Wonen en werken in Argentinie

Hallo:dag:,

Nadat ik vorig jaar oktober 2008, een fantastische reis gemaakt heb door Argentinie, op bezoek bij Argentijnse vrienden aldaar, heb ik nog steeds heimwee:crybaby: naar dit mooie land.
Ik heb gereisd van Cordoba naar Santiago del Estero, een machtige ervaring.
Het idee om naar Argentinie te gaan emigreren>>> wordt dan ook steeds sterker. Ook mijn man en kinderen zien het wel zitten.
Graag zou ik de positieve en negatieve ervaringen willen horen van mensen die ook deze grote stap hebben gemaakt. Hoe zit het met werk, mijn man zit in de wegenbouw en ik ben doktersassistente, is daar werk in?
En het wonen, we zouden het liefst in de omgeving van Cordoba willen settelen, misschien zelfs een B&B opzetten daar.

Ik hoop dat ik reacties krijg zodat een en ander wat duidelijker wordt.

Groet, Alice

Beste naandel,
Mijn zoon Hans is 3 jaar geleden definitief naar Argentinië getrokken en runt er een gastenverblijf midden de wijn- en olijfgaarden. Hij kan je ongetwijfeld alles vertellen wat je maar wil weten over Argentinië en omringende landen. Neem eens contact met hem op : zie zijn website www.caviereswines.com
Het beste is om zelf eens enkele dagen bij hem te verblijven op de posada. Hij zal je overstelpen met raad en daad want hij heeft het zelf allemaal meegemaakt.
Succes en laat me iets weten
Groetjes
Fredyd

Hallo Fredyd,

Ik ga zeker even kijken op de site van je zoon.
Ben benieuwd naar zijn ervaringen, hoe zet je zoiets op, waar loop je mogelijk tegen aan, etc.
Ik denk ook dat je het gewoon moet doen, je dromen moet waarmaken.

Tuurlijk houd ik je op de hoogte, alvast bedankt voor je reactie !!!

Groet, Alice

In beide vindt met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid geen werk. Er zijn eigenlijk maar 3 opties

1. Met veel geld komen en leven van renteinkomsten of andere inkomsten in Nederland
  2. Een eigen bedrijf starten
  3. Allerlei slecht betaalde baantjes doen zoals huizen poetsen, achter een bar staan, bij een restaurant werken, Engelse les geven, oppassen of werken in een winkel en voor dat geldt dat in vrijwel alle gevallen je Spaans bijna vloeiend moet zijn. En aangezien je voor vrijwel al dit soort banen geen werkvergunning krijgt ben je illegaal aan het werk zonder rechten en ziekenfonds en dergelijke. Je zou eventueel wel legaal in Argentinie kunnen verblijven door iedere 3 maanden het land uit te gaan. Werken is gewoon illegaal en je kan gedeporteerd worden

Vertel me eens hoe jij aan je inkomsten komt als je zo vaak in Argentina zit? Heb je daar een baan?
Daar ben ik wel benieuwd naar eigenlijk…

Nee, geen baan