Ga jij in 2012 naar Indonesië?

Wij, mijn vrouw Elvie en ik, gaan eind augustus naar de Filipijnen. Wij hebben plannen om vanuit de Filipijnen een paar weken naar zuid Sulawesi te gaan. Wij zijn ons nu aan het oriënteren t.a.v. de mogelijkheden van de reis er naar toe én hoe wij ons daar op een leuke manier kunnen verplaatsen. Het zal duidelijk zijn dat alle tips betreffende t.a.v. deze plannen met belangstelling tegemoet zullen worden gezien.

We vertrekken a.s. zaterdag :slight_smile:

Hallo allemaal! Volgens mij is het verstandig om van te voren (hier in Nederland) er voor te zorgen dat je wel al je vliegtickets en voor eventuele boottochten de nodige papieren hebt!!! Het is jammer als iets is volgeboekt en die kans loop je!!! Het is zo jammer als je door zoiets een paar dagen moet wachten op je volgende vlucht of boot want het kost je wel je vakantie dagen waar je zo graag het meeste uit wilt halen!!! Doen hoor want het scheelt je een hoop kopzorgen!!! Misschien is het idd een idee zoals al eerder beschreven is om een bouwstenen pakket te nemen want dan ben je wel gegarandeerd van je vluchten en boottochten. Groetjes, Jacquelien.

1 like

hallo Jacq-jean. Ik denk dat het veel uitmaakt in welke periode je gaat. In het hoogseizoen is het misschien zo dat vluchten en boten zijn volgeboekt (hoewel ik me dat bijna niet voor kan stellen, de Indonesiërs zelf kopen nooit iets van tevoren). Alle 4 keren dat ik ben geweest (maart / maart-april-mei / september / november-december ) heb ik alle binnenlandse vluchten en overtochten ter plaatse geregeld, niet op de laatste dag uiteraard maar een paar dagen van tevoren. Alleen als je luxe wilt reizen is het misschien een probleem… Als je daar boekt ben je in ieder geval vaak goedkoper uit is mijn ervaring.

In1980 voor de allereerste keer terug naar ons geboorteland, waren mijn vrouw en ik de daarop volgende keren ieder jaar - uitgezonderd 2007 - weer
“huiswaarts” getogen. Minimaal 7 weken, maximaal 2 maanden. Resultaat na
al die jaren: 2 pleegkinderen in Jakarta en 4 in Bali. Dit jaar per KLM vanwege de “directe” vluchten naar Jakarta en vanuit Bali(4x/week). Voorheen was het Malaysian Air- of Singapore Airlines. Aangezien wij reeds 13X Singapore, 8X Kuala Lumpur en 3X Thailand (Bangkok-Phuket) geweest zijn is het nu KLM geworden, evenals de eerste keer in 1980 ( duur 29 uur / 7 stops onderweg)
Trouwens met het bereiken van ons beider 86 leeftijd in 2012, zullen wij onze individuele reizen - wel vluchten en hotels in Nederland geboekt - langzaam maar zeker moeten afbouwen, wat wij dan helaas noodgedwongen moeten doen. Bij leven en welzijn hopen wij op 17 maart 2012 te kunnen vertrekken.
Rest mij u alle reisluchten een " pleasent flight, happy landing en marvellous
holiday"toe te wensen.
vriendelijk gegroet,
R.E.Thepass (marbothep)

Terima Kasih voor uw verhaal.
Ik heb een cursus Bahasa Indonesie gedaan om mij op een simpele
wijze verstaanbaar te maken bij de vriendelijke bevolking.
Groet Yvonne

Ik ben er al en woon in Jakarta!
Leuk dat iedereen hier zo enthousiast is over Indonesië…

Ja!!!

Als het goed is gaan wij eind September weer naar Bali (want dan is het bij ons hier in Australia school vakantie!) Wij maken er meestal een mini reunie van met famile uit Nederland, Indonesia (Java) en wij viertjes uit OZ.

…en dan hopelijk dit jaar ook nog met kerst! Spannend want we hebben sinds verleden jaar een appartementje in Sanur waar wij helaas zelf veeels te weining in kunnen! :slight_smile: Kerst in tropische sferen zijn wij inmiddels wel gewend, maar lijkt me heerlijk om op Bali te zitten in die tijd.

Groetjes
Syl

De enige tijd van het jaar dat dingen vol raken in Indonesie is rond het eind van de Ramadan. Dat valt dit jaar half augustus.

Spijtig genoeg, niet ! Ik ben al in verleden geweest en…ik ben nog steeds zwaar erop verliefd ! In de logeerkamer heb ik een altaar en alle belangrijke goden, naar oost wijzend, zoals mijn Balinese vriend me geleerd heeft.
Steeds tot je dienst
Sopirla>>>

Beste Sopirla,
Ik ben nu bijna 63 jaar. Ik wil nog zoveel zien en heb al zoveel gezien. Het reizen en de mensen blijven altijd trekken, maar nooit zullen wij alles kunnen verwezenlijken. Geniet nu, voor het te laat is en wees tevreden met wat je nog kunt doen, al wil ik nog meer. Eens houd het op.
Groet Isaises

Hallo Isaises
Groot gelijk ! Daarom probeer ik ieder jaar iets te zien en te leren van mijn reizen. Ik ben goed bewust dat mijn leven niet lang genoeg zal zijn om alles te bezoeken op deze Planeet !
Ik wens je nog veel jaren om nog van reizen te kunnen genieten !
Steeds tot je dienst,
Sopirla>>>

1 like

Wij gaan voor de eerste keer naar Bali en Lombok in augustus 2012, we gaan 25 dagen, waaronder nog een stop over van 5 dagen in Hong Kong.
Al vele uren heb ik op de diverse forums, reisverslagen, lonely planets etc. gelezen, onze reis begint vorm te krijgen!
Ik kan niet wachten, helaas nog 8 maanden wachten…
Gelukkig is de voorpret al enorm leuk!

Weet je, wat het leuke van voorpret is, dat je er langer van geniet, dan de reis opzich. Die vliegt aan je voorbij.
Tegen de tijd dat jullie gaan, zitten mijn 40 dagen er al op. Ik geniet nu al 1,5jaar om alles uit te zoeken en hij staat dan. Helemaal zelf inelkaar gezet.:cheer::cheer:
Groetjes Yvonne

1 like

Hello Angela
Ik weet niet als je genoeg foto’s gezien hebt om een idee (zwak uitgedrukt) te hebben over de paradijs die op je zit te wachten ! Het is goddelijk !
Mijn mening is dat je dit reis nooit gaat vergeten. De boeken kunnen de werkelijkheid niet laten zien, alleen wat beelden gemaakt door iemand anders, volgens zijn indruk.
Ik doe ook wat je doet: 1 jaar op voorhand begin ik informaties te verzamelen, foto’s te bekijken, maar de werkelijkheid overtreft alles en overal ter wereld.
Ja, nog 8 maanden, hou je met iets leuks bezig en voor dat je weet, zijn die 8 maanden voorbij !
Maak je klaar om de paradijs te bezoeken !
Geniet ervan met volle teugen !
Steeds tot je dienst,
Sopirla>>>

1 like

Wij gaan binnenkort: ook dit keer gaan we iets doen voor ons project Namaste,

Waarom project Namaste, is voor ons geen vraag, als wij op vakantie zijn, zien wij dit als onze plicht, om mensen onderweg te helpen. Wij die uit zo’n welvarend land komen, waar alles te krijgen en te koop is. Het is niet allemaal zo vanzelfsprekend allemaal, wij draaien aan de kraan en hebben dan koud of warm water, een kachel, een dak boven ons hoofd, een koelkast vol lekkers…

Een druppel op de gloeiende plaat?? ALLE BEETJES HELPEN

Voor meer informatie: www.projectnamaste.nl

We hopen op jullie steun, en voor ieder een fijne vakantie en vooral genieten,
Bram en Rinnie

Bram en Rinnie: Wat een goed initiatief om vakantie te combineren met een sociale bijdrage aan het land dat jullie bezoeken! Dat zouden meer reizigers moeten doen :slight_smile:

Mooie website ook! Ik wil binnenkort op mijn blog wat schrijven over Nederlanders die iets in Indonesië doen op het gebied van ontwikkelingsprojecten, dus misschien kan ik tegen die tijd contact met jullie opnemen als ik wat te vragen heb? Ik zal dan natuurlijk ook een link naar jullie website op mijn blog plaatsen!

Groeten,
Britt

Een paar jaar geleden heb ik vrijwilligerswerk gedaan in Indonesie. Ik heb Engelse les gegeven. Sindsdien ben ik een aantal keer terug geweest, en het is fantastisch om te zien hoe de kinderen groeien en zich ontwikkelen, en hoe blij ze zijn om je weer te zien.

Wat dat betreft verheug ik me nu al op de zomervakantie, dan is het weer zo ver :cheer:

Je mag altijd contact opnemen, op de website staat wel hoe…groetjes Rinnie

Het is inderdaad verstandig om op drukke vliegroutes (bijv. Jakarta-Bali) tevoren vliegtickets te kopen.Ik heb op internet een adres gevonden waar je met een Nederlandse creditcard of met Ideal de tickets kunt betalen. Kijk maar op: http://ticketindonesia.info/nl/index.php
En de prijzen zijn gelijk aan direct kopen bij de lokale airlines.