Ga jij in 2011 naar Indonesië?

Een nieuw jaar met nieuwe reisplannen! Ga jij dit jaar naar Indonesië?

Stem hierboven en licht eventueel hieronder je antwoord toe!

ja, wij gaan eind maart voor drie weken naar Bali:chin:. We verblijven 8 dagen in Padang Bai en gaan tussentijds een bezoekje van drie dagen brengen aan Gilli Air. De rest van de tijd ( tot 24 april ) verblijven we in Sanur.
Dit is de eerste keer dat we hier naar toe gaan. Mijn vrouw ziet wel op tegen de lange vliegreis>>>. Zijn er leden die leuke tips hebben om de vlieguren te overbruggen? Ook leuke tips tijdens ons verblijf zijn natuurlijk van harte welkom:cheer:.

In 2010 een rondreis gemaakt Sumatra-Java-Bali + 1 week op voorhand gaan duiken in Lembeh Sulawezi + achteraf 1 week duiken op Bunaken Sulawezi. Persoonlijk vind ik de bestemming van Indonesië sterk overroepen. Wat mij vooral gestoord heeft is het fooiensysteem en dat maakt dat ik Indonesië in de toekomst niet meer zal aandoen. Sumatra is qua natuur mooi maar qua moslimbevolking niet tolerant, Java vond ik eentonig en het fooiengedoe kwam mij de strot uit, Bali is de meest aangename bestemming geweest behalve voor de toeristische bestemmingen rond de luchthaven van Denpasar. :mad:Ik ga het bij de Filipijnen houden waar de bevolking veel aangenamer is!!!

Gili Air is het leukste Gili eilandje als je het mij vraagt. Je kan er geweldig relaxen, maar toch verschillende activiteiten doen. Snorkelen en duiken bijvoorbeeld. Let hier wel op de stroming, die is veel sterker dan in NL.
Padang Bai is ook leuk, vooral vanwege de Blue Lagoon (langs het strand bij Topi Inn de heuvel over) hier kun je ook prima snorkelen. Let wel op het getij; het verschil is heftig en heb al verschillende malen iemand zich lelijk zien bezeren aan koraal.

Padang Bai is overigens niet een dorp waar ik heel lang zou blijven. Is er een speciale reden dat jullie daar 8 dagen willen blijven (wellicht duikbrevet ahelen)? Het is namelijk vooral een havenplaats en na bijvoorbeeld drie dagen heb je het daar wel weer gezien. Niet te vergelijken met bijvoorbeeld Sanur, wat veel meer beachlife kent. Wellicht het overwegen waard om wat minder dagen in Padang Bai door te brengen en meer in Gili Air.

Veel plezier in ieder geval!!!

Beste Mosh,

Gedurende de 5 dagen in Padang Bai verblijven we in Topi Inn . Dus direct aan de Blue lagoon. Basis is een paar dagen lekker luieren:vak02: aan het strand en tussendoor nog wat dingen gaan bekijken. Ditzelfde geldt ook voor Sanur. Vanuit Ari Putri gaan we wel het een en ander ondernemen. Vandaar mijn oproep: wie heeft , buiten de “standaard” bezienswaardigheden op Bali nog leuke ideeen:idea:.

Neem zo’n nekkussentje (wel een stevige anders heb je er weinig aan) mee, tenzij je eerste klas reist natuurlijk…

26 jan. rondreis naar sumatra java en bali + extra week bali om ui tte rusten

Mijn man en ik gaan met 2 van onze dochters een nostalgische reis maken over Java. Foto’s maken van “herinneringen” van ouders/grootouders. Proberen om, de voor onze familie belangrijke, koloniale sporen te vinden in beeld en geluid.
Wij gaan ons storten in zowel het toeristische als het meer onbegaande. De laatste 2 weken gaan we op Bali kennissen opzoeken, muziek maken en ons laten verwennen met massages op het strand.

Ik kan bijna niet wachten tot het zover is maar de voorpret, (reis) boeken lezen, woordjes Bahasa leren, waar je het beste welk gerecht kunt nuttigen (de tape singkong een soort gegiste cassave schijnt in Bandung niet te versmaden te zijn), uitzoeken welke filmcamera voor mij het best is, internet afstruinen naar de beste jazzclubs in Jakarta etc…,is óók al zo leuk.

Voor de twee vegetariers onder ons zal het interessant zijn om, in een vleesminnend land als Indonesie, elke dag een gevarieerde maaltijd
op tafel te krijgen hetgeen in landen als Vietnam en India totaal geen probleem vormde.

Mijn echtgenoot zal het niet kunnen laten om te letten op probleemgebieden die gerelateerd zijn aan oppervlaktewater. In zo’n land zal het moeilijk zijn om je werk helemaal buiten beschouwing te laten. Mijn koffer daarentegen, zal voor de helft gevuld zijn met spulletjes om daar achter te laten.

Wat we alle vier gemeen hebben is dat we er ontzettend veel zin in hebben!

Heb wel weer plannen, hopelijk voor September dit jaar … :cheer: Hoogtepunt wordt onze pleegkids ontmoeten, daar kijk ik nu al naar uit :wub: Verder nog geen echt programma, misschien sumatra in combinatie met java maar het kan even zo goed java worden tempo doeloe …

Op 11 januari stappen wij voor de 10de keer op het vliegtuig richting >>>:vak02:Denpasser om dan ruim 6 weken in Sanur te verblijven van daar uit gaan wij een dag of 5 naar Yogyakarta om van daaruit wat tours te maken o.a. naar de Borobudur en Bandung , de laatste week brengen wij door in Kuta (legian) en gaan dan op 25 februari weer naar Nederland .

MARTINEZS:chin:

1 like

Ja, wij (mijn man en ik) vertrekken 10 januari naar Indonesië, we gaan een 20 daagse groepsrondreis maken op Java en Bali.
Wij kijken er erg naar uit om te vertrekken en zijn dan ook al druk bezig met aftellen!!! >>> :vak01:

In 2009 ben ik voor de eerste keer in Indonesië geweest, met m’n dochter 2 weken naar Sumatra.
In het voorjaar van het afgelopen jaar 3 maanden alleen rondgereisd in Java, Bali, Lombok en Flores en in november nog een keer 2 weken alleen naar Bali. Ook daar weer rondgetrokken. Mijn hart helemaal verloren aan dat land.
Dit jaar ben ik van plan om na de zomer weer 4 weken te gaan.
De basis wordt Bali maar ben me nog aan het beraden naar welk eiland ik daarnaast wil. Wellicht wordt het Sulawesi maar daar ga ik me eerst nog even wat meer in verdiepen…

Ja wij gaan 27Febr voor 24dagen naar Sumatra Java bali
Wij dat zijn mevr A Swinkels en mevr R Gouw
Voor mij (MEVR GOUW) is het de aller eerste keer dat ik zo een grote reis ga maken
Dus erg spannend en het zal toch een hele belevenis zijn
Zaterdag 5 Febr gaan we naar de bijeenkomst in Sliedrecht
Kunnen we al wat indrukken op doen We hebben er zin in

ja ik kom regelmatig in indonesie ik ga 21 april 2 weekjes is kort soms langer omdat ik 2-3 keer per jaar in indonesie ben

Ja, ik ga in juli met mijn gezin een rondreis maken op de kleine Sunda eilanden.
We starten op Bali en gaan daarna vliegen naar Flores. Vandaar komen we terug naar Lombok en Bali.
We hebben er veel zin! 3 jaar geleden hebben we een rondreis Sumatra-Java-Bali gedaan en hebben het helemaal te pakken van Indonesie.:wereld:
Voorlopig is er nog zat te ontdekken toch?
Linda van Beusekom

februari/maart naar Batanta
juli/augustus naar Nabire

Wij gaan de trouwdag bijwonen van ons adoptie kind. We hopen op een fantastische dag.:zon02:

ja met zn vieren, o.a. op zoek naar de roots van onze overleden zoon.
Na 6 jaar zijn we er gewoon aan toe. We kijken er naar uit en gaan in aug die kant op java/bali.
groetjes , Sjoerd

:cheer: Ja, wij gaan naar Indonesie! Onze eerste keer en we verheugen ons er heel erg op!

Hallo

Wij gaan in april voor de eerste maal naar Sumatra. Hebben de vlucht naar Medan al geboekt.
Kan iemand ons verder op weg helpen: we trekken van Medan naar Padang, maar weten niet goed of we op 2 weken wel tijd genoeg hebben om naar Medan weer te keren.
Tips welkom!
Vriendelijke groeten
Anne:dag: