Reis/vlieg-genoot Bali/Indonesië Juni 2010!

Hoi hoi!

Ik ben Kirsten, 19 jaar oud en ik zoek iemand die begin Juni naar Bali of Java gaat!
Voor mij wordt het dan de 3e keer maar dit jaar helaas nog zonder reisgenoot… Het idee is dat ik daar dan een maand vrijwilligerswerk ga doen…

Iemand die toevallig ook rond die tijd die kant op vliegt? >>> En een reis/vlieggenootje zoekt? Ben geen giga feestbeest maar wel gek op de barretjes met live muziek en de cultuur van een land :slight_smile:

Ben benieuwd!

Heej!
Ik ben Denise en zelf had ik ook het idee om naar Indonesie te gaan in Mei/Juni, maar heb ook nog niemand gevonden die hetzelfde
idee had om te doen en ben dus ook op zoek naar een vleig/reisgenoot.
Ik zou er ook graag vrijwillegerswerk willen doen en evt. rondtrekken.
Zou jij mij nog wat meer over het land kunnen vertellen aangezien je er al 2 x bent geweest?

Heej Denise!

Ik ga er dit jaar ook vrijwilligerswerk doen, in het Noorden (iets minder toeristische) gebied:)
Het zuiden van Bali is vrij toeristisch…
Maar was je al op zoek naar vrijwilligerswerk of had je al wat gevonden ofzo?
Misschien anders een idee is via msn ideen uit te wisselen:)
stuur in een prive bericht wel even mn msn…

hee!

Ik ben Janneke, 18 jaar en heb ook het plan om rond mei/juni een aantal weken naar Indonesie te gaan, vrijwilligerswerk voor een paar weekjes en verder nog een tijdje rondreizen. Ik dacht er eerst over na om in mijn eentje te gaan, maar zou het toch wel wat leuker/veiliger vinden om met een reisgenootje/reisgenootjes te gaan! Ik had een weeshuisproject gevonden in Zuid-Sulawesi wat me erg leuk leek… Ook zou ik graag naar de Molukken willen gaan, omdat het me een heel mooi en interessant gebied lijkt en omdat dit nog helemaal niet zo toeristisch is…

Ik ben al best vaak in Indonesie geweest (heb 5 jaar in de buurt daar gewoond) alleen was dat nog met mijn ouders, en ik zou nu graag nieuwe plekken willen ontdekken!

heej!
Waar kan je informatie vinden over het weeshuisproject in Zuid-Sulawesi?
Heb je ook enig idee hoeveel je ongeveer kwijt bent aan eten/overnachtingen? En een ticket is toch vanuit Nederland rond de 600 euro hea?.. Is dat ook retour?.. Kon ik niet van de site afleiden, was een beetje vaag beschreven, vandaar dat ik jou dat vraag, aangezien je er al bent geweest;) Mij lijkt het ook wel wat om bv. een paar dagen in de week nog betaald werk te doen, bv in een restaurantje of hotelletje, maar dat is mss moeilijk om te vinden…
Groetjes,

Heej!

Betaald werk in Indonesie vinden is praktisch onmogelijk.
Een werk visum kost namelijk er veel en dat geven werkgevers er niet zo snel aan uit. En zelf dat visum betalen is ook geen leuk grapje want met het loon dat je daar zou verdienen, verdien je dat visum niet terug.
Heb er ook even naar gekeken maar ik hou het bij vrijwilligerswerk en zelfs dat was bij een restaurant of hotel niet mogelijk omdat ze dat met t visum niet rond zouden krijgen…
Prijs van het ticket is een beetje afhankelijk van wanneer je gaat en voor hoelang…, voor 600 euro is t mij nog niet gelukt (maar dat was naar Bali…)

Succes!, Kirs

Hoi Kirsten en de rest,

Ik ga half juni naar Bali. Vanuit Bali ga ik naar Java en Sumatra vanwaar ik de overstap naar Maleisie maak. In totaal wil ik ong twee maanden gaan reizen. Voor Bali en Java heb ik ongeveer een maand uitgetrokken evenals voor Sumatra en Maleisie. In Sumatra komt m’n neef me opzoeken en gaan we samen een maandje reizen. Voor de eerste maand zoek ik ook nog een reisgenootje. Vind het gezelliger om niet in m’n eentje te reizen :wink: en het is natuurlijk ook gewoon veiliger om met een reisgenootje te reizen. Mocht iemand het leuk vinden en zin & interesse hebben om een deel gezamelijk te reizen of de gehele reis (2 maanden) dan hoor ik het graag :smiley:

Liefs Nicole

Heej Nicole!

Klinkt goed:D Wanneer was je van plan te vliegen? Ik zoals het er nu uit ziet tussen 5 en 8 juni. Mijn vrijwilligerswerk daar is nu helemaal rond…maar zeker voor het reizen enzo lijkt het me echt super gezellig om met iemand te reizen…:slight_smile: Had je al ideeen over wat je wil zien enzo?

Groetjes, Kirsten

Hay Kirsten,

Ik heb vant weekend geboekt en ik ga 10 juni 's avonds vliegen. Rechtstreekse vlucht met een tussenstop op Kuala Lumpur. Weet nog niet precies wat ik allemaal wil zien. Heb nog even de tijd om me daar verder op te gaan orienteren :wink: Wel wil ik in ieder geval gaan surfen!

Van wanneer tot wanneer ga je vrijwilligers werk doen? En wil je daarnaast of daarna nog verder gaan reizen?

Liefs Nicole

Inprincipe vanaf het moment dat ik op Bali ben dus begin juni tot begin juli…
dan vlieg ik denk ik terug naar Kuala Lumpur waar ik mn moeder van het vliegveld haal…met haar reis ik dan van Kuala Lumpur naar Singapore per trein (zoals het er nu ongeveer uit ziet…) dan vliegen we 2 weken later naar Bali waar dan ook mijn vader en zusje naar toe komen en dan kan ik ze daar het eiland een beetje laten zien en gaan we ook nog naar de Gili eilanden enzo…:slight_smile:

maar jou trip ziet er ook super gaaf uit!

Hai,

Ik ga met Bloemm (kirsten vliegen) rond 4 juni. Ik ben 21 jaar oud.

En heb je al vrijwillgerswerk kunnen vinden? Het is mij niet gelukt. Ik ga nu een week surfcamp volgen en daarna rondreizen. Misschien kunnen we samen een keer ergens heen?

Groetjes

Hai,

Ik ga met Bloemm (kirsten vliegen) rond 4 juni. Ik ben 21 jaar oud.

En heb je al vrijwillgerswerk kunnen vinden? Het is mij niet gelukt. Ik ga nu een week surfcamp volgen en daarna rondreizen. Misschien kunnen we samen een keer ergens heen?

Groetjes

Hallo allemaal,

Ik jongen 27 ga in juni een maandje naar Indonesië, zelf ben ik er al in januari geweest en had het zo heerlijk dat ik er snel weer heen moest gaan. Nou 15 tm 14 juli ga ik weer een genieten. Dit keer ben ik niet van plan om lang te blijven in Bali. Alleen de eerste paar dagen en de laaste dagen. Ik zou graag richting Sumatra reizen maar weet nog niet als dit haalbaar is. Heb nog geen plannen en ik zie het wel als ik daar ben!! ( heerlijk geen verplichtingen). Zou graag een deel van mijn reis met wat andere Nederlanders willen delen. Verder heb ik nog heel veel info over Bali ( hotels, taxi tarieven enz).
Zou het ook leuk vinden om mijn verjaardag niet alleen te vieren :stuck_out_tongue:
Heb j evt intresten zoek me op Facebook onder de naam Melvin vdlvs.

Groetjes
X