Het is weer een nieuw reisjaar! Ga jij in 2012 naar Indonesië?
Stem hierboven in de peiling en licht eventueel hieronder je antwoord toe!
Het is weer een nieuw reisjaar! Ga jij in 2012 naar Indonesië?
Stem hierboven in de peiling en licht eventueel hieronder je antwoord toe!
Ben me aan het oriënteren om een reis te gaan maken naar Bali en Flores met mijn zoon van 13 jaar. Spannend omdat alles nieuw voor mij is. De periode waarin we willen gaan is van 23 juli t/m 10 augustus.
Ben er al wel over uit dat ik de reis zelf ga plannen en niet met een georganiseerde reis wil gaan.
Alle tips zijn welkom!
Groetjes Marjon
Ja, op 26 april 2012 vertrek ik naar Java, Bali en Lombok. Het is een reis die ik zelf inelkaar gezet heb en die 40 dagen gaat duren.
Er gaat nog een vriendenstel (echtpaar) met me mee. Een droomreis gaat dit worden. Stukken met een auto, trein en boot. Veel zien en genieten.
Yvonne
Kijk bijvoorbeeld naar een bouwsteen reis en die kan je dan verder naar eigen wens uitbreiden. Er zijn verschillende reisorganisatie, waar je dan offerte bij kan indienen. Wel is dan alles geregeld, maar dan zoals jij wilt en met de hotels die jij uitgezocht hebt.
Yvonne
Ja wij gaan in Maart naar Bali.
we hebben er nu al zin in>>>:zon02::vak02:
Wij zijn op flores geweest juni 2011, een aanrader! Denk dat het voor je zoon van 13 jaar erg leuk is! We zijn van Bali naar Maumere gevlogen, vandaar de tocht overland naar Labuan Bajo gedaan met Harry Hago, een gids uit Maumere die nederlands spreekt. Vanuit labuan Bajo zijn we met de peramaboot naar Lombok gevaren, onderweg naar Rinca en de komodo’s gezien.Wat ook heel leuk is, Seraya-island, heel basic, maar fantastisch! Te bereiken vanuit labuan Bajo!
Ja, ik ga ook in 2012 weer naar Indonesië, voor 4 weken. Begin en eindig -zoals altijd- op Bali. Waar ik in de tussentijd naartoe ga weet ik nog niet… Misschien oost Java, of Noord Sulawesi of de Molukken (als het tenminste rustig is daar)… Nog genoeg tijd om te kiezen. Heb alleen een ticket geboekt, de rest regel ik pas als ik daar ben.
Wij gaan met het gezin(ouders, dochter en zoon) naar Indonesië en wel naar Bali en Java.
Voor de kinderen back to their roots. Zij hebben Indonesische grootouders van vaders kant.
Wij willen ongeveer 3 weken gaan en wel van 30/06 tot 24/07.
De kids gaan voor het eerst naar Indonesië. Voor de ouders is het de 2e keer.
Alle tips zijn welkom, omdat wij alleen de vlucht boeken en de rest daar regelen(wel mbv Lonely Planet)
Grtz. Jos
Je kunt binnenlandse vliegtickets kopen bij www.ticketindonesia.info. Met niet-Indonesische creditcards is het niet mogelijk om tickets te kopen bij bijv. Lion Air. Alleen bij Garuda kan je met een Nederlandse creditcard binnenlandse tickets kopen, maar die zijn veel duurder dan van Lion Air. Hotels kun je bekijken en boeken bij www.agoda.nl. Leuke websites om je te orienteren.
Ik ga voor 6 maanden naar Ambarawa September 2012 tot Maart 2013.:wereld:
Heb nog mooie villa te huur op Lombok : zie www.balesolah.com
Wij willen in sept. naar Java, Sulawesi en Bali gaan, hopen dan in Surabaja s’avonds een bezoek te kunnen brengen aan het vroegere woonhuis van mijn man.
Heeft er iemand ervaring over het tijdsbestek s’avonds om wat te ondernemen?
grt Trudy.
Het is vroeg donker (ca. 18.00uur} op Java. Als je details van het huis of de omgeving ook wilt zien, lijkt het me beter om overdag te gaan. Mijn broer heeft vorig jaar ons ouderlijk huis in Dinoyo (surabaya) bezocht. Er zit tegenwoordig een advocatenkantoor in en de mensen waren uiterst vriendelijk om mijn broer en gezelschap het huis/kantoor binnen te laten. Ze mochten zien wat ze wilden, kregen een hapje en een drankje en werd uitleg gegeven over verbouwingen etc.
Ik ga waarschijnlijk in maart (werk) en later nog naar Bali.
Ik heb in Bali een zeer goede en betrouwbare vriend, die je wel kan helpen met tips als je wil.
Jan
Ik heb van mijn vrouw en dochter voor mijn 60e verjaardag een ticket gekregen voor 3 weken Java. Mijn moeder is daar geboren en ik ben er ooit 1x eerder geweest. Vertrek zondag en ben reuze enthousiast!!!
Ga zeker verblijven in Jakarta en Yogyakarta, een bezoek brengen aan het geboortehuis van mijn moeder in Tjimahi (Cimahi). De rest zie ik nog wel.
Indonesië here I come >>>.
Hoi Jan,
Dat is heel aardig, dank je wel. Tot dusver heb ik vlucht bepaald en dat we een week naar Flores gaan. Op Flores is alles geregeld. De eerste paar dagen Bali en de dagen na Flores op Bali ben ik nog aan het kijken voor een goede plaats om te overnachten. Een plaats waarvanuit je ook gemakkelijk trips kunt ondernemen. Hoe zou ik in contact kunnen komen?
Hoi Marjon,
Zelf heb ik veel gehad aan Reiswijzer, Zoover, Tripadvisor enz. en het bezoeken van de orginele sites van onderkomens, daardoor ben ik op Bali in Sanur terechtgekomen bij www.latavernahotel.com.
Leuk zoeken met dit weer.
Isaises
Bali, als je van rust, groen, spiritualiteit en cultuur hou dan is het noorden van bali geweldig. Het zuiden is druk en noorden niet. In het noorden zijn de overnachtingen stukken goedkoper dan het zuiden. Zie www,desabungalows.com
Ruud H
Eindelijk is het zover! De stichting “Tolong Flores!” is een feit! vanaf nu gaan we kinderen op een schooltje op Flores ondersteunen en een kans geven op een betere toekomst. Via donaties en giften ga ik in mei voor 12 dagen naar Flores om de eerste spullen te kopen en er te brengen. En vooral ook om te filmen en foto’s te maken.
Een duikreis geboekt naar noord Sulawesie. Ook nog wat rondreizen aldaar .
Omdat we op een klein eiland zitten , 3 km zal er niet veel te shoppen zijn.
Ook vesnaperingen zoals borrelnootje of kaasblokje etc. zal niet verkrijgbaar zijn.
Wat kan je wel ( verpakt) meenemen naar Indonesie en wat niet?
De juiste invoerbepalingen zijn moeilijk te vinden.
iemand met kennis of info is welkom.