Super maar toch erger ik me regelmatig .....

Hey mensen… Ik zit nu eindelijk in thailand en over een paar dagen vertrek ik weer naar huis. Het was echt SUPER. Maar de mensen praten altijd over relaxte mensen en de eeuwige glimlach. Maar ik ben op verschillende plaatsen geweest (mischien de verkeerde) Ik ben in bangkok geland toen naar de drijvende markt en de river qua en toen naar chiang mai -puket - kho phi phi- en vanmiddag vertrek ik naar krabi.

Maar ik vond alleen in chiang mai de mensen heerlijk ontspannen en niet opdringering… Ik bangkok en puket vond ik het verschrikkelijk… IS het normaal als ik op 200 meter 100 x gevragen word of ik naar een gogo bar wil. Of als er 50 taxi`s op een rij staan (kop aan kont) dat er 35 vragen of ik een taxi wil (omdat de andere 15 slapen)

Snappen die mensen nou niet dat het juist de mensen afschrikt en dat ik juist een taxi pak die er niet naar vraagt… IK kots dat echt uit soms( ben ik nou de 1nige die dat heeft)En als ik door een straat loop met 10 masage salons en ik ben er al 8 gepaseerd zou ik dan echt bij de 9e naar binnen gaan omdat die ook al aan mij kop begint te zeuren, of ik mischien een masage wil??? Ik weet wel dat somige plaatsen me heel erg hebben afgeschrikt…

En wat me ook heel erg opvalt… In nederland moet alles stiriel zijn. En als er iets op de grond heeft gelegen dan eten de mensen het niet meer op. En dan gaan ze naar het FANTASTISCHE Thailand en daar eten ze overal… Tis maar goed dat de smaakpolitie hier niet komt…Ze doen ook niet hun best om de plaatsen waar je eet een beetje netjes en zuiver te houden… En poetsen met koud water??? Haha…

Ik wil thailand helemaal niet afkraken want ik vind het geweldig hier hoor… Maar ik ben heel erg benieuwd naar jullie reacties… Want over ergernissen word heel weinig geschreven…

Je maakt je druk om niks is heel gewoon in Thailand en ik ben van het eten in Thailand nog nooit (echt) ziek geweest.
Wij Nederlanders zijn een gewoon te verwend volk als het maar iets anders is als in Nederland al weer zeuren(klagen):thailand::cambodia:
Ps geniet er gewoon van dat je wel dit soort reizen kunt maken vele mensen van Thailand kunnen het niet en hebben vaak het geld hard nodig om een gezinnetje te kunnen onder houden.

Je moet me ook niet verkeerd begrijpen want ik vind het supergaaf en ik kan daar ook goed tegen. (zelfs al zou dat in nederland zijn). Maar het valt me gewoon op dat niemand zich er druk over maakt terwijl als er in nederland iets is of als ze bij de smaakpolitie iets smerigs zien dan zeggen ze …HET IS TOCH NIET NORMAAL…terwijl ze in thailand alles pikken… Dat vind ik zo apart… Maar ik maak me er ook niet druk over … zeker niet over het eten…

oke geniet er nu nog van ik zou willen dat ik weer Thuis (Petchabun) ben maar nog een maandje en ben weer in Thailand:THAILAND::cambodia:

Ik kan de houding van de Thai t.o.v. de toeristen wel enigszins begrijpen. Vroeger was Thailand niet voor iedereen betaalbaar, tegenwoordig kost een reisje naar Thailand een stuk minder. Meer mensen kunnen dus nu naar het ‘Land van de Glimlach’.
Helaas dus ook Llorett de Mar-achtig publiek, mensen die in Thailand goedkoop kunnen zuipen en zich vantevoren niet inlezen over het land en de cultuur. Toeristen zuipen teveel, schreeuwen en kunnen zich niet gedragen. En ja, ook een Thai wordt daar wel eens moe van en gaat zich irriteren aan die vervelende toeristen.
Maar verlaat de gebaande banen eens en je zal merken dat veel Thai zeer vriendelijk zijn en een echte Thaise glimlach tonen.

En dat ze vragen of je een massage wilt, of naar een gogo-bar…als je geen interesse hebt, negeer deze mensen gewoon en je hebt nergens last van. Maar tuurlijk proberen ze op deze manier klanten te lokken…dat zou jij ook doen als je zo’n laag salaris had !

Daar ben ik het helemaal mee eens! Respect!

Die zogezegde ergenissen die moet je er maar bijnemen,als je het eten te vies vind of het wordt slecht voorbereid aan de kraampjes,dan moet je maar naar het restaurant gaan.(ben je meer kwijt)Plaatst van de zeuren,zou je beter nog van je dagen genieten!g.s

Dat bewijst maar weer dat nederland een echt klaagcultuur heeft. Ja, aan de andere kant heeft men gewoon een andere cultuur. Zo is het nou eenmaal. Eeen beetje aanpassen heeft nooit iemand kwaad gedaan.

Natuurlijk erger ik me aan het opdringerige gedrag van sommige Thai, wat overigens voornamelijk is geconcentreerd in de toeristische gebieden. Probeer een paar woordjes Thai te leren en ze in het thais vriendelijk te bedanken voor hun aanbod, en anders kun je ze nog altijd negeren. Zoals Dave al aangaf hierboven moet je de Thai ook van hun kant begrijpen, en misschien is het ook niet verkeerd om het als een soort van “kat-en-muis-spel” te zien.

Over het eten; het eten word allemaal niet zo hygiënisch bewaard als hier in Nederland - maar het word allemaal goed doorgebakken waar je bij staat, en als het goed is zou dit eventuele bacteriën moeten doden… En als het niet goed is niet haha. Ik heb in ieder geval nog nooit diarree gehad of iets dergelijks, terwijl ik vrijwel altijd op straat eet!

Samengevat; Thailand en Nederland zijn 2 totaal verschillende landen, ze zijn in de meeste opzichten niet vergelijkbaar…

volgens mij is het zoooooooo easy makkelijk (saduak) om dat te mijden: gewoon niet door de 1-2 straatjes lopen waar die opdringers staan. Of een grapje in het Thai tegen ze zeggen (‘‘ik heb ogen-ik kan kijken’’)-ze herkennen je al de weken erna meteen.
IK breng 4-5 mnd/jaar in BKK door-en weet waar die steegjes zijn-de next street is 10 mtr omlopen.
Ben in sept nog in China geweest-daar is het-in toeristensteden/buurten-zeker 20 x erger. Of India ooit wel eens geprobeerd?

Heb wel eens een uitzending gezien v/d smaakpolitie of een ander overhygenisch programma waar ze het eten testen in duurbetaalde ALL-IN accomodatie’s in Turkije de bactierieen waren niet te tellen en ligt allemaal mooi uitgestald in het sjieke restaurant.

Wat verwacht je nou van eetstalletje’s langs de straat, en ik zal je zeggen dat als het eten goed verhit is je minder kans heb dat je ziek wordt daarvan, als van dat eten in die ALL-IN accomodatie’s waar dag na dag het eten wordt herbruikt wat niet is opgegeten, dat is een vermenigvuldiging van bactierieen.

En ja de mensen moeten vaak een hele familie onderhouden ipv alleen hun gezin en aangezien het vaak vele aanbod is het venten geblazen voor de mensen.

Ik vind het allemaal prima en maak er meestal een grapje mee.

I :wub: Thailand.

Alles samengevat, reageren met een"kwinkslag"niet meer niet minder!!g.s

Dat doe ik ook… ik maak er ook vaak grapjes over … En ik vermaak me hier prima ga zeker nog een xtje terug… Dus Ben maar niet bang dat ik me erger ofzo hoor…

HEERLIJK>>

Ik herken het wel maar net zo als eerder aangegeven knik ik van nee en wandel rustig verder. Ik hoorde een jaar geleden van mijn gids dat de gemiddelde chauffeur daar 190euro gemiddeld per maand verdient. Dat bedrag kan ik niet nagaan maar het geeft wel aan dat men je graag “binnen haalt”. En het eten op straat hoeft niet. Ik kijk waar de meeste Thai zitten en schuif aan of loop een restaurant binnen. Ergerlijk is meestal het gedrag van de westerse toerist die vaak denkt dat hij of zij zich alles kan veroorloven. Neemt niet weg dat ik eind februari weer >>>.

Ton

Ergeren is typisch Nederlands en de Thai die denken Mai Pen Rai.

Verdiep je wat in de Thaise cultuur en met name ‘Sanuk’. Die Thai begrijpen niet dat als je zoveel geld hebt om daar naar toe te komen en vakantie te vieren dat je je ergert aan futiliteiten.

Hallo,

Ik vind het juist grappig weet je wat ik altijd zeg als ze vragen do you want a tuk tuk?
Zeg ik altijd zie je mijn benen dat is mijn wandelende tuk tuk. Dat moeten ze lachen en dan houden ze gelijk op.
Ik ben er eigenlijk aan gewend inmiddels. Ik negeer een hoop doe net alsof ze er niet zijn dat helpt prima. Al gaan ze om me heen staan dan nog doe ik net alsof ze er niet zijn en ga verder waar ik mee bezig bent helpt prima.
Ik moet wel zeggen dat ik er in veel plaatsen niet echt last van heb zoals op Koh Tao dit kan ook komen omdat ze me kennen ben er inmiddels zo’n 8 maanden geweest in totaal over verschillende periodes.

Over eten gesproken, zolang ik niet zie hoe het gemaakt wordt is het mij goed.
Maar die roostertjes op die karretjes waar ze sate op grillen is compleet zwart aangekoekt.
Dat lijkt mij een gevalletje ‘kanker’.
Zie ik dit fout?
Moet ik meer vertrouwen hebben?
Ik ga binnenkort weer en de vorige keren durfde ik bijna niks langs de weg te eten terwijl het er best goed uitziet verder.

In Puhket zag ik een grote stapel gefrituurde kippen stukken, ik heb sterk het vermoeden dat deze de volgende dag gewoon weer opgewarmd worden.
Het smaakt allemaal goed maar van hygiene snappen ze niks.

Och… als je een leuk paar leuke met vliegen bekleed stukkies vlees op de markt in Laos wilt zien?
Ik heb nog fotootjes hoor…
:slight_smile:

Die mensen moeten hun gezinnen onderhouden,en ze hebben al een laag inkomen.Het is al wat ik gezegd heb in mijn vorige quote:als je niet tevreden bent dan moet je maar op restaurant gaan.Straks gaan ze nog klagen dat het te warm is in Thailand.Wat zijn wij toch verwend*g.s

Nou idd georges, nu je er zo over begint, het is altijd wel erg warm in Thailand ! Kunnen ze daar nou niks aan doen !? En ik erger me er ook aan dat er zoveel Thaise mensen in Thailand zijn en dat ze allemaal zo’n moeilijk taaltje spreken ! Kunnen ze niet gewoon Nederlands spreken daar ? En waarom kan ik helemaal geen ‘Friet van Piet’ vinden in Bangkok ?!

Onze frieten van Belgie zijn de beste Dave!!daar kunnen jullie nog een poepie aan ruiken,ha ha ha!!Het is toch waar zeker al dat geklaag over kleine dingen.gegroet:georgessiam.:dag: