Ga jij in 2012 naar Indonesië?

Ik ga 21 maart as. 18 dagem naar Bali, Sanur met mijn dochter en van 6 september tot 30 september naar Sumatra en Bali, ook Sanur met mijn echtgenote.

Een tip. Ga bij Mama Putu eten. Heerlijk eten en een simpel restaurant, daarnaast zit een masagesalon. M.a.w. eerst een lekkere massage en daarna lekker eten.
Geniet van de vakantie en zuig alles in je op.
Groetjes en een mooie reis
Yvonne

1 like

Met een beetje geluk zit ik vanaf december voor 8 weken in Indo, op de gili’s!

Hallo Allemaal,

Wij gaan 14 juni een groepsrondreis maken door Java en Bali,daarna met ons tweetjes nog 4 dagen naar Gili Trawangan en daarna 5 dagen naar Kuta op Lombok.Heb er erg veel zin in. Hoop hele mooie dingen te zien en lekker te eten natuurlijk.En mooi te kunnen snorkelen.

Groetjes Mini.

Bij Air Asia vlucht geboekt Jakarta - Denpasar v.v.gewoon van uit Nederland en betaald met Visa

Sulawesi is een van mijn favoriete eilanden geworden. Maar dat was het niet meteen, moet ik eerlijk bekennen. Het is wel makkelijk om met een bus rechtstreeks naar Rantepao (Tana Toraja gebied) te gaan (men zegt 10 uur, maar het was echt veel langer 12 - 14 uur toen wij gingen). Maar je mist heel veel moois onderweg (prachtige wandeling langs kalksteen rotsen nabij Makassar, s ochtend vroeg met een bootje over het Tempe meer). Ter plekke vond ik het persoonlijk niet gemakkelijk om goede, betrouwbare informatie (en mensen) en leuke excursies te vinden. Er komen een stuk minder toeristen natuurlijk. Het jaar daarop zijn we teruggegaan en met een privé chauffeur en veel voorbereiding (van te voren goede lokale gidsen geregeld) het opnieuw geprobeerd. Dat was een geweldig reis! Nu raad ik iedereen aan die van ‘off the beaten track’ houdt: ga naar Sulawesi! Heel veel plezier!

Ja wij gaan ook weer! Deze zomer gaan we naar Pulau Weh, Flores en Bali. De meeste tijd besteden we op Flores, wat een prachtig eiland. Twee jaar geleden hebben we er veel gedoken, nu gaan we ook het binnenland in. Via Maumere naar Labuan Bajo.
Eerst maar genieten van de voorpret :cheer:

Hé Lynn,

Flores is inderdaad super mooi. In Labuan Bajo wordt het Golo Hilltop hotel gerund door twee Nederlandse dames. Mooi hotel met super uitzicht.

Vriendelijke groet,

Hans Huizinga

Hoi Hans,
We hebben al geboekt bij Golo! Via hun regelen we ook een “overland” tour.

Wanneer ben jij daar geweest? Nog tips?

Groeten!

Hallo Lynne,
Wij zijn daar geweest in 2005 en hebben de tour ook laten regelen door “de dames” van Golo Hilltop. Niets dan lof. Doe ze ook vooral de groeten. Wat indruk heeft gemaakt : Een dag op het water en slapen bij de paters in Riung super, de paarderaces van jonge mennekes op kleine paardjes in de buurt van Bajawa , baden in heet/warm water bij bronnen ergens tussen Riung en Bajawa en de zonsopgang bij Kelimutu. Mocht je nog eens naar Lombok willen. Wij hebben daar een huis zie : www.balesolah.com
Vriendelijke groet,
Hans Huizinga

Ik was in 2007 op Flores, heb je mijn verslag al gezien? IkReis - Rondreis Flores en Komodo: de hoogtepunten in 1-2 weken

Ik zal ze de groeten doen Hans, en wat een prachtig huis hebben jullie op Lombok! Daar zijn we nog niet geweest, gaat vast nog wel gebeuren.

Jenny ik heb je verslag en foto’s bekeken. Mooi! Wij gaan duiken bij Labuan Bajo, hebben we twee jaar geleden ook gedaan en we gaan graag op herhaling :smile: De onderwaterwereld is daar erg mooi. We zijn ook op Komodo en Rinca geweest.

Ik kom alweer helemaal in vakantiestemming :cheer:

Aanvulling: Jenny ik zie dat je ook op Pulau Weh bent geweest. Daar begint deze zomer onze vakantie!

Ik ga komende zomer naar het eiland Komodo, maar waarschijnlijk ga ik daar dit jaar niet duiken. Wellicht een volgende keer weer…

Ik wil in ieder geval weer duiken bij Secret Bay Of Puri Jati op Bali. Of misschien bij Seraya.

Dit jaar voor de 2de keer weer naar Bali! Wanneer precies weet ik nog niet of april/mei en dan voor 2 maanden wss of einde van het jaar!

Wij vertrekken op 8 maart met NRV om een rondreis op Java te doen met +/- 14 personen, en nadien een strandvakantie op Bali in Sanur, indien één van de medereizigers dit moest lezen gelieve contact op te nemen per mail : ronny.joos@gmail.com

Ik ben Belg en kan wel met mijn mastercard bij Lion Air kopen

Wij gaan dit jaar in oktober naar Indonesië. Graag zouden we de Wakobi-eilanden aandoen, maar die zijn blijkbaar moeilijk te bereiken. We hadden gedacht om vanuit Parijs (wij wonen in Frankrijk) naar Kuala Lumpur te vliegen en daarvanuit aparte vluchten (op Macassar en nadien Babbau te boeken. Heeft iemand hier al ervaring mee gehad, zo ja wil je ze met me delen? Misschien is er een betere manier van reizen dan via KUL Alle voorstellen zijn welkom.

Wie heeft de treinreis Bandung - Kroya gedaan en hoe was je ervaring?
Ik ga eind april voor 40 dagen naar Indonesie en wil per trein dit stuk afleggen en overnachten in Purwokerto.
Groet Yvonne:cheer:

Wij Anita & Ronny vertrekken nu donderdag naar Jakarta voor een rondreis van 10 dagen per bus en trein op Java en gaan nadien naar Bali -Sanur voor een strandvakantie en sightseeing, alle tips welkom,
Reisinfo & foto’s van April,

Anita & Ronny

Wij, Andrea en Ik, gaan deze zomer 3 weken reizen vanaf midden Java, over Bali naar Lombok. Overal zijn we 1 week. Per auto, boot en fiets gaan we lekker van onderkomen naar onderkomen, lekker basic. We hebben er nu al ontzettend veel zin in. Bedankt voor alle tips!
gr. Pierre