Ik ben van plan om in september naar peru af te reizen om hier 1 maand spaanse cursus te volgens in cusco, en daarna misschien nog een maand in cusco vrijwillegerswerk te doen.
Denken jullie dat het te lang is om 2 maanden in cusco te verblijven? Ik zou anders ook in argentinie die maand vrijwillegerswerk kunnen gaan doen.
Daarna wil ik richting bolivia om hier in sucre vrijwillegerswerk te gaan doen.
Hoeveel tijd kan ik het beste in plannen om van peru naar boliva af te reizen, en dan ook nog om het een en ander te zien.
Je zou ook kunnen kiezen om je tijd daar te besteden aan reizen, zo zie je tenminste wat meer van de landen waar je helemaal naartoe gereisd bent over een oceaan heen (anders kun je net zo goed Spaans leren in Spanje).
En dan kan je het vrijwilligerswerk daarna in Nederland te doen. Er zijn genoeg organisaties die hulp nodig hebben, ook organisaties die een link met Peru of Bolivia hebben.
Twee maanden Cuzco lijkt mij inderdaad wat lang. Het is vooral een toeristische stad. Ik kan me voorstellen dat je je snel zult vervelen en dat er weinig toeristen zijn die er zo lang zullen blijven.
Het is lastig je te adviseren over de rest van je reisplannen. Ik kan niet uit je tekst opmaken hoe lang je in totaal gaat reizen/vrijwiligerswerk gaat doen/spaans gaat leren.
Van Peru naar Bolivia reizen kun je in een paar dagen of een paar maanden. Het is net wat je wilt, van waar je vertrekt, hoeveel je wilt zien in Peru (ga je noordelijker dan Cuzco/Lima). Vanuit Cuzco is het relatief niet ver naar Bolivia, maar dan mis je de kust. Je zou vanuit Lima (ik neem aan dat je daar op vliegt) eerst een stukje kunnen reizen en vanuit Cuzco naar Bolivia gaan. Of vanuit Lima meteen naar Cuzco en dan door Zuid-Peru reizen en dan naar Bolivia kunnen gaan. Ik zou voor het laatste gaan. Dan spreek je ook al wat Spaans.
Als je meer info wilt hoor ik het graag. Er kan heel veel. Het is net wat je wilt.
Succes!
Hallo Merel
Prima plan Merel en zeker doen. Het Spaans zoals dat daar gesproken wordt overigens is niet te vergelijken met het Spaans zoals ze dat in Spanje afratelen dus leer gerust in Cuzco Spaans. Het is daar gemakkelijker en beter verstaanbaar. Ik heb in Spanje gewoond dus kan dat goed beoordelen.
Als je ook nog vrijwilligerswerk gaat doen in Cuzco zal 2 maanden niet te lang zijn, Cuzco is immers een geweldig uitgangspunt voor vele vele uitstapjes in de omgeving, te veel om op te noemen maar denk aan de jungle, de Colca Canyon, de vele ruïnes, het geweldige Machu Pichu,
de ongelooflijk gelegen zoutwinning van Maras, het incalaboratorium van Moray, Titicacameer,
Nazca en echt nog veel en veel meer. Je komt tijd te kort.
Maar…het is natuurlijk wel leuk om nog meer van de wereld te zien zoals Argentinië en ald je tijd hebt om daar ook wat te bekijken en werk te doen dan is dat wel een leuke optie natuurlijk.
Het reizen in Peru is een fluitje van een cent en inderdaad mogelijkheden genoeg. Je bent van Cuzco snel in Bolivia afhankelijk welke vorm van reizen je verkiest. Je gaat genieten Merel.
Veel plezier gewenst alvast.
Peter en Yvonne
Ik ben ook van plan om in september naar Peru te gaan.
Ik ben van plan om voor 6 weken vrijwilligerswerk te gaan doen in de buurt van Cuzco, waar ik eerst 2 weken spaanse les krijg. Daarna wil ik graag gaan reizen. Ik zoek iemand die dit samen met mij zou willen doen.
Ik weet alleen niet of jij ook op zoek bent naar iemand…
Hallo,
Bedankt voor alle reacties! Het heeft me aan het denken gezet en ik heb mijn planning helemaal vast staan! De grote reis gaat beginnen! Het wordt toch 1 maand spaanse les cuzco een maand vrijwilligerswerk sucre en verder veel rond trekken!
@ lianne, Ik reis ook alleen het lijkt me daarom leuk om je daar te ontmoeten, misschien kunnen we al wat contacten?
Groetjes Merel
Lijkt me leuk om elkaar daar te ontmoeten! Weet jij al wanneer je naar Peru gaat? En hoe ziet jou reisschema er uit? Misschien dat we een paar dagen met elkaar kunnen reizen…
Ik denk dat ik tot halverwege oktober in Cusco zit. En vanuit daar naar Lima te gaan…
Hoi Lianne,
Mijn reisplanning staat zo goed al vast.
Vertrek 14 september en verblijf dan een maand in cusco, daarna heb ik 3 weken de tijd om nog een stuk van het zuiden van peru te zien en bolivia want na 3 weken start ik daar met vrijwilligerswerk voor een maand dan reis ik weer verder…
Ik weet niet of dit aansluit bij jou programma ik dacht van niet als ik las dat je naar lima reist…Anders kom ik je vast in cusco tegen als we daar allebei zitten… Dan maken we het daar gezellig;)
Groetjes…heb je anders facebook? kunnen we daar even contacten ofzo?