Ga jij in 2011 naar Indonesië?

Yes, zondag as vliegen we als het goed is naar KL. :dag:Vandaar uit naar Medan om een stukje Sumatra te zien. Dit eiland hebben we nog niet eerder bezocht.
Daarna naar Java, waar we voor het eerst de Bromo willen zien. Verschillende Indonesie reizen gedaan, maar de Bromo nog niet. Door naar Kalibaru om 6 dagen Oost Java te verkennen.
Tenslotte oversteken naar Bali, eerst in de noord west hoek waar we ook nog niet eerder verbleven. Een paar nachten in Greenfields hotel in Ubud waar we dus ook tijdens Nyepi zullen zijn. Ook dit nog niet eerder meegemaakt. Lijkt me erg leuk. In Greenfield zitten we 6 dagen samen met vrienden, nog een nieuwe ervaring daar we tot nu toe steeds met ons 2en hebben gereisd. Tenslotte aan het strand van Legian. Totaal 4 weken weer naar dit - voor ons zeer boeiende land. Wij voelen ons zo bevoorrecht!:cheer:
Ben en Emie

Wij gaan op 24 juni a.s. naar Bali.
Verblijven in Sanur tot 9 juli. Willen vanuit Bali tussentijds naar Java.

Mijn man is geboren in Pare, gemeente Kediri. wil graag in deze omgeving rond rijden en lopen, is nooit eerder teruggeweest. Is het verstandig om binnenlandse vlucht te nemen vanaf Bali?We willen eea regelen als we op Bali zijn, is volgens reisburo het beste.

Wie heeft ervaring met vluchten van Bali naar Malang?

Ken het gevoel, was er vorig voorjaar 11 weken al backpackend over 4 eilanden… Ben in november al weer 2 weken naar Bali geweest en ga dit jaar de maand september. Als basis weer Bali en daarnaast naar Sulawesi of de Molukken, ga ik nog uitzoeken…

Nu zijn er vele Kediri’s in Indonesie, maar ik neem aan dat je Kediri ten oosten van Blitar bedoeld? Ik ben daar 10 jaar geleden geweest, erg mooi en niet veel westerlingen.

Bij deze mijn reisverslag van die omgeving: http://www.ikreis.net/main.php?cid=20

1 like

Ja, Ik ga dit jaar voor de 14e keer naar Indonesië.:vak01:>>>
Ben er 19 jaar geleden de eerste keer naartoe gegaan en heb me verliefd op dat land.
Vooral op Lombok.
De mensen zijn er geweldig, eten is er heerlijk, natuur is wonderbaarlijk, en ik voel me er meer thuis dan in Nederland.
Je moet wel van een beetje primitiviteit houden en niet in de dure Hotels gaan logeren, want het kan een stuk goedkoper als je in de Guesthouses of Losmen logeert en het is ook nog persoonlijker.
Ik hoop dat ik er ooit een bestaan kan opbouwen, wat mijn grootste wens is. Ik kan het iedereen aanbevelen om in Sengiggi te verblijven en natuurlijk het leuke eiland: Gili Air te bezoeken, waar je in Restaurant: TAMI’S heerlijk kunt eten en gezellig kunt relaxen.:vak02: Dat restaurant ligt rechts ( ongeveer 40 meter ) van het haventje als je met de boot aankomt. De andere 2 Gili’s zijn ook leuk als je van meer action houdt. Maar Gili Air is het relax eiland.
Voor meer informatie kun je me benaderen op mijn e-mail:
[EMAIL=“gmgjsmeets@gmail.com”]gmgjsmeets@gmail.com
Ik hoop dat ik heel veel mensen net zo enthousiast, voor Lombok kan maken, als ikzelf ben geworden.
Groetjes: Gertie

1 like

Wanneer gaan jullie naar Java, eventueel ook naar Bandung, zie mijn bericht in het forum van 15 maart. Groetjes Pieter Kuiper: info@pieterkuiper.eu

wij gaan 24 juni naar Bali en de bedoeling is dat we een uitstapje naar Java Bandung maken daar mijn man op Java Pare gemeente Kediri geboren is. Hij is met 4 jaar naar nederland gekomen met het hele gezin en nog nooit terug geweest.

Heeft pas de laatste jaren het gevoel om een maal terug te gaan, heeft verder geen familie meer daar, wil de omgeving van zijn geboorte plaats bekijken.

We gaan met z’n drietjes naar Bali , de dochter van 9 gaat mee. 25 dagen gaan we, ben al gretig een routeplanning aan het maken. En dan nog aftellen tot deze zomer :vak01:

Over 7 weekjes zitten we al lekker op Bali :cheer::cheer::cheer: