Wonen en werken in Argentinie

Hallo,

ik ben op zoek naar mensen die ervaring hebben met het wonen en werken in Argentinie - Buones Aires. Daar ik binnenkort een belangrijke beslissing moet nemen voor mij en mijn kinderen 10 en 11 jaar oud om voor een jaar naar deze stad te komen wonen en werken wie kan mij informatie verschaffen? Is het een leefbare stad met kinderen of niet aan te raden. Ik zelf heb jaren geleden een jaar in Brazilie gewoond en woon al 25 jaar in het buitenland maar in Europa - Italie, nu dus ietsje verder weg alle informatie is welkom! :dag:

luisa

Ik woon al een aantal jaar in Argentinië en kan je zeggen dat dit land mijn kijk op het hebben/krijgen van kinderen compleet heeft gewijzigd (in positieve zin). Dus zeker aan te raden met kids :slight_smile: Kies wel een goede buurt uit natuurlijk, Barrio Norte, Palermo, Recoleta… of wat meer buiten het centrum, Nuñez, San Isidro of zelfs Tigre.

Werk word je dus al aangeboden als ik het goed begrijp? Dan zou ik het zeer zeker doen. De cultuurshock is niet zo groot, de stad is erg westers, een mengeling van Parijs en Madrid, met hier en daar een vleugje London en Amsterdam :slight_smile: Mensen houden van luxe, van lekker uit eten gaan en er zijn legio privé-scholen. Suerte!

Bedankt voor de informatie klinkt goed en positief! :dag:

grazie luisa

Argentijnen zijn echt gek op kinderen en op de een of andere manier heb ik het idee dat kinderen hier veel meer bij het leven horen. Restaurants zitten vol met kids en ik was laatst op een wijnproeverij ('s avonds) en ook daar huppelde overal jong grut rond.
Qua wonen in Buenos Aires: als je al werk hebt dan zou ik er zeker voor gaan. Het is letterlijk een wereldstad, met vele positieve kanten en natuurlijk ook mindere kanten. Maar het bruist, het is een stad die continu in beweging is en in Zuid-Amerika één van de belangrijkste steden.

Veel plezier, suerte!

Jan

Hallo, mijn vrienden en ikzelf willen in oktober emigreren naar Argentinie of Colombia om aldaar de straatkindjes te gaan helpen toch we kunnen hulp gebruiken bij deze reuze beslissing, woonst, werk , papieren enz… Graag info via [EMAIL=“vdbgreta@gmail.com”]vdbgreta@gmail.com Bedankt

Hallo Sheena999,

Ik heb geen antwoorden voor je maar om jullie verder enthousiast te maken onderstaande link…
Wij hebben Jolanda & Titus ontmoet op onze wereldreis in 1999… Zij waren toen net een jaar open met hun Niños Hotel in Cusco(Peru)…
Als je ziet/leest wat voor een “drive” deze 2 hebben… en wat ze inmiddels al bereikt hebben, ongelofelijk!!
Voor ons een heel groot voorbeeld en stiekem hopen wij op 1 of andere manier tzt in hun voetsporen te kunnen treden…

www.ninoshotel.com klik daarna op - niñosprojecten - het verhaal - en als laatste download pdf om het hele verhaal te lezen…

Succes met alles…

Alex y Rijkje
San Lorenzo (Salta)

Zo ken ik ook nog diverse goede doelen projecten met Nederlandse inbreng die misschien interessant kunnen zijn voor jullie:

In Argentinie:

• Project 4 (www.project4.nl)

In Paraguay:

• Special Child (www.special-child.nl)

In Peru:

En nog een project dat mijn interesse heeft omdat een Amerikaanse singer-songwriter zich inzet voor deze comedor(www.helpargentina.org/en/crecerconamor). Sowieso is de website HelpArgentina.org misschien een interessante verzamelsite voor jullie, omdat het vanuit de USA allerhande vrijwilligersprojecten binnen Argentinie in kaart brengt en audit.

Een grote community in de NGO wereld (met Nederlandse basis) is www.nabuur.com

Succes,

Jan

Hallo Hernandez,

Bedankt voor deze info, gaan zeker even een kijkje nemen en ons licht opsteken. Zijn momenteel al in contact met een man die al 15 jaar woont in Armenia te Colombia en hopen via hem een goede start te bekomen.
Toch indien jullie nog advies hebben is dit altijd welkom.

Groetjes,
Greta

Hallo,

Bedankt voor de info.
Alle advies is welkom zodat wij een goede start maken om de straatkindjes te helpen.

Groetjes,
Greta

Hola Greta,

Vandaag het met vrienden over jullie voornemens gehad… Voila, kennen jullie dit project voor straatkinderen in Colombia? www.lavecina.org (de buurvrouw). Gestart door een jong Nederlands stel…

Dikke Saludos
Alex y Rijkje
San Lorenzo (Salta)
www.lacasahernandez.com.ar

Ik zou ook graag meer informatie hebben over het wonen in Argentinie. Het afgelopen jaar heb ik 5 maanden in Buenos Aires gewoond ivm mijn afstudeerstage, zij hebben mij een baan aangeboden vanaf Januari 2010.

Graag zou ik willen weten hoe het zit met verzekeringen, visa enz. De huidige in Argentinie wonende Nederlanders, werken jullie nog steeds met het toeristenvisum? Dus iedere 90 dagen de grens eventjes over of is het makkelijk om een werkvisum te krijgen?

Welke verzekeringen zijn noodzakelijk, ik heb al navraag gedaan bij mijn zorgverzekering en die geeft aan dat ik max 365 dagen aaneengesloten in het buitenland mag verblijven wil ik bij hun verzekerd blijven. Is het noodzakelijk ook een reisverzekering af te sluiten, aangezien dit eigenlijk geen reis is, maar een nieuwe woonsituatie?

Wie heeft er tips en aanvullingen?

Hola Tessii,

Ik woon zelf in Argentina, maar met een DNI voor buitenlanders (ben getrouwd met een Argentijnse). Daardoor heb ik een permanente verblijfsstatus en gelden voor mij andere zaken dan voor iemand die hier tijdelijk, langdurig wil wonen/werken. Er is wel een forum op Yahoo met veel Nederlanders die in Argentina wonen, stel je vragen door ook eens zou ik adviseren:

Suerte,
Jan

Dankje voor de tip Jan, ik had er al eens van gehoord, maar wist niet dat deze groep was opgezet via Yahoo. Had er al eens naar gezocht via Google maar nooit iets gevonden. Nu aangemeld en mijn vragen daar gesteld. Hoop dat ze me daar verder kunnen helpen.

Groeten,

Tess

Hola Tess, heb je vragen al gelezen op che holandeses (zit ik ook bij)
Wat ga je doen daar als ik vragen mag?
Wil zelf ook (liefst zsm) gaan wonen/werken in BsAs

Ik ga vanaf Januari 2010 werken bij een organisatie waar ik mijn afstudeerstage heb volbracht van Februari t/m Mei 2009. Zij hebben mij een baan aangeboden. Ik wil op dit moment nog eventjes geen naam noemen, als ik echt heb besloten of ik wel of niet ga (binnen ongeveer 2 weken) heb ik hier geen problemen mee, maar nu liever niet.

Het is een baan in het vakgebied marketingcommunicatie in de toerisme sector. Echter zijn de regels van verzekeraars mbt tot een verblijf ivm stage/studie en een verblijf met als doel wonen/werken zeer verschillend. Ik vind het zelf erg belangrijk die zaken goed te regelen. Vandaar al die vragen hier en op Che_Holandes.

Heb je zelf een voorkeur qua vakgebied waar je in zou willen werken. Ik weet uit ervaring dat het niet erg eenvoudig is een voldoende/goed betaalde baan te vinden in Buenos Aires/ Argentinie. Veel banen worden betaald naar Argentijnse maatstaven en dat is toch zeer anders dan Nederlandse maatstaven. Toen ik voor mijn stage in Bsas verbleef ik heb ook enkele personen leren kennen die druk op zoek waren naar een baan van minstens 30 uur in de week tegen een goed salaris en dit bleek helemaal niet makkelijk. Enkelen van hen zijn teruggegaan naar Nederland.

Ik ben via de kamer van koophandel van Nederlandse bedrijven in Argentinie aan mijn stageplaats gekomen. Wellicht is deze website, makkelijk te vinden via Google handig voor jou, om een overzicht van bedrijven te hebben. De een eist een redelijk tot goed niveau Spaans, de ander niet.

Als je vragen hebt, stel ze!

Dank je Tess, maar ik denk dat het nog wel even duurt.
Heb mn hart aan de stad verloren en hoop dit jaar weer even op vakantie te gaan daar naar toe.
Het liefst zou ik daar ooit een B&B beginnen( nee, niet door Julia’s tango) of als ik de jackpot win iets opzetten voor oudere arme mensen.
Haha, ik zie wel.
Jij succes en ik volg je wel via Che H.

En als je nog een app. zoekt?
Via Maxba , hij post hier ook op de site, is net begonnen met z’n bedrijf.

http://www.qualityhomesbuenosaires.com/

Krijg je naar Nederlandse maatstaven betaald of naar Argentijnse?

Als je gewoon een Nederlandse zorgverzekering hebt, heb je volgens mij werelddekking en dat is voldoende. Eventueel kan je ook nog een reisverzekering afsluiten als je bang bent niet verzekerd bent

Misschien dat het anders is als je een verblijfsvergunning aanvraagt maar als je gewoon op een toeristenvisa komt en blijft is er volgens mij geen probleem

Als je gaat werken in Argentinie, moet jij je verzekeren daar. Als je alleen verblijft in Argentinie zonder dat je daar werkt, dan kun je in Nederland verzekerd blijven tot max. 1 jaar Zou dit toch goed uitzoeken, voordat je misschien problemen krijgt. Ik werk zelf voor een zorgverzekeraar.

Succes met je nieuwe job!

Hola! Ik ben van plan om rond februari/maart naar Buenos Aires te vertrekken voor onbepaalde tijd (lees een jaartje ertussenuit), genieten van de tango en het leven daar.
Ik zou daar graag willen werken, iemand tips??
Gracias!