Fernando,
ik las dat jij geen baan had…werken in BA gaat niet alleen om cv…en als je in BA woont en dat nog steeds niet weet moet je wat meer kennissen op doen.
Over de reiskosten, ik moet 1-1,5 uur reizen per dag met de subte en of bus…subte kost 1,10 peso en bus n klein beetje meer…dus die kosten zijn echt niet zo hoog.
je kan geen vergelijjk maken tussen loon in Argentinië en Nederland…vooral omdat Argentinie ook “lagere” prijzen heeft…kijk als je net begint met n 20 uur job, moet je niet verwachten dat je als n rijke kan leven…klas ergens van je over hoeveel je kwijt was per week voor bijv cola…waarom cola? is direct duur…er is veel meer en goedkoper drinken en voedsel…
ik ben ook begonnen met n lager betaalde baan…en als je echt wil, goed zoekt, en goede contacten opbouwd kijken andere mensen ook voor jou voor een baan.
je moet een duidelijk en realistisch plan hebben voordat je sowies zo naar Argentinië gaat voor langere tijd…en bij voorkeur lokale contacten en indien mogelijk een baan.
om je vragen te beantwoorden…
Mijn CV is niet zo heel bijzonder…ik vond mijn baan toen ik in Argentinië was en was in BA zonder werkvergunning. Deze heb ik later via mijn werkgever kunnen aanvragen. Als je vloeiend Spaans en Engels spreekt…zijn er echt wel beter betalende jobs zoals diegene die ik heb. Ik vond deze job via mijn vrienden binnen 2 maanden na aankomst.
voor die tijd heb ik in horeca gewerkt, bij een hotel en wat andere klusjes, maar daarmee kon ik nog steeds 1600 pesos per maand vangen.netto
trouwens, ik ben geen kosten kwijt voor printkosten en wachttijd.
op dit moment werk ik 50 uur totaal, alleen maar omdat ik t leuk vind om engelse les te geven…
Ik zeg niet dat het makkelijk is om als buitenlander een goede baan te vinden…maar de manier waarop jij het verteld demotiveer je mensen die realistische plannen hebben. Misschien is het tijd dat je dr zelf ook is echt aan gaat werken…want er is genoeg te doen…en als je even niks kan vinden, volg dan wat extra lessen.
Toen ik arriveerde had ik geen verblijfsvergunning, maar toeristenvisum die ik 2x verlengd heb…totdat ik officieel mn werkvergunning had. tuurlijk je moet een buffer hebben van zo’n 2000-3000 euro en gelld voor n ticket terug…maar…als je je best doet, kan je ook n redelijk goedkope tijdelijke woonplek vinden totdat je vast inkomen hebt enzo…ok…je kan dan niet naar de nederlandse standaard leven, maar als je dat wil…blijf dan in Nederland.
Normaal met mn engelse lessen, wat privélessen en werk bij n hotel (in t verleden) kon ik daar goed overleven en kon zelfs wat sparen. dus…dit is echt geen fabeltje…
buiten dat om…zijn er hier redelijk wat Nederlanders die het goed doen hier…maar voor iedereen die erover nadenkt om naar Argentinië te gaan om te werken…houd er rekening mee dat het een hoop werk en geduld kost, samen met doorzettingsvermogen…blijf realistisch!!
En als je wat meer geld hebt, je kan altijd n eigen bedrijfje beginnen…maar dat zou niet mijn eerste keus zijn.
Sowieso…advies #1 als je hier wilt werken…spreek vloeiend spaans en indien mogelijk engels
Garoeten en veel succes allemaal!!
:))