewoon goed te zien, dan dat ik me moet gaan haasten om alles gezien te hebben.
he, ben nieuw op dit forum, maar vertrek 21 januari naar Lima
ben ook verder dan plan eerst nog mijn spaans een beetje op te krikken. Iemand suggesties? wat ik verder nog ga doen weet ik nog niet helemaal, maar wil ook graag gaan surfen in het noorden! Heb jij het al helemaal rond?
Hoi Daanliu,
Kom naar Cusco om Spaans te leren! Ik kom 23 januari aan in Lima en begin de 26e aan vier weken Spaanse les bij San Blas ( spanishschoolperu.com ). Er zijn ook veel vrijwilligersmogelijkheden en er worden uitstapjes georganiseerd voor de mensen die dat willen. Nou ja, kijk maar op de site. Misschien zie ik je daar
Groetjes en succes!
Ik kom de 22ste januari in Lima aan en ga de 23ste naar Cuzco. Ik ga dan wel niet voor de spaanse lessen, want ik spreek het al, maar ik ga daar 3 maanden stage lopen!
Ja wie weet kom ik jullie daar tegen.