Werk in Buenos Aires

tja ,mijn boodschappenlijst is minder europees als die van jou…dat is het grote verschol…ik maak mn pizzas zelf bijvoorbeeld wat veel goedkoper is. Deze lijst is voor mijn doen meer n europese boodschappenlijst dan een lokale, buiten om dat…in Caseros…zijn boodschappen goedkoper dan in het stadscentrum.

Ik vind het dieptriest dat jij geen antwoorden wil geven op vragen zoals hoelang je in BA woont…en of je eigenlijk wel hier woont…maar zoals ik zei…ik vertel gewoon mijn verhaal, mijn situatie en daar discussieer ik niet over.

Dat zal het zijn

Kleren kopen in La Salada is ook goedkoper dan in Galeria Pacifico, wonen in cuidad oculta ook goedkoper dan in Recoleta

Voordat we weer verzanden in een eeuwige discussie… Ik ben blij met de reactie van Chenque, want die laat mijns inziens ook een iets realistischer beeld zien voor mensen die geinteresseerd zijn in wonen/werken in Argentinie.

De prijzen die hij noemt zijn vergelijkbaar met de prijzen in Bariloche, hoewel ik hier per saldo waarschijnlijk nog wel wat duurder uit ben. Maar ik bespaar ook niet op mijn boodschappen en mik af en toe met veel plezier een potje Nutella in de booschappenkar, om daar vervolgens 23 peso voor af te rekenen :disgust:

In Buenos Aires heb je ook veel kleine supermarktjes, gerund door Chinezen, die vaak wat goedkoper zijn. En uiteraard scheelt het of je je boodschappen doet in Recoleta, of in een Villa.

Hospito, dat jij een appartement hebt gevonden, als buitenlander, voor $800 (pesos!) per maand vind ik bijzonder knap, dat is mij nog niet gelukt, behalve toen ik het appartement van een vriend van me voor een jaar kon huren.

Ik zit er sterk over te denken om dit topic op slot te gooien overigens… :vak01:

Mijn appartement (klein) heb ik bij een particulier. Ik weet dat het goedkoop is…maar vertoef er met plezier hier in Caseros.

Ik ga niet verder met deze topic want heb geen zin mijzelf telkens te verdedigen. Ik heb mijn verhaal verteld en anderen hun verhaal. Voor iedereen…doe ermee wat je kunt, maar vooral…als je naar Argentinië wil gaan, bekijk realistisch de opties die je hebt en die er zijn, denk goed na van te voren, en werk hard…:slight_smile:

Veel plezier iedereen!!

Saludos

Dirk

Bedankt voor alle reacties en in het speciaal Dirk/hospito !

3000 peso in de maand is dus te doen, maar het houd niet over, ik moet de boel nog maar eens doorrekenen… Ik begrijp alleen niet zo goed waarom ik mijn Nederlandse ziektekosten (500 peso per maand) zou moeten aanhouden, het betreft hier een legale baan dus ben toch via werkgever deels verzekerd en de rest moet zeker lokaal te regelen zijn, toch ? Of werkt het in Argentinië anders…

Verder moet ik eerlijk bekennen dat ik in de veronderstelling ben dat de boodschappen bij de Coto toch echt goedkoper zijn dan bij de plaatselijke AH, jullie reacties hebben me dus enigszins verbaasd maar goed om te weten.

Boodschappen zijn idd goedkoper dan de grote lijst die hier staat, maar ligt er helemaal aan in welk deel van BA je ze koopt en wat je standaard is.

Ik heb via mijn werkgever een ziektekosteverzekering van 55 pesos/maand.

stuur ff n berichtje als je wat meer wil weten. Misschien kan ik je (op weg) helpen. Ook bij verschillende andere gebruikers die hier al langere tijd wonen.

Welke ziektekosten plan heb je dan?

Ik weet niet of jij Argentinie kent maar San Telmo ligt gewoon in Argentinie en in Buenos Aires

Dan print je mijn lijstje uit en ga je kijken wat het bij je plaatselijke AH kost, dan kom je ongeveer op 20 euro uit en das echt niet minder dan je in BA betaalt bij Coto

Ik kook zelf niet en maak niet zelf schoon, dus je kunt niet alles berekenen maar over het algemeen kan je stellen dat een supermarkt in BA zeker niet goedkoper is dan AH en duurder dan de Aldi

De locale Disco is goedkoper ja, ook de groente/fruithandel en voor de prijs dat jij je “ham&cheese pizza” koopt kan ik uit eten. Voorbeeld hiervan: Burger king: 17 pesos voor burger, friet en drinken of elders 5 empanadas,kleine salade+drankje: 20 pesos…

Maar goed, zoals ik al zei ga ik niet verder discussiëren over deze dingen.

En wat is je punt?

dat ik niet met jou in discussie ga

hou t netjes…ik ben niet uitgeklets maar ga niet in discussie met jou…wel in gesprek met mensen. Hier is het forum niet voor bedoeld dus als je alles af wil kraken of wil bekvechten etcetc…stuur me daan een berichtje en houd het forum waarvoor het bedoeld is, ok?
want dit verziekt een forum…en dat alleen omdat je mn verhaal…mn levensverhaal en ervaring niet leuk/interresant vindt of je eigen gelijk wil halen.

Chau:dag:

Bueno, onze vriend Fernando mag een weekje nadenken over zijn zonden. Daarna is hij weer van harte welkom om een constructieve bijdrage te leveren aan het forum :chin: