Ervaringen met "Het Andere Reizen" in Cusco Peru

Ik ga als het goed is a.s. maandag beginnen op Humberto Luna. :slight_smile:

Ik weet dat ik nogal laat reageer, maar doe t toch…
Wat ook een mooi project is, is Aldea Yanapay! Buitenschoolse opvang voor arme kindjes met een restaurant erbij waarvan alle winst naar het project gaat! Meehelpen als vrijwilliger is gratis, je betaalt alleen voor kost en inwoning (als je dat wilt).
Ik ben zelf vanaf ong 9 april in Cusco. Lijkt me leuk om een rondleiding van iemand van jullie te krijgen, als jullie er dan nog zijn!

Beste allemaal.

Volgend jaar ga ik voor 5 maanden naar Cusco om daar stage te lopen en de peruaanse cultuur te proeven. Daarna heb ik helaas maar een maand de tijd om rond te reizen. Ik weet dat ik voor Cusco geen malaria pillen nodig heb maar wil ook graag naar de bush. Wie weet welke malaria pillen er geschikt zijn voor dit gebied en hoe vroeg ik moet beginnen met innemen? verder ben ik me alvast aan het orienteren om een goedkoop mogelijk ticket te vinden alleen zie ik belachelijke prijzen van 2000 euro of meer. Weet iemand waar ik een goedkope ticket kan vinden volgens mij zijn prijzen van 800 - 1000 normaal.

Alvast heel erg bedankt!
groetjes valdivia

Welke malariapillen geschikt zijn kan je het beste even bij de GGD vragen.

Wanneer je deze dan eventueel zou moeten innemen weet ik niet, licht aan de medicijnen. Ikzelf gebruik Malarone, een veelgebruikt middel voor malaria, en deze moet je 7 dagen voor aanvang in malariagebied innemen. Voor de meeste malariapillen geld (geloof ik) dat je deze 7 - 1 dag voor aanvang in het gebied moet innemen.

Goedkope tickets vind je door goed te googelen. Sommige mensen hebben via bijv. www.cheaptickets.nl voor 800/900 euro inclusief een ticket gevonden, maar deze zijn vaak met overstap in bijv de vs.
Meeste mensen betalen tussen de 800 en 1500 voor hun retourtje Cusco. (Of tenminste van alle mensen die ik hier ken in Cusco)

Ikzelf heb voor 1200 euro via hetanderereizen mijn vluchten geregeld. Amsterdam-Lima, Lima-Cusco, Buenos Aires-Lima en Lima Amsterdam (KLM). Stukje duurder maar wel een directe vlucht, en de mogelijk om goedkoop (35 euro) de datum van de vlucht te wijzigen. :slight_smile:

Je gaat bij Yanapay werken? Wat grappig! Ik eet daar best regelmatig, echt een geweldig restaurant! :slight_smile:

Ik ben nog tot 25 april in Cusco. Geef maar een gil als je een rondleiding wilt!

Ik heb mijn ticket gekocht bij Kilroy Travels. Ze zitten niet voeral in Nederland geloof ik, maar als je er een in de buurt hebt, is dat wel oke!
Ze zoeken persoonlijk naar goedkope tickets voor je, maar uiteraard niet voor niets. Volgens mij betaal je hun 35eu, das opzich wel goed te doen. Gewoon een keertje langsgaan en een optie vastzetten, kun je altijd nog een weekje verder kijken voor iets goedkopers!
Ik heb een ticket Amsterdam-Lima en Buenos Aires- Amsterdam voor 1000eu (allebei via Atlanta).
Veel succes en plezier!

Ik ben nog tot 25 april in Cusco. Geef maar een gil als je een rondleiding wilt!
[/quote]

Helaas, mijn plannen zijn gewijzigd…
Het had me zeker leuk geleken, maar heb een mooie aanbieding geha dom bij 2 Peruaanse jongens in huis te komen wonen in Arequipa, dus daar ben ik tot begin mei te vinden…
Als jij nog eens die kant op komt, kan ik jou een rondleiding geven tegen die tijd :hihi:

Veel plezier nog! Hoelang blijf je nog in Peru en omstreken?

Helaas, mijn plannen zijn gewijzigd…
Het had me zeker leuk geleken, maar heb een mooie aanbieding geha dom bij 2 Peruaanse jongens in huis te komen wonen in Arequipa, dus daar ben ik tot begin mei te vinden…
Als jij nog eens die kant op komt, kan ik jou een rondleiding geven tegen die tijd :hihi:

[/quote]

Haha. Ook vet! Arequipa is zeker een leuke stad, veel minder toeristisch!

Haha! Dankje, maar ik ben al in Arequipa geweest.:hihi:

Blijf nog tot 25 april in Cusco, ga daarna 6 weekjes naar Bolivia en kom in Juni weer terug voor 4/5 daagjes. Even vrienden opzoeken+spullen ophalen. Zit erover te denken daarna via Ica e.d. langzaam door te reizen naar Chili en Argentinie.

[/quote]

Haha. Ook vet! Arequipa is zeker een leuke stad, veel minder toeristisch!

Haha! Dankje, maar ik ben al in Arequipa geweest.:hihi:

Blijf nog tot 25 april in Cusco, ga daarna 6 weekjes naar Bolivia en kom in Juni weer terug voor 4/5 daagjes. Even vrienden opzoeken+spullen ophalen. Zit erover te denken daarna via Ica e.d. langzaam door te reizen naar Chili en Argentinie.
[/quote]

Klinkt goed!
Ga zelf na Peru ook naar Bolivia (en daarna ook Argentinie), dus als ik nog ergens een rondleiding nodig heb in Bolivia, laat ik het je weten :smile:
Als je nog tips hebt van plaatsen (Bolivia, Peru) die ik niet mag missen, hoor ik dat graag!

Klinkt goed!
Ga zelf na Peru ook naar Bolivia (en daarna ook Argentinie), dus als ik nog ergens een rondleiding nodig heb in Bolivia, laat ik het je weten :smile:
Als je nog tips hebt van plaatsen (Bolivia, Peru) die ik niet mag missen, hoor ik dat graag!
[/quote]

Ah nice! Weet je al waar je heenwilt in die landen?

Ah nice! Weet je al waar je heenwilt in die landen?
[/quote]

Peru wordt na Arequipa iig Cuzco en ik denk ook Huaraz, verder geen plannen.
In Bolivia wil ik het regenwoud in (heb net voor 130eu aan malariapillen gekocht…) en over de zoutvlaktes crossen.
Argentinie wordt een wintersport :dope:, wijnregio’s, Buenos Aires en Iguazu Falls, en allicht nog veel meer!
Ik weet nog niet precies hoe zuidelijk ik wil gaan. Ik hoop dat ik onderweg mooie verhalen te horen krijg van andere mensen!
Hoe lang zit jij er nu al dan?

Hola,

Iemand in Cuzco met Het Andere Reizen in de periode van 1 november tot 6 december 2008???

En iemand toevallig ervaring met X-Treme Tourbulencia?

Groetjes,

Eva

Ik ben met Chalinga Travel naar Cusco geweest… Echt goed geregeld alles :). Het andere reizen ken ik niet. Zo cool dat je daar echt goed spaans leert spreken

Fijn om hier zoveel positiefs te lezen over het andere reizen. Ik wil graag het komende schooljaar spaanse les volgen en volgende grote vakantie vrijwilligerswerk gaan doen. Mij leek het andere reizen ook wel ok, maar het geeft toch wat meer zekerheid als je al die positieve reacties leest.
Als iemand nog tips heeft…

Groetjes

Hey Monique,
Ik doe nu mijn laatste jaar Toerisme-en recreatiemanagement in Mechelen (Belgiƫ) en ga vanaf februari (2009) naar Peru voor 4 maanden op stage bij de Touroperator G.A.P Adventures ook via het Andere Reizen.
Ik lees hier dat je voor G.A.P Adventures hebt gewerkt. Nu was mijn vraag wat je daar juist allemaal moest doen en wat je ervaringen zijn?

Groetjes

Rani

Ik ga in juli en aug met het Andere Reizen naar Cusco. Hoop dat het een fijne tijd gaat worden. Ik ga 2 weken Spaans volgen met verblijf in een gastgezin en daarna helpen in kindertehuis Remar. Heeft iemand ervaringen met dat kindertehuis?
Het is de eerste keer dat ik alleen vlieg. Daar zie ik wel wat tegen op, zeker mijn weg vinden in de luchthaven van Lima en op tijd mijn vlucht naar Cusco halen. Heeft iemand tips?