Ga jij in 2011 naar Indonesië?

Hallo, Ik wil je wel een paar tips geven.
Ga in ieder geval!!! naar Bukit Lawang. Een reservaat voor Orang Utans en het is heel leuk om te verblijven in Ecolodge Bukit Lawang (http://ecolodge.yelweb.org/)
Voor ons was het daar het top-moment van onze vakantie in heel Indonesië.
Het Toba-meer is ook prachtig en daar kan ik het Toledo-Inn hotel aanraden. ( Op Samosir eiland)
Bukkitingi is een leuke plaats, waar veel te beleven is.
Sumatra is trouwens volgens ons echt een van de mooiste eilanden van Indonesie. Dus een goed keuze!
Ik wens jullie een fantastische reis en geniet van alles, ook van de vriendelijke mensen.
Linda van Beusekom

2 likes

Dag Linda
Ik zoek het allemaal direct op. Naar de oerang oetans kijk ik echt uit, we hadden ze gemist in Borneo twee jaar geleden. Nog nooit zo weinig dieren gezien als op die reis!
Dank je wel. Het eiland zien we ook zitten, want zwemmen, snorkelen, het mag er bij.
Groetjes
Anne

Jazeker gaan wij weer naar Indonesië! Minimaal 2 x per jaar zijn wij op Lombok te vinden maar moet er wel bij zeggen dat het zowel zakelijk als privé is. Maar dat is geen straf voor ons hoor :wink:

Wij hebben een bedrijf dat in vastgoed doet op voornamelijk Lombok. Grond, villa’s en de bouw van cottages zijn onze voornaamste activiteiten.
Maar ook complete projectontwikkeling in samenwerking met onze partners aldaar behoort tot de mogelijkheden.

Neem gerust eens een kijkje op onze website! Heb je vragen, gewoon bellen of mailen!

Met vriendelijke groet,

Ron Linders

Vorig jaar zijn we met onze huwelijkreis naar Maleisie gweest. Een prachtige ervaring. Ik wilde nog 1 keer naar Azie voordat we aan kindjes beginnen en Indonesië spreekt me heel erg aan. Ik ben een Nederlandse van Marokkaanse afkomt. Oftwel een Moslima. Voor mij is Indonesië ideaal, omdat het voor een groot deel een Islamitisch land is. We hoeven ons dus niet druk te maken om het eten (hallal eten). Gisteren hebben we toch de knoop doorgehakt. We gaan van 18 mei 2011 t/m 12 juni 2011 naar Indonesië. We vliegen van A’dam naar Jakarta en vliegen vanuit Bali terug naar A’dam. Ik moet nog wel alles regelen en een reisschema maken. Ik hoop dat iemand mij daarbij kan helpen. Onze reis moet een Islamitisch tintje hebben. Zo hebben we in Maleisië ook prachtige Moskeeën bezicht, die heel veel indruk op me hebben gemaakt. Heb je die in Indonesië ook? Alle info is welkom…

Groetjes…

Fettiema

Wij gaan hetzelfde doen met het gezin, misschien komen we jullie wel tegen in juli. Eerst Bali, vliegen naar Flores, rondreizen tot Labuan Bajo daar met de boot terug naar Lombok. Hier rondreizen en weer terug naar Bali.

Ja wij willen ook naar indonesie, mijn man en 2 dochters tegen die tijd 5 en bijna 8 jaar.
Wij hebben nog niets geboekt, waarschijnlijk via Bangkok naar medan vliegen en vandaar java en bali.
Wij gaan ongeveer 24 dagen. We hebben nog geen reisschema, dus alle tips zijn welkom.
Wij gaan 27 juli t/m 20 augustus. Dan is het wel ramadan. Hebben jullie ervaring tijdens ramadan reizen door indonesie? Bali zal geen probleem zijn maar maak me meer zorgen over sumatra en java.

Wij hebben een jubileum jaar we gaan 27 maart voor de 10x naar Bali.:chin:

Ja wij gaan voor de derde keer naar Bali. Heerlijk 6 weken in het Mercure hotel in Sanur.
Waarom naar Bali ! Bali is het paradijs op aarde.

Ik heb wel “ja” gestemd maar of het echt gaat lukken?!

Met 2 kinderen op het voortgezet onderwijs rijzen de kosten de pan uit…
Maar we gaan het zeker proberen, hangt het er ook nog een beetje vanaf of de huidige aanbiedingen ook nog geldig zijn tegen de tijd dat we kunnen/willen boeken.
De plannen zijn er in ieder geval, we hopen in juni 3 weken naar Bali te gaan :zon02:

hoi wij willen dit jaar ook naar indonesie voor het eerst is deze bijeenkomst van een reis organisatie of vrije inloop en waar is het dan in sliedrecht
gr dennis duits

Ik ga hoogstwaarschijnlijk wel. Ik zou graag naar Sumatra gaan. Ik ken iemand uit Pematangsiantar, en ik zou daar graag naartoe gaan. En zo lang blijven als kan met visa/werk enz.
Ik wil beginnen in Sri Lanka, dan vliegen naar de dichtsbijzijnde/voordelige stad (Medan of Jakarta). Als ik uitkom in Jakarta, dan in een paar dagen naar Pematangsiantar en wat sightseeing onderweg. En daarna naar Thailand, Laos, en door China (en Mongolië) en de transsiberië express nemen terug naar Europa. Ik heb alleen nog weinig details uitgezocht. Reisschema’s, visa’s etc.
Iemand ideeën waar te beginnen?

Ik ga waarschijnlijk ook naar Sumatra. Word mijn eerste backpackreis. Heb er enorm veel zin in. Eerst een weekje georganiseerd naat Bukit Lawang en Tobameer en vervolgens op eigen gelegenheid doorreizen naar Cudadak Island om uit te rusten.

Nu rest mij nog een vraag: Het is dan ramadan. Zou dit nadelige gevolgen hebben voor het regelen van mijn reis daar? of met eetgelegenheden?
Mijn reistijd zou van 5-27 aug zijn.

Ik hoop dat jullie een antwoord hierop hebben.

groeten,

WIlliam

ben net een goeie week terug…
hmm heimwee ten top !!!

heerlijk 7 weken door indo wezen backpacken

Hallo William,

Het ligt er een beetje aan waar je zit in Sumatra tijdens de ramadan. In Bukit Lawang zijn het hoofdzakelijk moslims, maar de meeste jonge gidsen nemen het niet zo nauw met de voorschriften. Voor toeristen (en zeker bij georganiseerde trips) zijn er altijd wel uitzonderingen zodat je toch gewoon op een ‘christelijke’ tijd je ontbijtje kunt nuttigen. Bij het Toba meer zitten de Batakkers en die zijn hoofdzakelijk christelijk en rooms katholiek. Het is wel zo dat in het openbaar zichtbaar eten, drinken en roken niet echt gewaardeerd wordt tijdens de uren waarop de mensen vasten. Een aantal restaurants zijn dicht overdag. Maar 's avonds valt er weer veel goed te maken :nod:. Het is overdag wat ‘stiller’ op straat dan normaal omdat moslims die vrij zijn het rustig aan doen totdat ze weer 's avonds kunnen eten. In hotels e.d. is het dus geen probleem om tijdens de vastentijd te eten. Op Cubadak is het echt op de toerist afgestemd, dus ook daar hoef je weinig te merken.
Veel plezier met je reis!

wat grappig…
ben ook geadopteerd en net terug uit indonesie…

kom uit honselersdijk!!!

Hallo Anne,

Als jullie slechts twee weken de tijd hebben voor de route Medan-Padang en weer terug dan zou ik je in ieder geval adviseren om vanuit Padang naar Medan terug te vliegen. De afstanden zijn echt groot en de wegen niet altijd even goed en comfortabel. De meeste mensen doen de route Medan-Bukit Lawang (is ongeveer 5 uur rijden over een erg slechte weg), Bukit Lawang naar Samosir in Lake Toba (onderweg genoeg stops en mooie dingen om te zien, oude Batak palies, Sepiso piso waterval), al met al moet je rekenen om een uur of 5 rijden als je rechtstreeks zou gaan en anders een dagje toeren met stops. De rit van Lake Toba naar Bukittinggi is echt lang, het laatste stuk is wel erg mooi. Reken zeker op 12 uur rijden, minimaal! In de omgeving van Bukittinggi is veel te bezichtigen, o.a. een verblijf aan Lake Maninjau is aan te bevelen. Is eigenlijk nog mooier dan het Toba meer. Ik weet niet of Padang nu alweer echt ‘klaar’ is voor toerisme. Het heeft behoorlijk te leiden gehad van de aardbeving dus er is weinig toerisme meer de kant op. Iets verderop is het eilandje Sikuai waar een Italiaan een strand resort heeft gemaakt, dit is volgens mij nog wel in bedrijf. Anders is Bungus Bay nog een optie, als je tenminste ‘moed’ genoeg hebt om aan het strand te slapen na al dat gerommel en de tsunami’s. Veel plezier.

Hallo Roos,
Zolang je niet in het openbaar op straat gaat drinken of eten hoef je je niet zo’n zorgen te maken over de ramadan. Ik neem aan dat jullie met de kinderen met name in hotels/hotelletjes zullen zitten en daar draait het allemaal gewoon door zoals normaal. Het kan iets rustiger zijn overdag en je ziet dat mensen die voedsel verkopen vaak een doek rondom hun etensstalletje hangen om zo al de boel wat ‘af te schermen’. Wij komen regelmatig in Indonesie met onze kinderen. Wees er wel van bewust dat je echt niet teveel hooi op je vork neemt qua reizen en afstanden, die zijn groot en vooral op Java is het verkeer een grote file dus het duurt uren voordat je ergens aankomt. Vliegen is een optie er zijn veel goedkope aanbieders op de markt, maar met inchecken, wachten e.d. zin reisdagen gewoon lange dagen in de hitte. Wat is de reden om naar Medan te willen? Mijn schoonfamilie woont er, maar ik vind het nou echt totaal geen interessante bestemming voor toerisme doeleinden met kinderen. Mocht de reden zijn dat je naar Bukit Lawang wil, wat met de kinderen natuurlijk wel een leuk avontuur is. Reken dan zeker op 5 uur rijden over een slechte weg. Om zowel Bangkok, Sumatra, Java en Bali te bereizen in 24 dagen met twee jonge kinderen lijkt mij wel uitputtend, je bent dan wel erg veel aan het reizen en houdt weinig tijd over om gewoon lekker te genieten en op je gemak dingen te bekijken.

Is niet in een dag te doen, een stop in Padang Sidempuan is aan te bevelen… En dan zit je nog ongeveer 8 uur in de auto. De Trans Sumatra Highway is in ons land een B-weg. Er rijden ook veel trage vrachtwagens en daar zit je zomaar heel lang achter.
Kijk ook eens HIER Anne.

Hoi Jizo,

Bedankt voor je advies! Ik heb mijn reis geboekt…en heb er enorm veel zin in.
Ik ga de eerste week georganiseerd doen en dan vanaf het Toba meer ga ik zelf op doortocht richting Bukittingi en Padang en lekker uitrusten op Cubadak.

Ik ben me bewust van het feit dat ik niet overal open en bloot kan eten en drinken, maar daar kan ik me natuurlijk makkelijk op aan passen.

Binnenkort mijn spullen kopen en langzamerhand mijn vakantiegevoel gaan creeren…:smiley:

Het is inderdaad een lange zit wanneer je naar Indonesië vliegt, maar in nagenoeg alle vliegtuigen kun je films bekijken of naar muziek luisteren. Misschien verzacht dat de zit pijn een beetje. Met sommige vliegmaatschappijen duurt de tocht wat minder lang, zeker met een tussenstop in Dubai en vervolgens Jakarta of DenPasar. Begin januari was ik in Sanur, op de terugvlucht ontmoette ik een aantal Nederlanders die Sanur vonden tegenvallen. Maar zij waren ook 6 weken lang in dezelfde plaats geweest. Om het verblijf nog aangenamer te maken is het daarom verstandig om erop uit te trekken, blijf niet op één plaats plakken want er is zoveel moois te zien. Wat te denken van een bezoekje aan de Gili-eilanden of Lombok? Veel vakantie plezier, ik hoop dat ik in juni er weer 3 weken heen mag van mijn baas:)