Hallo
Wij hebben problemen met het boeken van een binnenlandse vlucht van Denpasar naar Maumere op Flores. Vliegen met Lion air we kunnen alles vinden maar niet hoe we moeten betalen, en dus niet boeken.( de creditcard of mastercard werkt niet). Met |Lion Air gemaild en volgens hen kon je niet vanuit Europa betalen, weet je een andere oplossing?
Petra de Wit
Gewoon ter plekke boeken. Ik boek mijn vluchten nooit vooraf, en ik heb nog nooit problemen ondervonden. (Wel even uitkijken dat je niet rond de ramadan/het suikerfeest vliegt.) Transnusa vliegt ook naar Flores, maar ook die kun je niet vanuit NL boeken.
Of extra betalen en hier boeken via ticketindonesia.
Batavia Air gaat ook naar Maumere en ken je gewoon via internet boeken maar de meeste vliegtickets kan je gewoon in Indonesie boeken ga direct naar het vliegveld en ga naar het loket van Lion Air of Batavia airik doe dit altijd en ik kom heel vaak in indonesie ik ga moewrgen naar indonesie
Hoi |Jenny
Bedankt voor je antwoord .Geld dat ook als we aankomen op 9 september en dan gelijk boeken om de volgende dag door te vliegen naar Maumere. Vandaar gaan we wel zien hoe we weer naar Bali komen en wat we onderweg allemaal gaan zien en doen, daar hebben we dan 3 1/2 week voor. Alvast bedankt voor je reaktie en leuke reisverslagen.
Petra de Wit
9 september is meer dan 2 weken na het suikerfeest, de rust is dan weer hersteld. Er zijn meerdere vluchten per dag die kant op (soms via Surabya of Wangapu). En in geval van ‘nood’ ga je gewoon een dag later, je hebt tijd zat.
9 september is meer dan 2 weken na het suikerfeest, de rust is dan weer hersteld. Er zijn meerdere vluchten per dag die kant op (soms via Surabya of Wangapu). En in geval van ‘nood’ ga je gewoon een dag later, je hebt tijd zat.
Bedankt voor je advies gaan we proberen,
Petra
Bij mijn zusje logeren in haar prachtige villa in Seminyak-Bali www.villablubambu.com
tip 1:
Wij hebben een paar kleuren kopieën van ons paspoort gemaakt en die uitgesneden en gekopieerd. Zag er hartstikke goed en semi officieel uit. Sterker nog, we hebben er 1,5 jaar binnen Indonesië mee gevlogen. En ze vonden het allemaal prima.
Onze paspoorten lagen namelijk in de kluis bij ons visumbureau. En da’s gelijk tip 2.
tip 2:
Jan Hofman van Go to Bali in Ubud (Bali) is een veilig adres om je paspoort en geld voor verlengingen neer te leggen. Ook fijn dat hij Nederlander is, zodat je al je vragen echt duidelijk beantwoord krijgt.
Je kunt op die manier het 60 dagen visum (van te voren opvragen bij Indonesische ambassade Den Haag) in Bali verlengen tot 6 maanden. (De Indonesische ambassade zal dit overigens niet bevestigen.) Het gaat een beetje te ver om verder uit te weiden hierover, maar we krijgen hier wel regelmatig vragen over. Meer info kun je lezen op onze website:
http://footprinttravel.nl/indonesie/praktische-informatie/visum-en-geldzaken/
Heeft iemand ervaring met het vanuit Nederland boeken van bijv. een tour Bromo and Ijen krater? Ik krijg stevige tarieven door. Is het gebruikelijk om ook via internet af te dingen?
Waarom wil je perse in Nederland boeken? Met een extra tussenpersoon blijft er altijd geld aan de strijkstok hangen.
Ik heb afgelopen jaar in Indonesie geboekt, slechts een paar uur voor vertrek. Goede tarieven, en verder afdingen is mogelijk. Bijkomend voordeel is dat je ze de lokale economie steunt.
Ik heb diverse lokale aanbieders benaderd. Het probleem is dat we middenin de viering van het einde van de ramadan. Volgens de aanbieders moeten we snel zijn, anders is er niets meer te boeken… En of dat waar is, is natuurlijk de vraag.
Hallo Inge,
Ik weet niet waar je je accommodatie hebt geboekt, maar misschien is het lonened om het de accommodatie te boeken?
Warme groet,
Marcello
Heb ik ook al geprobeerd. Maar alleen de lodge al voor $ 250,- per nacht is toch rijkelijk veel, zeker als je met 5 personen bent. Ik begin ook een beetje te twijfelen of we Java beter over kunnen slaan en direct naar Bali vanaf Jakarta… Ben toch bang dat we in een behoorlijk toeristische hectiek terecht komen.
Het zou jammer zijn om Java over te slaan op jullie reis.
Vanuit Nederland is wel een chauffeur te regelen die je brengt waar je wilt en je onderweg van alles kan vertellen. Van Java is het een korte boottrip naar Bali. Bali zelf heeft hotels e.d vanaf super goedkoop tot, inderdaad heel duur. Ga naar de site van Agoda, wij hebben de ervaring dat je daar veilig kunt boeken.
Wil je meer info, laat het weten. hw.461@hotmail.com
Het zou zeker jammer zijn om Java over te slaan. Maar weet waar je aan begint. Wijzelf (Tototravel) rijden een week voor en na het einde van de Ramadan niet.
Ook op Bali is het erg druk met Javanen die zich onttrekken aan de Ramadan of juist het suikerfeest daar willen vieren.
Lastig! Heb tijdens onze planning totaal geen rekening gehouden met ramadan. We willen eigenlijk liever niet naar eilanden waar we anti-malaria moeten slikken. Vandaar dat de keus op Java en Bali is gevallen. Maar ik krijg het nu toch wel een beetje benauwd…
Reizen door Java is lastiger dan normaal, maar op zich wel te doen tijdens de Ramadan. Ik heb dit in 2006 gedaan, gewoon met de bus. Geen problemen gehad met het vinden van accommodatie.
De Kawah Ijen is een ander verhaal. De Kawah Ijen is prachtig, ook vanwege de interessante ontmoetingen met zwaveldragers, maar het ligt een beetje afgelegen. Dat wil zeggen: er is niet veel accommodatie, en de accommodatie die er is wordt compleet afgehuurd door de touroperators. Zo kon ik vorig jaar als persoon geen kamer boeken, maar wel via een tourtje. Gewoon een paar uur vantevoren!
Ik zou het aandurven om naar Java te gaan. Je moet alleen flexibel zijn in je route, en lukt het niet om naar Kawah Ijen te gaan, dan ga je gewoon in een keer verder naar Bali. De Bromo is vanuit veel plaatsen te bezoeken, zowel vanuit Malang, Probolinggo, Surabaya en als meerdaagse trip vanuit Yogya.
Neem ook eens contact op met Perama Tour, die hanteren redelijke prijzen: http://www.peramatour.com/80-Special%20Tour-Ijen-Bromo-Tour.html. (Let op de kleine lettertjes: dit is ZONDER accommodatie.)
Hallo Jenny,
Dank voor je reactie. Ik ga gelijk eens kijken bij Peramatour!
Sulawesi is een onderbelicht eiland. Wij zijn daar dit jaar in Zuid-Sulawesi geweest en het is ons uitstekend bevallen. Ongerept op plaatsen als Mamassa, vol cultuur in Torajah land. Een aanrader. Mijn verslag staat bij de reisblog Indonesie 2012
Dank! Ik ga kijken Hebben jullie geen anti-malaria geslikt?