Beste wereldreizigers,
Ik hoop dat uw leven en welzijn “puik” inorde is. Het schiet al aardig op
en daarom wens ik u een hele mooie en gezonde reis toe.
Zorg goed voor elkaar en geniet ervan.
Isaises
Deze zomer voor het eerst naar Indonesië samen met mijn vriend. Onze vier weken zijn nog niet ingedeeld, maar ik wil wel goed voorbereid het vliegtuig in stappen…
Wat zijn de absolute hotspots van Indonesië volgens jullie?
Thanks!
Als je voor het eerst naar Indonesië gaat zou ik in ieder geval Java en Bali doen. Highlights op Java, fietstocht op Bali door de rijstvelden rondom Ubud. Als je wilt benieten van de onderwaterwereld is Bunaken prachtig, maar ook Flores vind ik zeer de moeite waard. Daar gaan wij deze zomer voor de tweede keer naar toe.
Veel plezier met de voorbereidingen!
Hoi,
Wij gaan van 28 juni tot en met 5 augustus naar Indonesië. Kijken er alvast naar uit en zijn alles rustig aan het plannen. Hier gebruiken we de informatie van tientallen sites en voor de hotels kijken we steeds op agoda.Com.
Onze eerste week bestaat uit:
27/6 vertrek met lufthansa vanuit brussel naar Singapore, voor 1156 euro voor 2 personen all-in.
28/6 aankomst singapore 15u
Vlucht Singapore naar Kuala Lumpur 19u,aankomst 20u, overnachting in Tunes hotel aan de luchthaven, 40 euro voor 2 personen voor één nacht. scheelt ons een dure overnachting in Singapore.Vlucht was 70 euro,vlucht zelf was 0 euro,maar tax van Singapore lag er hoog. We vliegen met air asia, reeds goede ervaring mee.
29/6 Vertrek Kuala lumpur naar Medan, Vliegen voor 60 euro met twee personen om 13u,komen aan om 15u en zijn dan eindelijk in indonesië. Ik heb alle opties vergeleken en dit bleek de goedkoopste manier om te vliegen van Singapore naar Medan ( sumatra). Bovendien was er geen vlucht die vloog van van Singapore naar Medan nog zo laat op de avond.
- Die avond slapen we in een fijn hotel, 4 sterren voor 35 euro voor 2 personen. De ochtend nadien vertrekken we naar Bukit Lawang.
30/6 vroeg in de ochtend met het openbaar vervoer naar Bukit Lawang, hier twee nachten verblijven en de oerang oetangs bekijken en bezoeken. We overnachten hier in een lokaal hotel. Hierdoor slapen we voor 15 euro per nacht voor 2 personen in een erg fijne en unieke plaats.
1/7 verblijf en dag Bukit Lawang.
2/7 Vertrek van Bukit Lawang naar Tangkahan olifanten resort. Hier verblijven we ook 2 nachten.
3/7 verblijf Tangkahan.
4/7 vertrek Tangkahan naar Medan openbaar vervoer. ( 2 euro de rit)
overnachting in Medan.
5/7 vroege vlucht van Medan naar ??? wss Jakarta en dan heel Java bezoeken… ?
Eindigen onze vakantie met 5 dagen Kuala Lumpur.
Iemand nog wat toffe voorstellen ?
Groetjes,
Jonathan & Christine
Van waaruit gaan jullie naar Flores ? Is het een boottocht of vliegtuig ? Het zou ons ook interesseren voor de maand oktober. Wij doen eerst Wakatobi aan, en zouden eventueel nadien naar Flores willen.
Je kan zowel per boot als per vliegtuig naar Flores. Er gaan meerdere vluchten per dag naar Labuan Bajo en Maumere, en minder frequent ook naar andere steden.
Qua boot kun je per ferry vanuit Sumbawa, en een paar keer per maand is er een boot van Pelni die er stopt.
Veel mensen kiezen voor een trip vanuit Lombok naar Labuan Bajo waarbij je verschillende stops maakt voor de kust van Sumba, en je op Rinca of Komodo de veranen ziet.
Mijn vrouw en ik willen eind dit jaar naar Indonesie, heb het idee dat ik voor een grote snoepkraam sta en kan moeilijk kiezen, het liefst zou ik er een paar jaar rondtrekken om al mijn wensen te vervullen.
Vooralsnog gaat mijn voorkeur uit naar Sulawesi en de Molukken
Helemaal gelijk ! Zoooooooooooooo moeilijk om te kiezen :(, LUXEPROBLEEM noemen ze dat !
Hallo Jonathan065, ik begrijp je reactie, het is een grote rijkdom om in dit prachtige land rond te kunnen reizen.
Jullie veel plezier toegewenst in juli-aug
10 tot 31 aug.v oor het eerst naar Indonesie waar mijn halve roots ligt. Mijn ouders wonen sinds januari van dit jaar op Java in Yogyakarta. De reis zoals die nu gepland staat start vanaf jakarta met een binnenlandse vlucht naar yogyakarta. Paar dagen verblijf bij mijn ouders huis en dan samen Yogya eo verkennen.Daarna met de trein naar Bandung waar mijn moeder is geboren. Paar dagen verblijf waar ik for sure een yoga les wil volgen met de lokale bevolking.Dan vliegen we door naar Sumatra waar we goede vrienden van mijn ouders opzoeken en een tour gaan doen van 5 dagen. Vanaf Pedang vliegen we terug naar Jakarta waar dan helaas de reis weer word vervolgd naar Nederland.Ik kijk er naar uit!
Ga weer :cheer: na onze rondreis in Januari van dit jaar, vandaag ticket geboekt naar Jakarta met Cathay Pacific vertrek 02-09-2012 terug 17-09-2012 voor 696 euro. Van Jakarta reis ik meteen door naar Pangandaran.
:dag: Anita
Ja, ook ik ga!! :zon02:
20 mei vertek ik met mijn vriend naar Java en naar Bali in 30 dagen (althans, dat is de planning!)
Ik hoop een hoop tips te kunnen vinden op dit reisforum, maar ik kijk al een paar maanden mee, dus dat zal wel goedkomen!
Wij gaan niet georganiseerd trouwens. Lekker op de bonnefooi.
Over 4 weken (25 april) vertrek ik voor 6 weken naar Indonesie!!
Ik start op Sumatra om na een paar dagen richting Java te vertrekken. Hier wil ik 3 a 3,5 week rondreizen, veelal met de trein. Laatste periode verblijf ik op Bali en ik hoop nog steeds een paar dagen naar Timor te kunnen. Ik zou zo graag Atapupu, de geboorteplaats van mijn opa bezoeken.
Ik heb alleen mijn tickets geboekt en ik heb een visum voor 60 dagen. Ben me nu aan het orienteren op een leuk guesthouse waar ik de eerste 2 a 3 dagen kan blijven. Even bijkomen en acclimatiseren voordat mijn reis echt begint! De rest regel ik allemaal daar.
Vind het superspannend, maar het aftellen is toch nu echt wel een beetje begonnen (heb een maand of 10 geleden mijn tickets al geboekt
)
Gdm, (afgekort Goedenmorgen )
Net uw bericht gelezen Miss Cage. Wij, mijn vrouw en ik, gaan in de maand September naar Java en Bali. Wij hebben bij Emerate Airlines geboekt en vliegen via Dubai naar Jakarta. Vandaar over de noordkant van Java naar Bali en na een paar dagen via de Zuidkant van Java weer terug naar Jakarta en dan weer naar huis.Ik ben daarom zo benieuwd naar uw bevindingen. Gaat u een dagboek of zo bijhouden ? Via dit forum ? Wij willen die graag volgen, want wij gaan ook op de bonnefooi de reis maken. Nog 5 maanden te gaan voor wij vertrekken. Alvast dank en een goede reis gewenst. Ik ga de geboorte plaatsen van mijn ouders opzoeken op Java en naar Soerabaya waar ik geboren ben. Slamat Jalan !
Op 6 mei a.s. ga ik namens de stichting “Tolong Flores” naar “ons” schooltje op Flores, in de buurt van Labuhan Bajo. Kijk ook eens op onze website www.tolongflores.com
Wij zijn er reeds geweest, 10 dagen rondreis Java, zeer vermoeiend toch
onvergetelijke zaken gezien, oa Bromo, Borobudur en Prambanan tempels, zaken die je toch éénmaal in je leven moet beleven,
Verder 10 dagen strandvakantie in Sanur,Ogoh Ogoh alsmede dag v.d stilte meegemaakt, aanrader is ook lokale kookcursus bij Balinese familie waar één van de dochters nederlands praat, mag je zelf mee koken op houtvuurtje, krijg je een lekkere lunch ,en maak je ook het ganse koffie bereidingsproces mee, van ruwe boon tot gemalen koffie waar je nog een zakje van mee krijgt,
info@goudengidsbali.nl, indonesisch nederlandse mensen,
Beste Geobilly,
Op Java wil ik meer van west naar oost reizen. Om van oost-Java met de boot naar Bali te kunnen.
Ik heb een blog aangemaakt op waarbenjij.nu: http://indoleonie.waarbenjij.nu/
Ik zal proberen om hier het e.e.a. bij te houden van en over mijn reis.
Groetjes Leonie
Ik ga in augustus weer naar Indonesie. Ik denk dat ik me dit keer focus op Sumbawa. Reisverslag zal verschijnen bij mijn andere verslagen uit Indonesie: IkReis - Route Indonesië: de leukste voorbeeldroutes (verder dan Java en Bali)
Ja. Wij gaan in juni naar Sumatra/Bali/LomboK en 1 van de Gili eilanden. Vol programma in 3 weken. Dus nu lekker aan het neuzen voor bezienswaardigheden en overnachtingen. Wij gaan ook zelf en niet georganiseerd. Dus als iemand nog tips o.i.d. heeft horen wij het graag. Het is voor ons de eerste keer.
Zie link in de post hierboven. Ik ben vorig jaar 3 weken in Sumatra geweest, en Bali en Lombok heb ik ook verschillende keren bezocht.