Ga jij in 2012 naar Indonesië?

Beste Paulien
Wij gaan dit najaar een zelfde soort reis maken als jij vorig jaar.
Heb je in nederland al tickets geboekt om naar maumere te vliegen of heb je dat op Bali gadaan.
En hoe ben je in contact gekomen met Harry Hago, de recencies zien er super uit. Mag ik ook nog zo brutaal zijn on te vragen wat een weekje Flores via hem ongeveer kost, al is het maar en indicatie. Alvast bedankt

Hoi Petra,

Ik (Marjon) ga 23 juli samen met mijn zoon van 13 naar Indonesië. Wij gaan een paar dagen naar Bali en dan door naar Flores. Ik heb alles geregeld via Dari-Java reizen. Je kunt de eigenaar Robert een mailtje sturen met je wensen en dan krijg je een vrijblijvende prijsopgaaf. De website is www.dari-java.nl. Wij gaan van Labuan Bajo naar Maumere met een chauffeur/gids via hem geregeld, tevens ook de vluchten van en naar Flores zijn door Robert geregeld. Ik heb geen idee van de kosten omdat wij ook Bali gaan bezoeken en allerlei excusies er bij hebben. Vrienden van mij (indonesische mensen) en hun familie boeken altijd via Dari Java vandaar dat ik weet dat het betrouwbaar en betaalbaar is. Veel succes en in elk geval een fijne en mooie reis.

1 like

Ben het met Paulien volledig eens. Sulawesi is niet echt makkelijk om
te bereizen, maar het loont de moeite vooral als je een paar weken de
tijd hebt. Volgt een voorbeeld van een reis van Z. naar N.
Vanuit Ujung Pandung (Makassar) via het Tempe-meer en Sangha naar
Rantepao…daar een paar dagen rondkijken…via Polope en het Poso-meer
naar Poso (snel weg daar!) en vanuit Ampana oversteken naar de Togian Islands. Daar duiken en
Robinson Crusoe spelen en door met de boot naar Gorontalo (zwemvest
meenemen?)
door naar Manado en misschien duiken in Bunaken.

Vanuit de Filippijnen misschien beter te vliegen op Manado met Silk Air en
dan afzakken naar het Zuiden.

Wees voorbereid op slechte wegen, boten en bussen. Plus dat je veel tijd kwijt bent. Dus beter privebusje met chauffeur?

Selamat jalan

Wij zijn ook van plan door Java te reizen met een kind van 10 jaar.
Wie heeft nog tips voor ons i.v.m. het huren van een auto met of zonder chaffeur. Wat de trein kost van Bandung naar Yogjakarta (duurste klas) en eventuele extra tips zijn altijd welkom i.v.m. het vervoer door java.
beginnen in Jakarta dan naar Bandung, Jogjakarta, Malang, Surabaya en dan vliegen naar Bali.

In het Java reiscafe vind je antwoord op al deze vragen.

Mijn reisverslag van Java: http://www.ikreis.net/main.php?cid=19
Mijn reisverslag van Bali: http://www.ikreis.net/main.php?cid=191 (zie ook de links naar recentere verslagen).

Ik ga mijn jeugddroom verwezenlijken; vrijwilligerswerk doen in een kindertehuis/school voor kansarme kinderen in Bedulu dicht bij Ubud Bali. 3 maanden !

Geweldig! 86 en dan langzaam afbouwen! Proficiat!

Beste Petra,
Wij hadden in Nedeland al een ticket geboekt van Denpasar naar Maumere via www.ticketindonesia.info

Ik had al wat gemaild met harrie hago, maar dat was wat onduidelijk wb prijzen etc. Hij spreekt vrij goed nederlands maar het schrijven was wat lastig. Wij bedachten toen maar gewoon te gaan en ter plekke een gids te regelen. Op het vliegveld in Maumere echter troffen wij hem alsnog . We hebben toen besloten met hem in zee te gaan. Op zondag haalde hij ons op uit het hotel in Maumere, en op donderdagmiddag kwamen we aan in Labuan Bajo, dus 5 dagen. Hij weet heel veel, en het is een aanrader met hem in zee te gaan. Kosten ca 560 euro, inc gids (Harrie) en chauffeur, en 4 overnachtingen. Als extraatje haalde hij ons zatermiddag al op om rondom Maumere wat te touren, was erg leuk. Misschien wat aan de prijs, maar bv een gids op Borneo kost ook zo’n 80 euro per dag, excl overnachtingen.

Je kan hem gewoon mailen via travelflores.com

groet
Paulien

Wij gaan in September voor 24 dagen naar Bali>>>
Hotel Bali Tropic:vak02:

Groeten van Thomas & Daniëlle

Ik ga elk jaar 1 of 2 keer naar Indonesie deze keer ga ik in oktober een paar weken naar Jakarta om daar rond te kijken voor een huis. Volgend jaar gaat mijn man met pensioen dan willen we 2 maal 3 of 4 maanden in Jakarta verblijven. Vanuit Jakarta willen we korte reizen maken naar de andere eilanden en de andere Aziatische landen.
In plaats dat we het rustig aan gaan doen na 40 jaar werken gaan we het nog druk krijgen en nu maar hopen dat onze benen het nog lang zullen volhouden…

Ja, heerlijk! Nog 1 1/2 week en dan vliegen we naar Bali. :slight_smile: We starten in Sanur, dan via Ubud, Mambal, Candi Dasa, Lovina, Blayu en Seminyak het eiland rond. Kan niet wachten :wink:

Ik zou graag willen, alleen mag ik niet allleen vliegen. (zie forum)
Heb bericht van de KLM gehad en die sturen mij een doktersverklaring.
Die moet de dokter dan invullen, en die moet ik weer terug sturen.
En dan beslist de KLM of ik alleen mag vliegen.

Mijn plan is om Jan 2013 vrijwilligerswerk te gaan doen op Bali.
Ik ben vrouw van 56 jaar, heb ervaring met het werken met kinderen en volg 3e jaars Kunstacademie. Wie weet er leuke projecten zonder (hoge fee) te moeten betalen ???
groet Marion

Hoi Marion,

Zou Senang Hati iets voor je zijn? In de regio Ubud. Een geweldig positief project, waarbij mensen met een fysieke uitdaging (rolstoel, prothese) samen wonen en werken om zo zelfstandig te kunnen leven. Ze maken veel hand gemaakte dingen en kunst, zoals sieraden, schilderijen, handsnijwerk. Ze hebben een winkel bij hun woongroep en in het centrum van Ubud. Naast traditionele kunstnijverheid, helpt het hen enorm als iemand hen helpt originele dingen te maken, die toeristen aanspreken. Op deze manier weten ze in hun onderhoud te voorzien. Ze besturen het ook zelf en zijn heel gemotiveerd om nieuwe dingen uit te proberen en te ondernemen.
http://www.senanghati.org/

Ik heb gereageerd naar het gehandicaptenproject. Mijn mail was in het Engels wat m.i wel wat problemen gaf ?? Misschien ben jij bereid kun jij wat antwoorden op mijn vragen geven ??
Is het mogelijk om 2 weken als volunteer te werken ??
Zijn er kosten aan verbonden ??
Ik hoor het heel graag van je.
P.S Is het handiger om in een andere taal te corresponderen ??
Groetjes Marion

Wij gaan naar Bali en naar Rote, 1 van de kleine Sunda-eilanden, daar gaan we weer veel goeds doen voor ons project.

Zie: www.projectnamaste.nl

En wij zijn altijd op zoek naar sponsors groot of klein, want ons motto is
alle beetjes helpen, en heel belangrijk er blijft bij ons niks aan de strijkstok
hangen.

Kunnen wij op jullie hulp rekenen, Rinnie en Bram

Sorry ,maar ik ben niet op zoek naar een project om te sponseren ,maar naar vrijwilligerswerk waar mijn inzet nodig is.

Ik ga de laatste jaren iedere winter een week of drie naar Azië. Ik ben al een keer of zes in Indonesië geweest. De eerste keer was zo’n 20 jaar geleden de laatste keer in 2009. Of ik in 2012/2013 naar Indonesië ga dat weet ik nog steeds niet. Aan de ene kant vind ik het een fantastisch mooi land, maar er zijn twee dingen die me tegenhouden. Het eerste is dat er veel gebieden een malaria risico is. Sinds een aantal jaren heb ik besloten om geen malariapillen meer te nemen, dus kies ik alleen bestemming met geen of laag risico voor malaria. Het tweede wat me tegenhoudt is de enorme corruptie in het land die diep doorgedrongen is in de genen van de hele bevolking. Voor alles en iedereen moet betaald worden: even stoppen met de auto en er is wel iemand die weer geld wil, want hij past op. Wil je iets voor elkaar krijgen: eerst iemand geld toestoppen. Volgens de medewerker aan de balie heeft je koffer overgewicht tenzij je even betaalt en noem het maar op. Fooien voor terechte dienstverlening: prima. Maar in Indonesië is het op het vervelende af. Op dat punt steekt het land negatief af bij andere landen in Azië. Maleisië en Thailand vind ik veel positiever scoren. Jammer want Indonesië heeft een prachtige natuur en en een verscheidenheid aan culturen.