Werk in Buenos Aires

Hallo allemaal,

Enige maanden geleden ben ik terug gekomen van mijn reis door Zuid Amerika en daar ben ik helemaal verliefd geworden op Buenos Aires.

Ik zou hier graag voor langere tijd betaald werk willen doen. Ik weet dat dat heel moeilijk is, maar hebben jullie wellicht nog ideeën waar te informeren?!

Ik hoor het graag!! Bedankt!

Saludos,
Nicole

Enige optie als je al werk vindt:

Heel de stad rondreizen om 2 keer per dag 3-4 uur Engelse les te kunnen geven voor 5 euro per uur waarvan minimaal de helft ook nog gecancelled wordt waardoor je geen geld krijgt

Veel succes

Nicole, neem eens contact op met Jobs4All, een uitzendbureau dat vanuit Nederland werkt, maar ook functies of misschien zelfs een kantoor heeft in Buenos Aires. Ik heb begin vorig jaar contact met hen gehad voor een mogelijke stageplaats. Uiteindelijk is het een ander bedrijf geworden, maar misschien kan jij hier wel iets mee. Je kan het beste mailen of bellen en vragen of Lonneke er nog werkt. Zij heeft voor hen in Buenos Aires gewerkt.

Verder zijn er enkele Europese Call centers, zeker weten een van EAgames die vanuit Buenos Aires werken voor klanten over de hele wereld. Verwacht hier een redelijk maar zeker GEEN europees salaris.

Succes!

5CA is een Nederlands bedrijf waar je van 4 tot 2 callcentre werk kan doen maar het is vrij waarschijnlijk dat er nu geen vacatures zijn

Ik heb veel Argentijnse vrienden die na een universitaire studie maanden lang geen baan kunnen vinden, er is niemand die van baan verwisselt en er zijn iedere dag meer kraampjes waar dingen verkocht worden

Maar misschien dat je als vakantievierende Nederlandse wel een baan kan vinden, maar ik schat de kans dat je voor 1500-2000 peso in de maand heel BA kan doorreizen om 15-20 uur in de week Engelse les te geven een stuk groter in.

Maar ook dan heb je concurrentie van duizenden hippies die nog steeds denken dat BA goedkoop is, het zelfde willen gaan doen en bovendien wel een native-speaker zijn

Bedankt voor de reactie. Ik ga er naar kijken!!

Groetjes,
Nicole

Hallo Nicole…heb hetzelfde probleem als jou, ben ook waanzinnig verliefd geworden op BsAs en wil ook terug om er een tijdje te werken. Al enig geluk gehad met Jobs 4 all? Of heb je nog andere tips voor mij?
Groetjes Ireen

1. Heel veel taleninstituten aanschrijven of je er mag werken, waarschijnlijk ben je als niet native speaker kansloos, maar je kan met een beetje geluk 2000 peso verdienen per maand
  2. Flyeren en advertenties plaatsen voor prive les in Engels of eventueel in het Nederlands. Met veel geluk levert je dat 1000 peso per maand op
  3. Alle barren en restaurants langs gaan of je er mag werken, waarschijnlijk hebben ze geen interesse omdat je geen werkvergunning hebt. Misschien lukt het bij expat bars
  4. Met een paar duizend euro naar BA gaan en een paar maanden lang op iedere advertentie reageren die geschikt voor je is, waarschijnlijk zo´n 20 per maand. Ook hier loop je weer tegen het probleem aan dat er voor jou 10 Argentijnen zijn die de baan ook willen hebben en beter gekwalificeerd zijn dan jij en 100 andere buitenlanders die wel een werkvergunning hebben of een Argentijns paspoort. Salaris ligt ergens tussen de 2000 en 2500 peso per maand

Veel succes

als je een beetje contacten opdoet kan je echt wel wat vinden hoor…maar je moet wel bereid zijn om ergens te beginnen ook al betaald t minder

ik reis met openbaar vervoer wat me weinig kost

geeft 20 uur les per week met als extraatje privelessen. Buiten om dat werk ik bij een financiele instantie waar ik boven modaal (voor Argentinie) verdien.

met lesgeven op school vang ik ongeveer 1250 pesos, privé lessen veel meer. Bij mn hoofdbedrijf verdien ik 3000 pesos/maand…t kan wel…als je maar de juiste instelling hebt…en niet alleen nederlands eigenwijs. Een dikke pre is als je vloeiend spaans spreekt en sociaal bent (niet fake)

dus fernando…probeer niet iedereen te demotiveren…t kan wel…

kben begonnen met lesgeven op highschool niveau…en via mn nieuwe vrienden en contacten ben ik aan ander werk gekomen…

Succes iedereen!!

Alles kan, alleen is niet alles realistisch

Als je wil weten of het voor iedereen is weggelegd om een job van 3000 peso te vinden moet je eerst de volgende vragen beantwoorden

1: Wat voor een CV heb je?
2: Vond je baan in Argentinie of in Belgie/Nederland?
3: Kwam je met of zonder werkvergunning?
4: Wanneer vond je die job?

Verder zei ik al dat je rond de 1000-1500 peso bruto kan verdienen met les geven in BA, maar daar gaan de reiskosten, printkosten, koffie voor de wachttijd en andere kosten weer vanaf. Als je 1250 peso per maand verdient kost je dat bij benadering 15 á 20 uur in de week en naast je baan van waarschijnlijk minimaal 40 uur is dat gewoon anderhalve baan tegen minder dan het minimumloon in Nederland.

Het is gewoon een fabeltje dat het makkelijk is om als buitenlander een voor Argentijnse begrippen goede baan te vinden. Voor die baan heb je in vrijwel alle gevallen een verblijfsvergunning nodig en daarvoor moet je een baan hebben. En zo blijf je in een cirkel redeneren want zonder baan geen verblijfsvergunning en zonder verblijfsvergunning geen baan

Nu is het met heel veel geluk best mogelijk om een redelijke baan te vinden zonder verblijfsvergunning maar daarvoor moet je wel minimaal een paar duizend euro hebben om de eerste paar maanden door te komen

Een baan als onderwijzer Engels of in een bar lukt misschien ook nog wel, maar dan moet je er een baan bij hebben om een beetje quitte te kunnen spelen

Fernando,

ik las dat jij geen baan had…werken in BA gaat niet alleen om cv…en als je in BA woont en dat nog steeds niet weet moet je wat meer kennissen op doen.

Over de reiskosten, ik moet 1-1,5 uur reizen per dag met de subte en of bus…subte kost 1,10 peso en bus n klein beetje meer…dus die kosten zijn echt niet zo hoog.

je kan geen vergelijjk maken tussen loon in Argentinië en Nederland…vooral omdat Argentinie ook “lagere” prijzen heeft…kijk als je net begint met n 20 uur job, moet je niet verwachten dat je als n rijke kan leven…klas ergens van je over hoeveel je kwijt was per week voor bijv cola…waarom cola? is direct duur…er is veel meer en goedkoper drinken en voedsel…

ik ben ook begonnen met n lager betaalde baan…en als je echt wil, goed zoekt, en goede contacten opbouwd kijken andere mensen ook voor jou voor een baan.

je moet een duidelijk en realistisch plan hebben voordat je sowies zo naar Argentinië gaat voor langere tijd…en bij voorkeur lokale contacten en indien mogelijk een baan.

om je vragen te beantwoorden…
Mijn CV is niet zo heel bijzonder…ik vond mijn baan toen ik in Argentinië was en was in BA zonder werkvergunning. Deze heb ik later via mijn werkgever kunnen aanvragen. Als je vloeiend Spaans en Engels spreekt…zijn er echt wel beter betalende jobs zoals diegene die ik heb. Ik vond deze job via mijn vrienden binnen 2 maanden na aankomst.

voor die tijd heb ik in horeca gewerkt, bij een hotel en wat andere klusjes, maar daarmee kon ik nog steeds 1600 pesos per maand vangen.netto

trouwens, ik ben geen kosten kwijt voor printkosten en wachttijd.

op dit moment werk ik 50 uur totaal, alleen maar omdat ik t leuk vind om engelse les te geven…

Ik zeg niet dat het makkelijk is om als buitenlander een goede baan te vinden…maar de manier waarop jij het verteld demotiveer je mensen die realistische plannen hebben. Misschien is het tijd dat je dr zelf ook is echt aan gaat werken…want er is genoeg te doen…en als je even niks kan vinden, volg dan wat extra lessen.

Toen ik arriveerde had ik geen verblijfsvergunning, maar toeristenvisum die ik 2x verlengd heb…totdat ik officieel mn werkvergunning had. tuurlijk je moet een buffer hebben van zo’n 2000-3000 euro en gelld voor n ticket terug…maar…als je je best doet, kan je ook n redelijk goedkope tijdelijke woonplek vinden totdat je vast inkomen hebt enzo…ok…je kan dan niet naar de nederlandse standaard leven, maar als je dat wil…blijf dan in Nederland.

Normaal met mn engelse lessen, wat privélessen en werk bij n hotel (in t verleden) kon ik daar goed overleven en kon zelfs wat sparen. dus…dit is echt geen fabeltje…

buiten dat om…zijn er hier redelijk wat Nederlanders die het goed doen hier…maar voor iedereen die erover nadenkt om naar Argentinië te gaan om te werken…houd er rekening mee dat het een hoop werk en geduld kost, samen met doorzettingsvermogen…blijf realistisch!!

En als je wat meer geld hebt, je kan altijd n eigen bedrijfje beginnen…maar dat zou niet mijn eerste keus zijn.

Sowieso…advies #1 als je hier wilt werken…spreek vloeiend spaans en indien mogelijk engels

Garoeten en veel succes allemaal!!

:))

Ik woon al 5 jaar in BA, denk niet dat je me hoeft uit te leggen hoe dingen werken in BA

hmm…luister ff…ik kom er al mn hele leven…en heb binnen 1 jaar op verschillende locaties gewerkt…en nu een goede baan…blijkbaar heb jij die niet…maar…kom niet aan met zo’n flauwekulquote alsjeblieft…

Je kon van 1600 peso leven?

Was het in 2003 of in 2004?

Hoe weet je welke baan ik heb?

probeer mensen niet extreem te ontmoedigen…daar is dit forum niet voor…OK???

Ik vertel mijn ervaring en de mogelijkheden die ik heb gehad. en ja…ik kon van 1600 pesos maandinkomen leven voor n paar maanden…ok…minimumdingen maar toch…

ik ga geen zinloze discussies aan…daar kom ik hier niet voor…

Ik geef mijn mening en als ik vind dat je onzin praat geef ik mijn mening. Als je daar niet tegen kan moet je mening niet geven

Leuk dat je dit verteld Hospito, hoop dat het mij ook lukt, ooit…

En Fernando…jij woont toch helemaal niet voor vast in BA???

Wat is vast?

luister Fernando, ik vertel gewoon wat ik gedaan heb en wat ik doe…dit is geen onzin…anders zou ik nu geen werk hebben…geen vrienden hier, woonplek etcetc…en binnenkort trouwen dus…als jij t onzin vind…das jouw mening…das je recht, maar ik ga niet discusieren over mijn situatie…die is zoals die is…punt uit.

Ik heb een super leven hier…ok…als ik omreken naar euros hoeveel ik verdien is t niet veel, maar voor hier heb ik een redelijk goed inkomen, leven, woonplek, contacten…dus…dat is ook een kant van het verhaal hoe het ook kan…ik deel alleen mijn ervaring…

Je woont toch gewoon in Nederland, maar gaat vaak naar BA?

Heb je zoveel vakantie dan?

:vak02: