Wat kan je mateloos irriteren tijdens je vakantie in Thailand?

nou op de eerste plaats de toeristen.
tonen totaal geen respect voor de cultuur.
gaan in badkleding over straat of tesco in.
ik erger me daar dood aan.
ze doen alles wat ze in hun eigen land niet mogen.
denken dat ze hier god zelf zijn.

ook de farang die hier wonen.
erger ik me vaak aan.
vooral hoe ze de thaise vrouwen behandelen.
somige behandelen ze gewoon als oud vuil.
ik walg daar soms van eerlijk gezegd.
als je een vrouw hier neemt.
maakt niet uit van de 7 eleven of een barfly
behandel haar dan met respect.
nou dat is hier iets dat vele farang dus niet kennen.

ook de thai erger ik me soms nog wel eens aan.
maar dat acepteer je als je hier woont.
of niet dan moet je hier echt niet gaan wonen.
hier is het go whit the flow
hun ergeren zich ook vaak aan de farang hoor geloof dat maar.
en de thai lacht niet altijd hoor.
ze laten hun tanden zien.
inplaats van kwaad te worden net al wij.
ook een manier om je ongenoegen te uiten.

verder als je aan het leven hier gewent bent.
toon respect dan krijg je dat ook terug.
maar vele vergeten vaak dat ze hier te gast zijn.
of je nu op vakantie komt of hier leeft.
je zult altijd een gast blijven

ik irriteer me daar maar aan 2 dingen:
1.dat mijn geld steeds op raakt
2.dat de dag dat ik weer naar huis moet steeds dichterbij komt

haha…kom op…als je in thailand bent ga je je toch niet irriteren?dat is echt zonde van je energie en tijd
Jeroen

:chin:kan ik me ook wel in vinden in dit antwoord:THAILAND::cambodia:

hier irriteer ik me dus aan een mond vol over respect maar ik vind spreken over een barfly van zeer weinig respect getuigen, alsmede het zeggen als je hier een vrouw neemt.

dus voor je het hebt over respect begin bij jezelf.

hallo baco
het woord barfly bedoel ik bij deze niet.
onrespectvol integendeel.
het is de uitdrukking kan ook zeggen.
een dame uit een bar.
en met als je hier een vrouw neemt.
bedoel ik dat over het algemeen veel thaise vrouwen.
respectloos worden behandelt.
dat ervaar ik hier op koh samui.
wilde dit wel even recht zetten.

Dat is de ellende van het geschreven woord. Zoals het er staat komt het idd respectloos over! Maar als je het hele verhaal er om heen leest dan juist weer niet.

Nemen is denk ik wel wat veel mannen doen. Ze nemen idd een vrouw! En daar komt niets geen houden van bij kijken. Ze gebruiken de dame in kwestie als gebruiksvoorwerp. Je gaat naar de bakker voor een brood, als het op is is het op of beschimmeld en dan gooi je het weg. Die kerels gaan naar een bar, nemen een vrouw en zijn ze er klaar mee dan word ze aan de kant geschoven!

Wil hiermee niet zeggen dat alle mannen hetzelfde zijn! Er zullen heus echte liefdes uit ontstaan. Maar daarentegen zijn ook niet alle dames even netjes om het maar zo te zeggen;) Wil ze geen kwartje geven die de koppen op hol brengt, man verliefd en vervolgens de kerel laat vallen zodra er een ander om het hoekje komt kijken of als het geld op is!

Wat me dikwijls opvalt als ik met mijn mooie vriendin door de straten wandeld,dan wordt ik altijd nagekeken door de toeristen(een oudere man met een mooie meid)precies ofdat ik ze uit …heb gehaald,erg irritant!!ik ken mijn vriendin al 6 jaar,ik zorg goed voor mijn vriendin,en toch die blikken op mij gericht.Jaloezie,wie weet??

Ik ken het Georges, niet van mezelf, maar van m’n vader…
Toen Wasana hier de eerste paar keer naar toe kwam voor vakantie moest ik natuurlijk ook gewoon werken en dan ging hij uitstapjes met haar maken om haar zodoende een beetje kennis te laten maken met NL dus dagje Amsterdam, dagje Maastricht etc etc.
Overal waar ze heengingen werd hij nagekeken, want ja, een mooi, jong Thais meisje met een ouwe vent…
Erg vervelend af en toe, maar probeer het maar gewoon te negeren…

Toen ik op het Chiangmai airport,ff een pitstop ging doen,en mijn vriendin ff alleen liet,was ze al benaderd door iemand die het niet nauw nam met de regels van fatsoen!!
Gelukkig heeft mijn vriendin dit genegeerd met een kwinkslag,spijtig dat ze het me pas in het hotel heeft verteld.
Ik zeg altijd iedere het zijne!!wat niet van jou is daar moet je met je handen van afblijven.
En ja het was weeral een Brit!!

:chin:misschien niet eens onverstandig van je vriendin om dit pas later met je tebespreken ze was misschien bang van je reactie?:thailand::cambodia:

Vanmorgend rond 3:00am,lawaai op de gang van het hotel,een toerist die een klein meningsverschil had met zijn thaise vrouw of vriendin??de ene was naar de andere aan het stampen!
Er was politie bij geroepen ,en ze hebben de zatte toerist meegenomen.
Ben al wakker van 8:00am,mijn vriendin is aan het uitslapen,dus ik heb wat tijd om op het internet wat te surfen!

Gewoon negeren George dat is echt het aller beste. Jij weet beter ja toch!
Ik denk dat (bijna) iedereen die een Thaise vrouw heeft dit wel een keer (of vaker) mee maakt jammer maar helaas waar.

Vandaag in een van de zijstraatjes van Nong Kai ff gaan kijken naar een dierenwinkel,en wat zag ik??De dieren leven erbarmelijk in ijzeren kooien zonder een matje om op te liggen!!
Kreeg het ineens in het snuitje dat de eigenaar de honden aan het jennen was met een ijzeren stok.
Ik heb de eigenaar van de dierenzaak flink mijn gedacht gezegd,ik ben een dierenvriend en dit kon voor mij niet!!

Gg je bent in Thailand !!!
EEEEnnnnn je bent op vakantie !!!
Moest je nu in Pakistan zitten ga je dan Osama zoeken , neem uw vriendin eens dik vast en kijk niet teveel naar de WWZ…GENIET !!!:chin:

Denk dat ik vanavond terug ga naar Chiangmai,te slecht weer hier in Nong Khai!!
Had ook de weerberichten gezien voor Chiangmai(regen en nog eens regen)
Denk dat ik in vervolg een andere maand ga afreizen naar Thailand.
Nu nog in December 2010 en dan zal het waarschijnlijk april of mei 2011 en december 2011 worden.
Hoop dat het weer in het zuiden wat aangenamer is,mijn vriendin heeft al de zoveelste verkoudheid opgelopen hier in het noorden van Th,en ik krijg precies ook de zelfde symptonen!!Dus momenteel erger ik mij aan het somber weer.

Het zit je ook niet echt mee he George…
Is het niet beter op Koh Samet?

Heb het eerlijk gezegd nog niet gezien de weerberichten voor Koh Samet,Rik!!slechter kan het niet worden in het midden zuiden.

Is niet heel veel beter George…

Nu maar hopen op mooi weer dan.

:chin:George geen schade aan je eigen huis of van je thaise vriend(in)en:THAILAND::cambodia:

Er zijn dikwijls wel felle regenbuien,Fransjes in Phraibueng(Si Saket)ik hoop dat het maar bij dit blijft en dat er geen ellende die momenteel in Vietnam is overslaat naar de I-san streek,kan het best missen als kiespijn!!