Wat kan je mateloos irriteren tijdens je vakantie in Thailand?

Dat doen ze toch nooit :wink:

Op het strand als er weer zo’n rondreisgroep uit Nederland zit te bivakkeren, er is er altijd wel één die het hoogste woord heeft en alles beter weet.
Ik zit me daar vaak aan te ergeren :angry:.

Ik was het nog vergeten te vermelden,ik krijg er het sch…t van dat het dikwijls lawaaierig is s’nachts in het hotel.
Toeristen&thai meisjes die om het hardst roepen bij hun “bed-aktiviteiten”!!

Wat ik nog al een zie is jongens en meisjes van “the low budget carrier generation “(TLBCG) die met hun gigantische rugzakken en tassen en souvenirs in de bus met twee personen 4 plaatsen in beslag nemen om overzicht te hebben op hun rugzakken met meestal alleen vuil wasgoed .
Donderdag nam ik de trein van Makasan naar Survarnabhumi en twee mensen namen op die manier bezit van 4 plaatsen in de overvolle trein.
De jongen van het stel ging met zijn toren achter op zijn rug scheerlinks zitten op twee plekken.
De Thai gaan meestal confrontatie uit de weg en blijven moe staan na een dag van 10 uur werken en zeggen niets, “ik wel”.

Vervelende respectloze toeristen staan bij mij dik op nummer 1. Het ergste wat ik heb meegemaakt is dat een paar jongeren in MBK een verkoper na gingen praten om haar te kleineren. Echt te triest voor woorden.

Wat bij mij ook een lichte irritatie kan zijn, is dat je op een strand binnen 10 minuten door 3 ijsverkopers wordt benaderd, die vervolgens blijven terugkomen om het half uur. Als je dan bij 1 van de drie een ijsje koopt, komen de anderen verontwaardigd vragen waarom je niet bij hun hebt gekocht. Euh… tsja…

:chin:

Wat ik zo lees hebben de meeste (incl mezelf) toch de meeste problemen met de ‘‘buitenlanders’’ in Thailand.

Ik ga ff off topic,waar ik me ook dikwijls druk kan over maken is op het vliegtuig!!
Sommige mensen doen hun stoel tijdens het eten niet naarboven,vind ik erg irritant.

Als we dan toch een beetje off topic gaan :wink:
De mensen die ten alle tijde als het eerste in het vliegtuig willen,of moet je daar medelijden mee hebben ipv irritatie haha

Ik heb een dochter van 3. Ik wil dus graag als eerste het vliegtuig in, zodat ik haar rustig kan laten zitten en zo. Maar goed, dat willen de airlines zelf ook :wink:

Als ik mijn dochter niet mee heb, wacht ik gewoon.

Ik kan me flink ergeren aan de politie in Thailand, ik ben 5 maanden in Thailand geweest.
In de 5 maanden heb ik misschien wel 8 bekeuringen gekregen. Terwijl de politie normaal veel door de vingers ziet bij de Locale Thai.

Ik heb 1 keer zelfs op het punt gestaan om mee genomen te worden naar een Thaise cel in Udon Thani . Omdat ik achter bij iemand op de scooter zat die niet gedronken had , ik had wel gedronken en geen helm op. Maar omdat ik achterop zat en niet achter het stuur was er dus weinig verkeerd behalve de helm.

Ik moest desondanks toch nog blazen en ze dreigden me mee te nemen naar het bureau om me in de cel te stoppen , met een betaling van 4000 bath ben ik er gelukkig vanaf gekomen.

De politie ( vooral in Udon Thani ) is op zoek naar toeristen die ze een poot kunnen uitdraaien.
Dus daar ergerde ik me het meeste aan tijdens mijn Thailand reis

Daar heb ik het ook over hoor,de mensen die gezond zijn zonder kinderen. Ik heb dan altijd zoiets van joh doe relaxt je gaat op vakantie het vliegtuig vertrekt echt niet binnen 2 minuten haha. En vaak zijn dat dan ook de mensen die eenmaal binnen er een half uur over doen om hun (te grote) handbagage in het vak neer te leggen.

Tja er valt wat voor te zeggen,je weet dat ze extra op je letten dan moet je er ook gewoon voor zorgen dat ze je niks kunnen maken. Je geeft zelf al aan: gedronken en geen helm meer reden hebben ze niet nodig…
Ik zeg niet dat er geen corruptie voorkomt richting farang etc maar in dit geval heb je het in mijn ogen zelf gedaan… Vergeet niet wat een Thai kan doen,wil niet altijd zeggen dat jij het ook kan doen.

Nee heb je helemaal gelijk in. Is ook me eigen schuld.
Maar erger me er gewoon aan , dat je maar geluk moet hebben dat de politieagent die je aanhoud een goed humeur heeft.

En dat er van consequente maatregelen geen sprake is , en dat kunnen we natuurlijk wel corrupte noemen.

Mja , boven alles heb ik een fantasticsche reis gehad … en ben weer flink aan het sparen om z.s.m. weer richting Azie te gaan !

lol2 Inderdaad heel erg irritant! Maar ik zie nu zo voor me hoe jij in dat vliegtuig zit! lol2

(trouwens, iedereen werd iedere keer verplicht zijn of haar stoel rechtop te zetten!)

Heb nou al een paar keer meegemaakt dat ze mensen met kleine kinderen voor lieten gaan! Konden zich opstellen in een speciale rij!

Ik dacht trouwens dat bij de bijrijder geen helm verplicht was! Wij hebben nog navraag gedaan. Snapte er niets van namelijk. Een “vader” (denk ik) zat met zijn kinderen stuk of 3;) op een scooter en de vader droeg een helm de kindertjes niet. Vonden wij zo raar. Wij zouden de kinderen een helm op doen en dan pas jezelf. Maar er werd ons verteld dat de bijrijder(s) zonder helm mogen en de bestuurder een helm moet hebben.

ik had gezegd neem me maar mee, niet zomaar 4000 baht overhandigen,zeker ook geen bonnetje gehad,.

Betreft het dan de cup maat of …lol2lol2lol2

Hebben ze nieuwe bedrijfskleding dan tegenwoordig lol2.